Hoofdstuk 63. London 3.

1.8K 71 2
                                    

POV Liv.

'het jurkje voor do-tje.' zeg ik en ik gooi het jurkje van do naar harry die hem vangt en haar helpt 'en dan ook een maillot.' zeg ik lachend en hij kijkt me moeilijk aan en ik schiet in de lach 'echt waar.'

'kan jij dat niet doen?'

'nope, ik moet mezelf nog klaarmaken, jij bent al klaar.'

'dat is niet waar, ik moet mijn haren nog doen.'

'doen lou en lottie.' grinnik ik

'arg, kan jij jayden dan wel doen?'

'wie er eerder klaar is babe. ik maak mezelf even klaar, daarna kan ik jayden wel doen, maar do moet ook klaargemaakt worden, haren moeten gedaan worden bij haar en jay, en de spullen moeten gepakt worden.' hij knik

'ik probeer do wel, daarna zien we wel oke?' ik knik

'sure.' ik schiet de badkamer in waar ik alle plekjes op mijn gezicht wegwerk, na de films ben ik wel meer make-up gaan gebruiken dan dat ik normaal deed, nu doe ik vaak wel wat poeder, foundation op en weet ik veel hoe alles heet, mascara en eyeliner, wat lipgloss, dat is het. ik borstel mijn haren en maak een haarbandje van een vlecht zodat niet de hele tijd de vervelende plukken in mijn gezicht hangen en laat de rest los hangen, ik trek een zwarte broek aan met een wit blouseje een leren jasje erover heen en zwarte hakken en ik ben klaar en loop de woonkamer in waar harry jayden aan het aankleden is.

'mama.' hoor ik achter me en do staat achter me met een borsteltje en een aantal elastiekjes, ik maak 2 staartjes in haar haren en ze draait een rondje met haar jurkje waar ze blijkbaar heel erg blij mee is.

wanneer alle spullen gepakt zijn voor de komende 24 uur stoppen we de kids in hun wagen en lopen we naar buiten waar we louis, briana en bee ook tegen komen, bee is net wat ouder dan do is, en wordt in mei al weer 2, do in augustus.

'zin in vandaag?' vraag ik lou wanneer hij naast me komt lopen

'mm... beetje'

'dubbel gevoel he?' hoor ik harry achter me vragen aan hem en hij knikt

'de laatste 24 uur van one direction gaan over 3 uur in...'

'wij zijn straks geen one direction meer, maar wel de 5 beste vrienden.' hoor ik liam aan de andere kant van de gang zeggen en we stoppen en draaien ons om en wachten op li en soph

'jongens stop, het wordt vandaag al emotioneel genoeg.' zucht ik

'heb je waterproof make-up op?' vraagt sophia lachend en ik knik
'voor vandaag wel, jij?' ze knikt ook en briana ook

'morning jongens.' begint paul wanneer we beneden komen 'en meiden.' grinnikt hij 'vandaag, bijzondere dag, over 3 uur gaan we live en we vertrekken nu naar de plek waar het allemaal wordt opgenomen, de chauffeurs weten waar ze naartoe moeten, wegens privacy redenen kan ik het nu niet zeggen.' dat begrijp ik best... wanneer iemand het opvangt nu, hebben de jongens de hele dag mensen achter hun aan. 'let's go!' roept hij nog en we lopen allemaal naar de grote bus die klaar staat en iedereen die wat moet doen vandaag ingaat, ouders en families gaan in een andere bus, maar vriendinnen en kinderen mogen mee in de bus, de wagens en tassen gaan allemaal in de bagageruimte en we lopen allemaal de bus in en zoeken een plekje.

uiteindelijk zitten lou, lux, lottie, security, managers, 5SOS, de jongens en kids en vriendinnen in de bus en beginnen we te rijden.

'op naar de laatste 24 uur.' zucht liam

'guys please.' zeggen arz en ik tegelijk, jayden kruipt bij harry op schoot en legt zijn hoofdje op zijn borst neer en laat het daar rusten, iedereen laat zijn hoofd eigenlijk op de leuning van de stoel leunen, iedereen maakt zijn hoofd kapot met denken aan de komende 24 uur...

wanneer we aankomen bij de loods, pakken we al onze spullen en lopen we naar binnen, alle jongens worden direct bij lottie en lou verwacht en wij als vriendinnen en kinderen hebben dan de mogelijkheid om onze plekjes te vinden, ik zet samen met briana baby bedjes klaar, onze bedden worden opgemaakt om een aantal uurtjes op te kunnen slapen, koffers worden geopend, speelgoed word neergelegd, ik pak een tekenboek waarmee ik straks we even mee vooruit kan.

'zullen we onze plek gaan bekijken in de livestudio?' vraagt eleanor en iedereen stemt in, ik pak do en jayden bij de hand en met z'n alle lopen we naar de studio waar het over een aantal uurtjes losbarst, er staan een aantal reusachtige loungebanken met veel kussens waar we tijdens de uitzending kunnen zitten, en kunnen genieten of huilen...

'mooi he?' vraagt harry wanneer we samen op zijn band zitten in de studio, waar de teller op 56 minuten staat voordat ze live gaan
'spannend.' zucht ik en ik voel hem knikken

'HARRY!' hoor je iemand roepen en we kijken geschrokken op en zijn moeder komt aanlopen met haar armen wijdt open, harry springt op en geeft haar echt een lange liefdevolle knuffel

'hazz, niet huilen, je make-up is net gedaan.' grapt lou en harry laat zijn moeder rustig los en de tranen staan hem nu al in zijn ogen

'ga nog maar even samen genieten, ik spreek je straks wel.' harry knikt en zijn moeder loopt samen met de rest terug backstage en harry kruipt weer bij mij op de bank en samen kijken we naar mensen die nog snel wat dingen aan het regelen zijn voor de livestream.

'pffff....' zucht ik 'ik ben nu al moe.'

'het eerste uur is voor ons 5, dan kan je slapen.' grinnikt hij

'het eerste uur ga ik niet slapen.' zeg ik stellig

'hoezo?'

'omdat het het eerste uur is.'

'wanneer wil je wel slapen? wanneer het uur 25 is?' grapt hij

'ben bang dat dat het enige is wat ik wil ja.'

'weet je, we krijgen alles op dvd volgens mij, kun je ieder uur bekijken.' zegt hij zacht 'trouwens uur 4 is voor ons 2 en misschien met jay en do, alleen als ze het zelf leuk vinden, wanneer ze het na 5 minuten weer gezien hebben lopen ze weer weg.'

'weet je dat het hele schema overal hier in the building hangt?' grinnik ik

'nee dat wist ik niet, je moet maar kijken wat je meedoet en wat niet.' ik knik

'harry kom je? laatste dingetjes, en je in-ears.' hij knikt en staat op, net als ik, ik geef hem een zoen en loop terug naar de ruimte voor ons als vrouwen en zak daar op de bank neer en pak een tijdschrift die op de tafel zit en blader er door heen terwijl ik een beetje op jayden en do let die samen op de grond zitten te spelen.

'ze gaan live, kom je mee?' eleanor staat op en ik knik en vraag ook of jay en do mee gaan die heel snel knikken en opstaan en mijn hand aannemen die ik uitsteek en met z'n alle lopen we naar de studio en ploffen we neer op de banken en kijken we naar de jongens die op hun plek worden gezet op de studiovloer.

"good luck, love you!" gebaar ik naar harry die een hartje van zijn handen maakt en daarna zwaait, we zwaaien alle 3 terug en daarna komt het teken van nog 20 seconden.

'WE ZIJN LIVE IN 3-2-...'
'HALLLLOOOO!!!' roepen ze alle 5 tegelijk.


Wait?! Wacht?! WAT?! (Dutch 1D fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu