Hoofdstuk 2.

249 21 8
                                    

Pov. Lisa
Ik sta voor de deur... Hij is vast boos omdat ik te laat thuis ben gekomen...trillend sta ik op mijn benen te twijfelen of ik wel naar binnen moet gaan. Ik wil mijn sleutel in het slot steken maar de deur vliegt al open. Daar staat hij dan, hij ziet eruit alsof hij al weken niet heeft gedoucht.. Hij pakt me stevig bij mn arm en sleurt me naar binnen. 'Auw pap! Je doet me pijn' 'waarom ben je zo laat?! Je had er allang moeten zijn!' 'Sorry, ik was de tijd vergeten' 'sorry?! Sorry?! Wat heb ik daaraan?!' Voordat ik antwoord kon geven voelde ik ineens zijn hand heel hard tegen mijn wang, het deed pijn, maar ik bleef stil, mn tranen zijn op...

Pov. Kaj
De wekker gaat... ik kleed me aan en pak mn tas in. Zal ik Lisa bellen of we samen kunnen fietsen? Ik pak mn telefoon van het nachtkastje en toets haar nummer in. De telefoon gaat over en na een tijdje word er opgenomen 'hallo met Lisa?' 'Hey Lisa, Kaj hier, heb je zin om samen te fietsen?' 'Oh heey kaj, ehmm ja is goed hoor, kom je dan bij die witte brug vlakbij het winkelcentrum staan?' 'Is goed, zie ik je daar, bye'
Snel prop ik het broodje wat nog op mijn bord lag in mn mond, pak mn fiets en ga naar de brug.
Lisa is inmiddels ook bij de brug aangekomen en ze fietsen samen verder. Ze is stil.... 'Is er iets Lies?' Lisa schrikt op uit haar gedachten 'ehhh er is niks hoor, beetje moe, slecht geslapen' 'oh oke, zullen we anders vanmiddag bij jou thuis afspreken? Kan ik jouw ouders ook es ontmoeten!' Even is ze stil, heb ik iets verkeerd gezegd? 'Mn moeder is dood...' 'Oh ehm, sorry, dat wist ik niet.., eehh hoe is ze ehm...' 'Auto ongeluk, ik wil het er niet over hebben' 'en je vader?' 'Kaj.. Het is beter als we bij jou afspreken!'

Pov. Lisa
Eenmaal aangekomen op het schoolplein zie ik gelijk Jessie, ze hangt helemaal om Samuel heen.. Ze heeft een broekje aan waarbij je haar billen eronder uit ziet komen en haar borsten laat ze ook mooi zien in haar iets te kleine topje.. Beetje sletterig als je het mij vraagt.
Paar weken geleden was ze nog zo close met me, nu lijk ik wel lucht, we konden alles bij elkaar kwijt... Dat verhaal van papa kan ik zeker niet bij HAAR kwijt.. Eigelijk kan ik het bij niemand kwijt... Niemand begrijpt me. Ik voel me echt zo alleen..

Pov. Kaj
Op school was niet zoveel bijzonders vandaag.. Iedereen was rustig en deed z'n ding.. Alleen Jessie was wel erg sletterig gekleed en zocht steeds oogcontact met Samuel die dat niet echt een probleem leek te vinden.
Na school wachtte ik Lisa oo bij de fietsenstalling want we zouden weer bij mij afspreken.
Op de fiets durfde ik niks meer over haar vader te vragen. Wat was er toch met die man? En waarom is Lisa zo stil? Gaat het wel goed bij Lisa thuis? 'Lisa.. Als er iets is he.. Weet dat je altijd bij mij terecht kunt, als je het me verteld kan ik je helpen!'
Ze keek recht vooruit en ik zag een traan over haar wang rollen.. Ik leg mn hand op haar schouder, snel veegt ze haar traan weg 'er is niks met me, het gaat goed' ik weet heus wel dat ze liegt maar blijkbaar is het geen goed moment om er nog over door te gaan, ik kom er later wel op terug..

Alleen alleen..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu