Jungle

332 17 5
                                    

Oké, voordat jullie dit lezen wil ik even iets zeggen. Dit is een beetje een apart verhaaltje😅 Eerlijk gezegd weet ik niet meer waar ik de inspiratie vandaan haalde, ik had dit deeltje namelijk al een tijdje staan. Maar ik wist niet zeker of dat wel kon. Een vriendin zei dat ik t gewoon moest doen. Dus hierbij een nieuw verhaaltje. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden!

'Kun je nog mee komen?' Steek ik lachend mijn tong naar Wolfs uit, die een stuk van me vandaan loopt. 'Ha ha erg grappig' merkt hij sarcastisch op. 'Ik snap niet waarom je zo nodig naar de jungle wou en ook nog zonder gids!' Begint hij er weer over 'we hebben het er al over gehad. Ik heb altijd al de jungle willen zien en ik heb een plattegrond het komt heus wel goed. Nu niet meer zeuren en doorlopen' breng ik er tegenin. 'Maar ik moet plassen' jammert hij, zuchtend rol ik met mijn ogen 'dan ga je' 'maar er is geen wc' gaat hij verder. 'Dan zoek je hier maar ergens een plek op. Het is wel zonde van de natuur maar het moet maar' 'maar..-' protesteert hij 'nee, geen gemaar het is hier geen vijf sterren hotel Wolfs. Je moet het maar met de omgeving hier doen.' Mopperend zoekt hij een plek op, waar hij kan plassen. Zuchtend leun ik tegen een boom aan 'kun je een beetje opschieten? Er is nog veel te zien' 'ja, ja' zucht hij geïrriteerd. 'Ah godsamme' vloekt hij 'wat heb je nou weer gedaan?' 'Ik?! Ik deed niks! Dat stomme beest beet me!' Wijst hij naar een insect wat vlak voor hem zit. Ik heb dat insect ergens gezien, maar ik weet niet waar. Ik pak mijn boekje erbij en heb het al snel gevonden. 'Oh oh' laat ik van schrik het boekje uit mijn handen vallen. 'Wat oh oh?' Vraagt Wolfs paniekerig 'ga heel rustig daar weg' probeer ik kalm over te komen. 'Eef..-' 'doe het nou maar' sis ik 'oké, oké rustig' heft hij zijn handen op. 'Wat heb je gevonden?' Vraagt hij als hij naast me staat 'doe eerst maar is je broek omhoog, voordat er een ander insect nog in bijt' kijk ik al een andere kant op. Grinnikend trekt hij zijn broek op. 'Nou wat heb je gevonden?' 'Uhm ja, nou dat insect is giftig.' 'Wat?! En nu?' Vraagt hij in paniek 'dat is dus het slechte nieuws dat is het enige wat er over in staat' 'nee, he' zakt hij wanhopig door zijn hurken. 'Ik kan wel een dokter bellen' 'ja, dat lijkt me wel een goed idee hé' snauwt hij 'nou sorry hoor, als jij het beter weet mag je het lekker zelf doen' snauw ik terug. 'Je hebt gelijk, sorry. Wil je alsjeblieft een dokter bellen allerliefste Eva?' Kijkt hij me zielig aan 'nou voorruit dan' lach ik en pak mijn telefoon. Gelukkig had ik een kaartje van een dokter uit het hotel gepakt, anders waren we nog niks opgeschoten. Ik toets het nummer in en hoor de telefoon overgaan. Als er is opgenomen, leg ik de situatie uit en beschrijf hoe het insect eruit ziet in mijn beste Engels. 'Oh oh das niet best' hoor ik de man met een accent gebrekkig in het Engels zeggen. 'Het is een dodelijk insect en de wond moet worden uitgezogen' vervolgt hij 'binnen tien minuten, anders gaat u vriend dood' 'oh oké uh bedankt' zeg ik en hang op. 'En wat zei de dokter?' Vraagt Wolfs ongeduldig 'uhm, de beet die moet ehm uitgezogen worden' stamel ik ongemakkelijk 'en het moet binnen tien minuten anders ga je dood' mompel ik erachter aan. 'Wat?! Maar ik kan er niet bij!' Roept hij verontwaardigt 'ja, uhm misschien is er hier iemand in de buurt die het wil doen' kijk ik om mee heen in de hoop dat er iemand langs loopt. Maar nee hoor, er komt niemand.

Ongemakkelijk sta ik nog om me heen te kijken 'dan moet jij het doen' zegt hij 'wat?! Ik? Maar..-' 'je wil toch niet dat ik dood ga?!' 'Nee, natuurlijk niet, maar-' 'nou dan' 'maar kunnen we eerst hier weg? Misschien is er dan iemand' 'Eva! Ik heb maar tien minuten, dat redden we niet!' 'Je hebt net zelf gezegd dat je niet wil dat ik dood ga. Wat is dan het probleem?' Zuchtend kijk ik hem aan, hoe moet ik nou uitleggen dat ik het ongemakkelijk vind en hij ziet er misschien niks achter. Maar ik ben verliefd op hem en dat maakt het voor mij zo moeilijk. Ik denk dat ik het maar gewoon beter kan vertellen, ik heb toch niks meer te verliezen. 'Ik ben verliefd op je oké. En jij ziet er dan verder niks achter, maar ik wel. En het is ook gewoon ongemakkelijk en dan is de beet ook nog op Wolfs junior' gooi ik er in één keer uit. Zenuwachtig friemel ik aan mijn vingers, terwijl ik onrustig heen en weer loop. 'Hé' komt hij voor me staan en legt zijn handen op mijn schouders, terwijl hij me liefdevol aankijkt. 'Ik ben ook verliefd op jou' wrijft hij met zijn duim over mijn wang 'echt?' Vraag ik ongelovig, had iedereen dan toch gelijk? 'Anders zeg ik het toch niet' lacht hij, ik glimlach en druk dan mijn lippen op de zijne. 'Auw' grijpt hij met een pijnlijk gezicht naar zijn kruis 'ik denk dat die tien minuten bijna voorbij zijn' krijgt met moeite over zijn lippen. 'Oh shit' raak ik al helemaal in paniek. 'Hé, als je het gewoon uitzuigt dan komt het wel goed' probeert hij me te kalmeren. 'Maar is dat niet raar?' Slaat de twijfel toch weer toe 'het is niet de gewoonste situatie, maar het is ook niet raar. We houden toch van elkaar?' 'Ja, sorry je hebt gelijk' glimlach ik kleintjes. Terwijl Wolfs zijn broek naar beneden doet pak ik het vacuümpompje en de gebruiksaanwijzing uit mijn rugzak. 'Wat doe je?' Vraagt hij verward 'ik moet toch die beet uitzuigen?' 'Ja, maar..-' 'sst, ik leg het uit als ik klaar ben oké? Ik wil niet deze tijd verdoen door uit te leggen wat ik ga doen' 'oké' glimlacht hij. Terwijl ik doe wat op de gebruiksaanwijzing staat, voel ik hoe hij mij uitvoerig bekijkt. 'Kan je het zien?' Vraag ik als ik bijna klaar ben 'ja, hoor mooi uitzicht ook' hoor ik de grijns in zijn stem. 'Mannen' rol ik zuchtend met mijn ogen.

'Zo het is klaar' sta ik op en doe alle spullen weer in de rugzak, terwijl hij zijn broek weer aan doet. 'Dankje schatje' drukt hij een kus op mijn lippen zodra ik me heb omgedraaid. 'Officieel ben ik je schatje nog niet' grijns ik en tik hem op zijn neus. 'Oh ja dat is waar ook' hij schraapt even zijn keel en gaat dan op één knie zitten. 'Allerliefste Eva' begint hij 'na deze ongewone gebeurtenis ben ik nog meer van je gaan houden en ik ben stapelverliefd op je. Wil je mij de eer doen en mijn vriendin worden?' Lachend kijk ik hem aan 'natuurlijk wil ik je vriendin zijn' pak ik zijn gezicht tussen mijn handen en druk een kus op zijn lippen. Met een glinstering in zijn ogen staat hij op en zoent me uitgebreid. 'Ik hou van je' fluistert hij terwijl hij met zijn duim over mijn wang wrijft. 'Ik hou ook van jou' glimlach ik en druk nog een korte kus op zijn lippen. 'Kom dan gaan we hier weg' pak ik zijn hand vast, terwijl onze vingers met elkaar verstrengelen.                                                                                            

Fleva Korte verhaaltjes #Wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu