Hij

453 18 1
                                    

Vanavond ga ik met Wolfs, Marion en Romeo uit. Marion zei dat ze het dit keer uit zou kiezen, wat ik prima vind. Ik sta nu twijfelend voor mijn kledingkast, ik heb echt geen idee wat ik aan moet. Zuchtend ga ik op mijn bed zitten en kijk peinzend naar mijn kledingkast en overweeg alle opties in mijn hoofd. Één: een jurk wat ik alleen voor Wolfs zou doen aangezien ik jurken haat, twee: een broek met een shirt en mijn geliefde zwarte leren jasje of drie: een broek met een blouse. Het is ook nogal moeilijk aangezien Marion het vertikt om te zeggen waar we heen gaan. Ik zucht moeizaam en laat me achterover op bed vallen. 'Eef?' Hoor ik Wolfs' stem aan de andere kant van de deur 'ja?' De deur gaat open en meteen kijk ik in de twinkelende ogen van Wolfs waar ik zoals altijd in verdrink. 'Ben je klaar?' 'Nee ik heb echt geen idee wat ik aan moet' en laat me weer zuchtend op het bed vallen. 'Zal ik wat voor je uitzoeken?' 'ja is goed' knik ik, stiekem vind ik het geweldig want dan kan ik naar zijn lekkere kontje kijken. Na even gezocht te hebben houd hij uiteindelijk een kleding setje voor mijn neus. Ik bekijk het even kritisch en besluit dan dat het goed is. Ik knik goedkeurend 'dat heb je goed uitgezocht oliebol' glimlach ik en druk een kus op zijn wang. Waar ik het lef vandaan haal, geen idee. Hij kijkt me even verbaasd aan, maar glimlacht dan ook. 'Mooi kom je zo beneden?' Ik knik en dan loopt hij mijn kamer uit.

Als ik de trap afloop hoor ik de stemmen van Marion en Romeo al, die zijn er dus al. 'Is het gezellig?' Vraag ik grijnzend als ik de keuken binnen loop. 'Ja heel gezellig' knikt Marion 'staat je leuk, los haar' vervolgt ze. Ik glimlach en knipoog even naar Wolfs. 'Weet ik' grinnik ik. 'Wat gaan we doen?' Richt ik mijn aandacht weer op Marion terwijl ik mijn zwarte leren jasje aan doe. 'Dat zie je vanzelf wel' grijnst ze. Meteen na die woorden beginnen Wolfs en Romeo te lachen, ik kijk ze met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Zij mogen het wel weten en ik niet?' Vraag ik quasi-verontwaardigt. 'Ze bakken er toch niks van dus kunnen ze zich alvast mentaal voorbereiden' grinnikt ze. Zodra ik het gezicht zie wat Wolfs trekt schiet ik in de lach. 'Nou zullen we gaan dan' grijns ik.

Zodra ik het café binnen stap zie ik meteen al wat we gaan doen. O god help. Ik wil meteen weer naar buiten lopen, maar Wolfs houdt me tegen. 'Hier blijven jij' grijnst hij, wild schud ik met mijn hoofd 'ik ga dat dus écht niet doen' maak ik hem alvast duidelijk. 'Ik heb toch ook een keer zoiets gedaan' doelt hij op de zaak die we toen met Jan Smit moesten doen en wat hij 's avonds toen heeft gedaan. 'Ja maar dat is anders' probeer ik er nog onderuit te komen. 'Ja dat klopt, toen waren er meer mensen' knikt hij. 'Het hoeft niet nu meteen, maar wel deze avond' knipoogt hij. Stellig schud ik mijn hoofd 'nee ik ga dus echt niet karaoke doen, no way plus ik ken geen liedje uit mijn hoofd en ik zet mezelf alleen maar voor schud want ik kan totaal niet zingen' 'dat is niet waar Eef, je kan prachtig zingen en je weet er vast wel één uit je hoofd' knipoogt hij weer. Ik voel mijn wangen rood worden en kijk snel de andere kant op. Misschien. Heel misschien ken ik één liedje uit me hoofd, maar dat ga ik dus echt niet toegeven. 'Ik wist het wel je kent wél een liedje uit je hoofd' grijnst Wolfs zelfvoldaan. Ik rol met mijn ogen en geef hem een speels duwtje. 'Ik ga even wat te drinken halen, wil je ook?' 'Ja doe maar..' 'Chocomel?' Onderbreekt hij me grijnzend. 'Je kent me te goed' lach ik. 'Weet ik' grijnst hij. 'Romeo ga je even mee?' Richt hij zich tot zijn collega. Hij knikt en samen lopen ze naar de bar om drinken te halen. Terwijl ze naar de bar toe lopen betrap ik mezelf erop dat ik naar Wolfs' lekkere kontje zit te staren. Ineens blokt een hand mijn geweldige uitzicht. Ik zucht, kijk op en kijk recht in Marion's gezicht. 'Waar zat je met je gedachten joh' Bij Wolfs en zijn lekkere kontje 'oh gewoon' antwoord in nonchalant. 'Je dacht aan Wolfs he' vraagt ze grijnzend 'whaaat? Nee joh hoe kóm je erbij' 'ik ken je langer dan vandaag Eef en ik weet dat je smoor verliefd op hem bent' grijnst ze. Opeens betrekt haar gezicht 'Mar? Wat is er?' 'Uhm ik denk dat Wolfs me net gehoord heeft, maar dat hij denkt dat je op iemand anders bent.' Verward kijk ik haar aan en draai me om, waar ik Wolfs zie zoenen met een of andere trut. Ik voel de tranen achter mijn ogen prikken en bijt op mijn lip om ze te verdringen. Snel draai ik me om en loop naar de wc's, ik leun tegen de wastafel aan en langzaam beginnen de tranen te stromen. Niet veel later komt Marion binnen en wrijft troostend over. 'Ik zei toch dat hij niet het zelfde voelt voor mij' zeg ik snikkend 'Eef' begint Marion zachtjes 'als het je een beetje troost ik zag net dat Wolfs die trut wegduwde en aan zijn reactie te zien vond hij het niet leuk en deed hij het ook niet vrijwillig' 'echt?' Vraag ik snikkend 'ja echt anders zou ik het toch niet zeggen? En toen hij weer terug kwam vroeg hij meteen naar jou' 'echt?' Vraag ik ongelovig. 'Ja echt Eef en als je nou straks een liedje voor hem zingt dan is hij al helemaal verkocht' knipoogt ze. Ik glimlach tussen mijn tranen door 'denk je dat echt?' 'Nee ik weet het zeker, hij is hartstikke gek op je dat zie je al van kilometers afstand' een glimlach siert mijn lippen 'ik hoop het.'

'Hey' zeg ik als ik naast Wolfs kom staan. 'Eef! Daar ben je, waar was je?' Vraagt hij meteen bezorgd, wat is het ook een schatje. 'Ik was even naar de wc' glimlach ik naar hem om hem gerust te stellen. 'Oh mooi ik was al even bang dat er iets gebeurd was' zucht hij opgelucht. Ik glimlach en druk een kus op zijn wang 'wat ben je toch ook een lieverd' zeg ik glimlachend en klop even op zijn buik. Mijn ogen glijden naar het podium waar mensen karaoke kunnen zingen en ik zie dat er op dit moment niemand staat. 'Ik ben zo terug' deel ik Wolfs mee 'wat ga je doen dan?' Vraagt hij verbaasd 'dat zie je zo wel' knipoog ik en baan me een weg tussen de mensen door naar het podium. Ik fluister de jongen die er staat het liedje in wat ik wil zingen en dan ga ik op het podium staan. De eerste tonen van de muziek klinken door de boxen en op het juiste moment zet ik in. 

(Het liedje staat hier boven en op de momenten dat Marco ze,zij of haar zingt moet je je inbeelden dat Eva dan hij of hem zingt ;))

Langzaam ebben de laatste klanken van het liedje weg. Het hele liedje heb ik naar Wolfs gekeken en ik hoop dat hij snapt dat ik dit liedje voor hem heb gezongen. Ik loop het podium weer af en baan me weer een weg door de mensen massa naar Wolfs toe. 'Ik zei toch dat je wel een liedje uit je hoofd kent' grijnst hij als ik weer naast hem sta. 'Ja dat klopt' grijns ik. 'Maar waarom zong je dit liedje dan?' 'Ik heb dat liedje voor een bepaald iemand gezongen' zeg ik terwijl ik bedenkelijk in kop met warme Chocomel roer. Hoe moet ik hem in vredesnaam vertellen wat ik voor hem voel? Ik bedoel er zijn zoveel manieren om het te zeggen, ergens hoopte ik dat als ik dat liedje had gezongen dat hij de hint zou begrijpen. Maar dat is dus helaas niet zo. Ik schrik op uit mijn gedachten door Wolfs' hand die mijn wang streelt, ik kijk op en kijk meteen in zijn twinkelende blauwe ogen waar ik zoals gewoonlijk in verdrink. Langzaam komt zijn hoofd dichterbij. Onzeker sla ik mijn armen om zijn nek waarbij ik ondertussen mijn kop warme Chocomel heb neergezet, nadat hij zijn handen op mijn heupen heeft gelegd. Ik overbrug de laatste millimeter tussen ons en plant mijn lippen op de zijne. Onze kus verandert in een passievolle zoen, al zoenend drukt hij me tegen de dichtbij zijnde muur aan waar zijn handen onder mijn blouse verdwijnen. 'Niet hier' fluister ik tegen zijn lippen aan nadat ik hem een klein beetje van me heb afgeduwd. Grijnzend en met pretoogjes kijkt hij me aan 'ga je mee dan?' Glimlachend druk ik een kus op zijn lippen 'is dit antwoord duidelijk genoeg' fluister ik terug. Hij knikt en laat onze vingers met elkaar verstrengelen. Samen lopen we het café uit, een geweldige nacht tegemoet.

Een reactie is lief :)

En een vote ook :D

Fleva Korte verhaaltjes #Wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu