HA 7. Bölüm

389 19 0
                                    



Hayat Arkadaşım 7. Bölüm

Siz bu bölümü okurken ben de bir sigara içiyim 

"Oğlum sen ne dediğinin farkında mısın?" iki kadın da duyduklarının doğruluğundan emin olmak istiyordu. Tamam çocuklarının evlenmelerini zaten istiyorlardı ama yangından mal mı kaçırıyorlardı?

"Bize evlenin diyen sizdiniz. Biz de oturup konuştuk ve bir karar verdik."

"Bu acele neden o zaman?"

Leyla hanımın bu sorusu ikisini de hazırlıksız yakalamıştı.

"Bana yaşlandım artık torunuma bakamıyorum diyen sen değil miydin anne? Hem artık ben de hayatımı düzene sokmaya bir yerden başlamalıyım."

"Tamam dediğiniz gibi olsun ama düğün hazırl..."

"Sadece nikâh olacak anne."

"Oğlum hiç düğünsüz olur mu? Hem Sevim de düğünün olmasını istiyor. Bu kadar erken evlenmenize bir şey demiyorum ama bu düğün olacak."

Leyla hanımın kesin sözleri üzerine ne Bade ne de Mehmet bir şey diyebilmişti. Birbirlerine baktıklarında ikisi de birbirinin ne demek istediğini anlamıştı.

"Peki anne dediğin gibi düğün olsun. Elinizi çabuk tutun o zaman yarın Bade ile nikâh işlemlerini başlatacağız. Akşama da kız istemeye geleceğiz."

Bu aceleye ne Sevim Hanım ne de Leyla Hanım bir anlam verebiliyordu. Evlatları kabul etmişti ya iki kadın da hazırlıkları yetiştirirdi.

"Peki oğlum siz nasıl istiyorsanız öyle olsun." Şimdiki gençlerin işine akıl sır ermiyordu.

"Biz kalkalım artık çok geç oldu. Sizi de yorduk Sevim teyze. Yarın görüşmek üzere."

"Ne zahmeti olmuş ki. Her zaman bekleriz. Leyla yarın erken gelin de akşam yemeğini bizde yiyelim."

"Tamam Sevim geliriz."

Sevim hanım ve Bade ile vedalaşan Leyla hanımlar evden ayrılmıştı.

Leyla hanım kucağında uyuyan torununa baktı. Küçücük kız annesiz kalmıştı şimdiden ama o şanslıydı ki Bade gibi bir annesi olacaktı.

"Gamze çok şanslı bir kız. Bade gibi bir annesi olacak." Mehmet dikiz aynasından annesine baktı. Aslında annesi haklıydı kızı çok şanslı bir bebekti.

"Bade'yi nasıl buldun oğlum? Güzel kız değil mi? Hem güzel hem de oturmasını kalkmasını biliyor. Sana da senin milletinden bir adiğe pşaşe (Çerkez kızı) yakışır.

"Bade çok güzel bir kadın." İlk defa düşüncelerini dile getirmişti. Çerkezlerde güzelliğin anneden kızına geçici olduğu sözü burada kendisini kanıtlamıştı. Bade ise bu sözün canlı kanlı kanıtıydı.

*****************

Leyla hanımların evden ayrılmasının üzerine Sevim Hanım kızını sıkıştırdıysa da neden erken evlendikleri ile bir şey öğrenememişti. Kızı ketum birisiydi. Deveye hendek atlatmak bile daha kolaydı.

Bade odasına girip kapısını kapattı. Bir gece daha gelmiş ve o kendi kabuğuna çekilmişti. Üzerini değiştirip yatağına uzandı. Telefonunu ekine alıp dostunu aradı. Onunla ne zamandır konuşmamıştı. Bir süre sonra telefon açılınca Bade'nin kulağına o sitemli ses dolmuştu.

"Unutulmamak çok güzel Bade Hanım."

"Özür dilerim arayamadım seni."

"Ailene kavuştun beni unuttun değil mi?"

Hayat ArkadaşımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin