"Et sitten laittanut uunia päälle", tuhahdan ja katson pizzaa joka pursusi kaiken maailman täytteitä. Oikeastaan olin tyytyväinen aikaansaannokseemme, ei herkkusieniä eikä oliiveja, kaikki muu kelpasi minulle.
"Anteeksi.. mä unohdin", Niall muuttuu punaiseksi ja laskee katseensa maahan.
"Kultaseni, en mä edes pyytänyt sua laittamaan sitä päälle", sanon hiljaa, en minä tuolle ollut vihainen, raukka otti kaiken vain niin tosissaan.
"Katso näin se toimii" lasken käteni tuon vastaavan päälle ja näytän kuinka uuni laitetaan päälle. En siksi että tuo ei olisi osannut laittaa sitä päälle vaan koska minulla oli hyvä tekosyy koskea tuota.
"Ja mitä sitten, rouva mestarikokki", Niall kysyy virallisella äänellä ja kiepsahtaa ympäri, tuon kasvot olivat taas vain muutaman sentin päässä omistani. Katson kaikkialle muualle paitsi tuon jäänsinisiin silmiin, unohtuisin kuitenkin katsomaan niitä liian pitkäksi aikaa.
"Mikä sulle tuli, olenko mä liian lähellä?" Tuo todellakin virnuili minulle liian lähellä, jos olisin ollut kuin normaali teinityttö olisin luultavasti antanut tuolle pienen suukon poskelle ja juossut kikattaen karkuun. Sääli vain etten ollut, mutta vielä isompi sääli oli se, ettei minun ja Niallin välinen flirttailu, vitsailu, tai miksi sitä kukakin kutsui, oli merkityksetöntä. Niall vieraili liian monen teinitytön päiväunissa ja varmaan jokainen niistä tytöistä olivat minua kauniimpia, hoikempia, hauskempia ja enemmän Niallin tyttöystävä-tyyppiä kuin minä. Minä olin vain minä. Olimme vain ystäviä, tai luulen että ystävä on lähin nimitys sille miksi Niallia saatoin kutsua.
"Eehm.. Sulla on jauhoja naamassa", änkytän.
"Parempi jauhot naamassa kuin suussa", tuo virnistää. Kun tuo ei tee elettäkään pyyhkiäkseen jauhoja pois nostan käteni ja pidät sitä tuon kasvojen edessä muutaman sekunnin, sillä en ollut varma haittasiko kosketukseni tuota. Lopulta lasken käden tuon poskelle, pyyhkäisen jauhot pois ja katseeni jumittuu hetkeksi tuon silmiin.
"Ööhm.. mikä leffa katsotaan?" peruutan muutaman askeleen taaksepäin ja vilkuilen kaapinovia. Astelen tuon perässä vierashuoneeseen. Niall avaa erään kaapin oven ja sen takaa paljastuu läjäpäin elokuvia, en osaa edes arvioida kuinka paljon, mutta paljon niitä on.
"Luulin että edes leffan valitseminen olisi helppoa mutta ei. Eli sinä päätät" Ihme ettei noilla ollut jokaisella seitsemää autoa tai saattoi hyvinkin olla mutta ne olivat jossain muualla ja talossa seitsemäätoista kylpyhuonetta, pihalla kolmea uima-allasta kahdentoista loma-asunnon lisäksi. Jos oli rahaa kuin roskaa niin mikä siinä, itse vain olin tottunut katsomaan elokuvani netistä, kulkemaan julkisilla, minne ikinä meninkään ja pärjäämään yhden kylpyhuoneen kanssa. Irlantilainen nappaa jonkin elokuvan käteensä ja palaan tuon perässä keittiöön. Istumme hiljaa pöydän vieressä ja virnuilemme toisillemme kunnes uunin valo sammu ja nostan pizzan uuniin. Pienen huokauksen saattelemana istahdan takaisin tuolille, pyöräytän dvd koteloa käsissäni muutaman kerran ennen kuin avaan suuni.
"Oletko sä miettinyt mitä teet tulevaisuudessa?", nostan katseeni irlantilaisen sinisiin silmiin ja väännän kasvoilleni pienen hymyn. Tiesin tuosta todella vähän, toisin sanoen sen mitä media tuosta kertoi. Halusin oikeasti kuulla mitä tuo tekisi jos bändi hajoaisi tai kun tuo rupeasi vakituiseen parisuhteeseen.
"Ai sen jälkeen kun me ollaan menty naimisiin ja ostettu rantatontti jostain upeasta paikasta?", Niall naurahtaa. Tuo ei tietenkään ollut tosissaan, sillä muuten tuo ei olisi sanonut sitä ääneen, mutta jollain oudolla tavalla kuvittelin olevani tuolle enemmän kuin pelkkä satunnainen fani. Pudistan päätäni ja sukellan somen ihmeelliseen maailmaan.
En tiedä miten istuisin, polvillani jalkani puutuvan, normaalisti istuessani reiteni näyttävät valtavilta enkä jaksaisi pitää jalkojani ristissä muutamaa minuuttia kauemmin. Äänettömän huokauksen saattelemana nostan kinttuni sohvalle, jos jalkani kasvaisivat yhtäkkiä viisi senttiä, varpaani koskettaisivat Niallia. Ei minua kiinnostanut ollenkaan minkä elokuvan tuo valitsi, minulle riitti että sain olla tuon seurassa.