6

343 11 0
                                    

Wolfs pov.
In een keer staat die voor ons en zegt weer 'wordt niet te gezellig he' en rent dan weg nadat die z'n lange jas iets op zij had geschroven en daar een mes zat, wij wouden onze wapens pakken maar de man vertrok al, hij had z'n pet zo op z'n hoofd dat je z'n ogen niet kon zien maar z'n stem klonk bekent maar geen idee van wie.
Eva staat met een lijk bleek gezicht van de schrik ik leg me hand op haar schouder en ze draait zich om, we kijken elkaar nu recht aan, ze glimlacht flou en we lopen dan door naar het bureau.
Binnen gaan we ieders aan ons bureau zitten en bekijken alle verklaringen nog een keer. 'Wolfs!'

Eva pov
Wolfs kijkt op. 'Iemand heeft de man omschreven' zeg ik, hij staat meteen op en kijkt over m'n schouder mee in mijn notitie boekje. 'Ja die hebben we al eens eerder opgepakt' zegt wolfs en tikt z'n naam in op de computer, even later krijgen we te zien waar die voor is opgepakt, en inderdaad is die net een paar maanden vrijgelaten voor het overvallen van ouderen. 'Maar eens naar z'n huis gaan dan' zegt wolfs terwijl die al naar z'n bureau is gelopen en z'n sleutels van het bureau pakt, ook ik sta op en pak me jas, doe hem aan en loop achter wolfs aan naar de auto.

Na een halfuur zijn we terug op het bureau met de verdachte, hij was het er niet mee eens en had een sprint genomen door de straat, ik was erachter aangegaanben wolfs was meteen in de auto gestapt en achter ons aan gereden.
Nu zaten we tegen over hem in de verhoorkamer en had ie net alles toegegeven, helaas voor hem zat ie nog in z'n proeftijd dus kon die alsnog uitzitten plus een halfjaar. Wolfs en ik verlieten de verhoorkamer om verslag te doen bij mechels en het rapport bij te werken.
Toen we daar mee klaar waren gingen we naar huis, wolfs kookte en ik ging hardlopen, na het hardlopen was ik gaan douche en daarna hadden we samen genoten van wolfs z'n kookkunsten, we waren rond 10 uur naar boven gegaan. Ik had nog wat zitten malen over die man van vanmiddag, eigenlijk was ik te moe dus besloot het zo te laten om heerlijk te gaan slapen.

Gestalkt (flikken Maastricht, fleva story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu