22

285 14 2
                                    

Eva pov
De volgende dag staan we om 8:00 op het bureau, binnen doen we de dingen zoals normaal en gaan dan de bewakingscsmera's bekijken die gisteren nog waren gebracht. Al snel hebben we door dat de jongen van gisteren loog. Er komen helemaal geen vrienden en het ziet eruit dat ze enorme ruzie hebben. We besluiten nog maar eens naar de jongen te gaan, ik trek me jas aan en loop achter wolfs aan naar de auto.
Aangekomen bel ik aan, al snel staat de jongen bij de deur met een doos in z'n handen. 'Kan ik iets voor u doen?' vraagt die beleefd. 'Ja, wat is er die avond gebeurd?' vraag ik, 'dat heb ik gister al verteld' zegt de jongen 'nee, dat was een ander verhaal, en als je het nu noet verteld houden we je aan' zeg ik stellig. 'Oke, mag ik even deze doos weg zetten?' 'ja!' roept wolfs van achter. De jongen loopt naar binnen ik draai me om naar wolfs. 'Lekker slim he, nu gaat die toch via achteren weg' wolfs kijkt me raar aan maar gaat toch naar achter, en inderdaad rent daar onze verdachte net z'n tuin uit. Ik neem een sprint en al snel hebben we hem in de boeien geslagen en zit die op de achterbank op weg naar het bureau.
Wolfs brengt hem naar een verhoorkamer. Ik haal het stikje op waar de beelden op staan en ga dan ook naar de verhoorkamer. 'En ga je het nu wel vertellen' zegt wolfs als ik binnen kom. De jongen houdt z'n mond. 'Zweigen helpt niet' zegt wolfs boos. Ik ga naast wolfs zitten en doe het stikje in de computer en zet het filmpje klaar. 'Okee' zegt de jongen als wolfs met z'n hand een klap op tafel geeft. 'We hadden afgesproken om een ruzie uit te spreken, alleen werd het erger, ze begon me uit te schelden, ik werd zo boos dat ik haar sloeg. Zij sloeg terug, ik werd zo boos dat ik m'n sjaal om haar nek deed' wolfs en ik kijken elkaar aan. Hoe erg kan een ruzie zijn? Vraag ik me af, je vermoord haar dan toch niet. 'Toen heb je haar gedumpt?' vraag wolfs. De jongen knikt. Wolfs en ik staan op en de jongen wordt naar een cel gebracht. Wij doen verslag bij mechels, werken het rapport bij en gaan dan naar huis.

Gestalkt (flikken Maastricht, fleva story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu