Ik wordt wakker van mijn wekker, ik wil me weer omdraaien, maar bedenk me dan dat ik een verrassing voor Eva heb. Ik stap uit bed, kleed me om, poets m'n tanden, doe me haar en loop heel stilletjes naar beneden om Eva niet wakker te maken. Ik hoop dat ze het leuk vind want ik wil haar iets vragen, ik loop naar de koelkast en haal de dingen voor de picknick eruit die ik gisteravond al heb klaargemaakt toen Eva al op bed lag, ik doe het allemaal in een mand en verstop hem voor Eva.
Ik wordt wakker van gerommel beneden, ik kijk op mijn wekker en zie dat het 06.30 uur is en dat voor op een zaterdag! Hoe kan iemand nou zo vroeg op een vrije zaterdag ochtend wakker zijn. Ik draai me om en probeer weer te slapen, even later ben ik weer in een diepe slaap.
"Eef" hoor ik vaag iemand zeggen, ik mompel wat dat ik verder wil slapen. "Eva het is 12.00 uur hoor" ik draai me slaperig om en zie het knappe gezicht van Wolfs. Nog half slaapdronken mompel ik iets wat op een 'hoi' moet lijken. "Kom je?" vraagt hij "wat doen?" vraag ik nieuwsgierig en ik ben meteen klaar wakker "ja dat wil je wel weten hé? Maar dan is het geen verrassing meer" knipoogt hij. "Nou je weet dat ik niet van verrassingen hou zeg t nou" zeg ik met een pruillipje "Nee echt niet Eef je moet maar even geduld hebben" lacht hij "ik ga naar beneden en ik wacht daar op je oke?" Ik zucht "nou vooruit dan maar" "okay dan zie ik je zo" knipoogt hij, ik wordt rood wat is hij toch knap denk ik maar hij zal mij toch nooit leuk vinden. Oke even denken wat zal ik aan doen? Ik stap uit bed en loop naar mijn kast, ik wil zoiezo een jurkje aan want ik weet dat Wolfs dat leuk vind, niet dat ik veel jurkjes heb ofzo. Uiteindelijk heb ik maar voor een zwart jurkje gekozen met bruine laarsjes (hierboven ^^), ik borstel m'n haar en besluit het los te laten, ik ga nog even snel naar de badkamer poets mijn tanden en doe nog een laagje mascara op. Tevreden kijk ik in de spiegel.
Ik zit nu al een paar minuten te wachten, net als ik naar boven wil roepen waar ze blijft komt ze naar beneden lopen. Ik sta met open mond te kijken wauw wat ziet ze er leuk uit! "Uh Wolfs is er iets?" "Huh wat nee hoor het is gewoon dat je er mooi uitziet" "dankje" en ik zie een kleine blos op haar wangen wacht wat? Eva van Dongen die bloost? Dat is nieuw denk ik bij mezelf. "Kom je mee?" vraag ik maar "ja" "vind je het erg om op mijn motor te gaan?" vraag ik "nee hoor". We lopen naar mijn motor, ik geef Eva een helm en zelf doe ik er ook 1 op, ik ga op mijn motor zitten en al snel voel ik Eva's armen om mijn middel. "Zit je goed?" "Ja" "Oke dan gaan we hou je goed vast" zeg ik. Ik start de motor en we rijden weg.
We zitten nu best lang zo, niet dat ik het erg vind hoor want nu kan ik lekker tegen Wolfs aan zitten met m'n armen om hem heen. Na een paar minuten stopt hij, jammer denk ik ik vond het wel fijn zo. Ik stap af, klik mijn helm open, doe hem af en schud even met mijn haar zodat het weer goed zit. Ik kijk naar Wolfs en zie dat hij zijn helm ook al af heeft en dat hij een mand in zijn hand heeft, ik vraag me af wat daarin zit maar laat me niet kennen ik zie het zo wel denk ik bij mezelf. Ondertussen heeft hij onze helmen al opgeruimd. "Kom je?" vraagt hij en steekt zijn vrije hand uit, ik pak hem graag aan. Na even gelopen te hebben stopt hij en gaat achter me staan en doet zijn handen voor mijn ogen. "Wat doe je?" vraag ik lacherig, "ik zei toch dat het een verrassing was dus mag je nog even niks zien" we stoppen met lopen. "Heb je je ogen dicht?" vraagt hij "ja hoezo?" "ik moet nog wat klaar zetten maar niet spieken he" "oke dan maar alleen omdat jij het bent" zeg ik plagerig en ik voel dat ik moet blozen ik kijk snel naar beneden zodat hij het niet ziet.
"Ik tel tot drie en dan mag je je ogen open oke?" vraagt hij "oke" "1...2......3" langzaam haal ik mijn handen voor mijn ogen. Als ik zie wat hij allemaal heeft gedaan wordt ik helemaal sprakeloos. "En? Wat vind je er van?" vraagt hij een beetje onzeker. "Ik vind het heel lief en mooi dankjewel" ik geef hem een knuffel en een kus op zijn wang. Ik glimlach naar hem en hij glimlacht terug. "Kom, ga maar zitten" ik ga op het kleed zitten, Wolfs komt naast me zitten en stalt nog van alles uit zoals aardbeien, chocomelk, sandwiches, cup cakes en nog veel meer lekkere dingen. Ik vind het echt zo lief van hem dat hij speciaal voor mij een picknick heeft georganiseerd, hij is ook zo romantisch en lief en knap en- stop Eva! Hij vind je niet leuk! We zijn alleen maar vrienden. "Wil je een aardbei?" wordt ik uit mijn gedachten gehaald "ja lekker" glimlach ik.
We liggen nu al een tijdje op het kleed, Eva's hoofd ligt op mijn borst en ik heb een arm om haar heen geslagen, ik zit na te denken hoe ik haar ga vertellen dat ik haar leuk vind gewoon doen! Zeg ik tegen mezelf. "Eef?" "hmhm" "wil je even komen staan?" vraag ik een beetje zenuwachtig "ja hoor". Ze gaat staan "wat is er?" vraagt ze en ze kijkt me onderzoekend aan, ik ben ondertussen ook gaan staan en ik pak haar beide handen vast. Ik concentreer me even op wat ik ga zeggen en begin: "lieve Eef we kennen elkaar nu al een aantal jaar aan het begin liep het niet zo lekker tussen ons maar nu zijn we hele goede vrienden en uhm" ik zucht even en ga dan verder "in die jaren uhm ben ik je leuk gaan vinden leuk leuk snap je?"
Ik schrik hij vind me leuk?! Dat had ik echt nooit gedacht oh wat ben ik hier blij mee! "ja ik begrijp het" zeg ik nog een beetje verward, ik merk dat hij wat teleurgesteld wegkijkt. "Laat maar vergeet wat ik zei" shit dit was niet de bedoeling denk ik bij mezelf, hij draait zich om en wil weglopen, "wacht!" roep ik en pak hem bij zijn arm ik voel een tinteling door me heen gaan, nee nu niet daaraan denken je moet het nu zeggen voordat het te laat is! Hij wil zich weer omdraaien maar ik zeg: "wacht nou" ik zucht en zeg in 1x "ikvindjouookleuk"
"wat zei je?" ik zucht nog een keer en zeg tegen mezelf kom op zeg het gewoon! Wees niet zo'n watje. "Ik vind jou ook leuk" zeg ik dit keer rustiger, "echt?!" vraagt hij verontwaardigd "ja is het zo gek dan dat ik je leuk vind?" vraag ik lacherig "nou ik had het gewoon niet verwacht" "het is wel zo...." Ik wou nog wat zeggen maar ik werd onderbroken door zijn warme en zachte lippen op de mijne.
Als we ons hebben los gemaakt van onze kus om adem te halen vraag ik: "lieve Eef wil je mijn vriendin zijn?" onze voorhoofden leunen tegen elkaar aan. "Ja heel graag lieve Flo" en voordat ik nog wat kan zeggen voel ik haar zachte lippen weer op de mijne.
THE END :D
Omgg 1360 woorden :O lang kort verhaaltje :p.
Wat vonden jullie dr van?
Laat t me weten in de reacties of een privebericht als je wil ;)
Love u all
XXX Esther
Ps de kleding van Eva staat in de media + een liedje die ik er wel bij vond passen en ik luisterde hem ook terwijl ik dit schreef :D en ik vind hem ook wel bij de hele verhaallijn van Fleva