POV Liv.
'goedemorgen allemaal, welkom bij de eerste spitzen les, het is belangrijk dat we zo meteen om de beurt naar de arts gaan die je volledige onderlichaam gaat controleren voordat je op spitzen gaat dansen, daarna worden er spitzen gepast en daarna gaan we aan de barre oefenen hoe je moet lopen en staan, en uiteindelijk dansen natuurlijk.' Deze docent is volgens mij wel aardig, tenminste zo oogt ze al, het is een vrouw van een jaar of 40, absoluut geen oude tak en enorm betrokken, ze heeft volgens mij al wel eens bij iemand aan tafel gezeten tijdens de lunch pauze. 'we doen het op volgorde van achternaam, wanneer je niet aan de beurt bent gaan we diagonaal door de zaal op relevé.'
'liv tomlinson.' Galmt er door de zaal en ik loop naar de uitgang van de zaal en loop richting de arts die een kamertje hier op de academy heeft.
'liv.' Zeg ik en geef hem een hand
'meneer van dijken' zegt hij met een lichte glimlach 'ga maar direct hier staan.' Ik ga in het midden van de ruimte staan.
Hij doet wat oefeningen en kijkt hoe sterk alles is, ook krijg ik opdrachten mee die ik moet doen thuis of in het appartement, wat je makkelijk kan doen aan het aanrecht of in de badkamer of iets dergelijks.
'en?' vraag ik wanneer we met z'n alle zitten te lunchen
'ik mag!' zegt jewel enthousiast'ik ook!' en de rest stemt in
'en jij dan?'
'ik ook!' reageer ik op haar vraag
'dan mogen jullie allemaal op spitzen!' zegt paul enthousiast, mannen dansen niet op spitzen, enkel de vrouwen dus we hebben ook een "alleen vrouwen les" wat volgens mij wel grappig gaat worden.
~
'welkom, in jullie aller eerste spitzen les, naja, jullie waren hier eergisteren al, maar vandaag mogen de spitzen aan!' zegt ze enthousiast en je hoort bijna iedereen grinniken. 'oke, ik doe mijn spitzen uit, en doe met jullie mee.' Iedereen pakt d'r spitzen en gaat bij haar in de kring staan en volgt haar.
Uiteindelijk hebben we allemaal onze spitzen aan en staan we aan de barre.
'zorg ervoor dat je de barre goed vast hebt en point je rechter voet en laat je gewicht rusten op je linkerbeen en zet je rechtervoet op de grond neer.' We volgen haar 'daarna zet je links erbij, maar zorg ervoor dat je je goed vasthoudt!' en ik zet mijn linkervoet ernaast en sta op spitzen 'het kan veel blaren opleveren, en veel pijn gaan doen, daarom is oefenen enorm belangrijk, pijn doen hoort! En blaren hoort! Niet miepen of zeuren, anders dans je maar niet op spitzen, maar dan kan je de 10 weken durende cursus ook niet doen!' bam, ja tuurlijk kan het pijn doen, ze was voor mijn gevoel altijd wel oke, maar ze is nu wel een beetje hard, oke ze heeft gelijk... we moeten inderdaad niet zo miepen of zeuren als we deze cursus willen doen.
~
Het is weekend nummer 2, dus onderweg naar Harry, ik heb besloten om nu nog met de taxi terug te gaan, samen met silke, maar dat ik daar de auto terug pak naar londen en anders misschien wel de trein ofzo. Want van londen naar holmes chapel is het zo'n 3 en half uur rijden, met de trein 2 uur, en naar doncaster is het ook 3 en half uur met de auto en met de trein 1 uur en 40 minuten, ik denk dat met de trein wel goed te doen is eigenlijk.'klaar?' vraagt silke mij en ik knik, het enige wat ik bij me heb is een rugzak en een andere tas, met wat huiswerk en een setje kleren, bij Harry ligt nog enorm veel dus dat kan ik mooi aan.
'jij ook?'
'jep!'
'top, dan kunnen we gaan.' Grinnik ik en we pakken onze spullen en lopen naar de taxi, silke doet de deur nog even op slot en daarna lopen we naar beneden om naar de taxi te gaan.
JE LEEST
Wait?! Wacht?! WAT?! (Dutch 1D fanfic)
FanfictionHi ik ben Liv, ik ben 19 jaar oud. Ik woon in amsterdam samen met mijn 3 broers, zusje en mijn ouders. Mijn zusje is helemaal fan van one direction, ik HAAT ze, echt waar... Te verwende kregen, te veel fame dus veel te veel veranderd. Wat ook heel v...