Eva pov
Om 8 uur loop ik naar beneden, Wolfs en Elise slapen nog. In de gang staan nog een aantal tassen vol met kleding, het was gezellig en wonderbaarlijk vond ik het zelfs leuk om te shoppen en ben dan ook geslaagd. Ik pak een flesje water en ga dan op de bank zitten, zet de tv aan en bekijk het nieuws. Er is niet veel interessants dus verdwaal in m'n gedachte, zal ik Wolfs vertellen wat er echt is, ik denk er vaak aan maar doe het niet. 'Joost de Vos is samen met Daan de vos, zijn broertje, op brute wijzen ontsnapt' vertelt de nieuws lezer. Meteen bekijk ik het nieuws aandachtig. 'Ze zouden vannacht naar de rechtbank over geplaatst worden voor de eerste zitting die vanochtend zou beginnen, tijdens het vervoeren is de bus overvallen door mensen met automatische wapens, de chauffeur en de bewakers zijn omgekomen' vertelt de nieuws lezer, hoe kan dit? Verste ze samen met nog meer mensen?. Ik weet het niet maar dit is niet goed. Opnieuw worden mijn gedachtes verstoord, dit keer door m'n telefoon die overgaat. Ik pak hem en op het scherm staat 'Mechels' meteen neem ik op, en ze begint het zelfde te vertellen als wat de nieuws lezer mij zonet ook vertelde. 'Oké, nee, wij komen eraan' zeg ik en hang op. Zo snel mogelijk loop ik naar Wolfs z'n kamer, Wolfs was blijkbaar al wakker en kijkt mij raar aan als die mijn gezicht ziet. 'We moeten naar het bureau' Wolfs kijkt mij nu nog verwarder aan dan net. 'Leg ik onderweg wel uit' zeg ik en loop dan naar Elise haar kamer, ook Elise was al wakker, ook zij kijkt me raar aan maar kleed zich dan toch aan. Beneden smeer ik een broodje voor Elise en Wolfs, als ze beneden zijn vertrekken we meteen naar het bureau.
Onderweg wordt er weinig gezegd, ik zou Wolfs uitleggen wat er aan de hand is maar wil niet dat Elise het hoort, ze voelt zich net veilig en vertrouwt ons, niet helemaal maar wel meer dan in het begin.
Even later komen we aan op het bureau, Elise blijft bij Esmee, ik Wolfs Romeo en Marion lopen het kantoor van Mechels binnen, daar krijgt ook Wolfs het verhaal te horen, Romeo en Marion horen het blijkbaar ook voor het eerst want ook die kijken geschrokken. 'Hoe gaan we het doen met Elise?' Vraag ik als Mechels klaar is met vertellen. 'Ze kan bij jullie blijven, maar ook jullie zijn niet veilig in de ponti. Er is een hotel geregeld daar blijven jullie tot we ze hebben opgepakt' ik knik. 'Weten we waar ze nu ongeveer kunnen zijn?' Vraagt Wolfs. Mechels schud haar hoofd, hoe gaan we ze ooit vinden, het heeft ruim 2 jaar geduurd voordat we Elise vonden, en toen hadden we nog iets, nu hebben we helemaal niks. Het blijft stil, iedereen is diep ingedachten, wat moeten we nu. Daan bedreigde mij en wolfs al, vanwege alles wat er is gebeurt, nu elise er is weet ik wel zeker dat het opnieuw gaat beginnen. Het briefje wat door de briefenbus lag nadat hij mij in het bos had bedreigd en me had verwond spookt opnieuw door m'n hoofd, 'de volgende keer is het niet alleen je hand'...