Když se Sára načančá

184 14 4
                                    


Sára seděla ve skříni a zírala na kabáty. Chodívala se sem uklidnit a utříbit si ,,myšlenky". Tajně doufala, že tu jednou najde průchod do Narnie, ale nic takového se nikdy nestalo. Sára smutně povzdechla. Momentálně se tu schovávala před svým polským otcem.

Milý deníčku,
Od té doby, co mi Benedikt prozradil, že je koňodlak, mám hrooozivý problém! Mé temné tajemství. Netuším, co mám dělat! To, co mi řekl, by nás mělo sblížit, ale to se moc nepovedlo.
Asi bych mu měla říct, co jsem, ale BOJÍM SE!
Co kdyby to nepochopil? Nebo nevěděl, co jsem zač? Přece jenom to v Americe není tak časté. A co kdyby mě opustil?! Nebo hůř, někomu to řekl? Nechci být pro všechny za zrůdu. Měla bych mu to říct. On mi věří. Ach Bože! Musím to promyslet.

Sára zahodila knihu kamsi do skříně a vylezla ven. ,,Polívka!" řekla a odcupitala do svých komnat.

Podívala se nástěnný kalendář. A hele! Dneska je ten ples! Sára zatleskala, jako lachtan a začala se zběsile přehrabovat koňským oblečením. Mohla by si vzít tu róbu z rande s Benediktem? Ne. Ta byla ještě od bláta. Nebo modré šaty po kolena? Málo slavnostní. Sára naposledy hrábla do skříně. Vytáhla decentní šaty s fialovým korzetem se šněrováním vzadu a dlouhou černou sukní s krátkou vlečkou. Byly dokonalé- až na to, že se Sáře neskutečně hnusily! Sára s nimi mrštila do rohu a usedavě se rozplakala.

Najednou se prudce zvedla a vyběhla na půdu. Plácla sebou na rozvrzanou podlahu a otevřela starou zaprášenou truhlu. Vytáhla z ní svatební šaty Stéfovi pra-pra-pra-prababičky. Odnesla si je do pokoje, položila na postel a pořádně si je prohlédla.

Celé byly laděné do asi osmi odstínů bílé a růžové. Obrovské balónové rukávy vypadaly, jako zmuchlaný papír. Šaty měly vyblitě růžový korzet s výstřihem do srdíčka, který lemovala zašedle bílá krajka a v pase ho zdobila neonově růžová mašle. Další taková byla uvázaná kolem boků. Široká růžovo-bílo pruhovaná sukně měla měla asi třicet tylových spodniček - íky nim se k osobě navlečené do šatů nikdo nemohl dostat blíž než na metr a půl – a celá róba byla samá mašlička.

Sára na ni zamyšleně šilhala. Připadaly jí moc nudné a obyčejné. Něco jim zkrátka chybělo, jen zatím nevěděla co. Z přemýšlení ji vytrhla Hurikán, která hladově a zoufale zařehtala.

,,Už to mám!" zaradovala se, ,,Chce to trochu dýájváje!" Sára zmizela do kuchyně a za chvíli se vrátila s půlkou brambory, vykrajovátkem ve tvaru koně a fialovou temperou. Vzala vykrajovátko a vyřízla do brambory siluetu koně. Potřela jí barvou a začala vzor obtiskávat na šaty.
Po chvíli se po sukni, korzetu i rukávech prohánělo pořádné stádo.

Sára poodstoupila, aby se na tu nádheru mohla pořádně podívat. Byla na sebe (ne)právem hrdá! Narvala se do plesové róby a outfit doladila růžovými chlupatými střevíčky ve tvaru koně a masivním náhrdelníkem s motivem...chvíle napětí....koně. A teď musím zvládnout makeup!

Sára zapískala a přesunula se do koupelny. Postavila se před zrcadlo a nanesla podkladovou vrstvu. A pak další. A další. Když už barvou připomínala pomeranč, přesunula se ke rtům. Shodou náhod a okolností si z té kupy rtěnek vybrala znovu tu Mikovu. Párkrát si s ní obkroužila rty. Spokojeně se na sebe usmála. Pro jistotu si rtěnkou přejela i zuby. Rtěnku si hodila do kabelky a popadla máminu paletku stínů. Pokoušela se vybrat nějakou tlumenější barvu. Brácha říká, že když má někdo výraznou pusu, nesmí přehnat oči.

Nakonec zvolila perleťově růžovou. Nanesla si ji na víčka. To jí ale přišlo moc stařešinské, tak líčení protáhla až k obočí. To se rozhodla vyholit a nakreslit černou tužkou. Tohle byl přeci ples, ne jen nějaké obyčejné rande s Benediktem! Vzala žiletku a jedním tahem se zbavila levého obočí. Bohužel se u toho ošklivě řízla. Ne. Tohle nebyl dobrý nápad. Než aby riskovala další zranění, rozhodla se nechat zbývající obočí tak, jak bylo. Ale co teď? S jedním obočím se tam nemohu ukázat! Sára propadla panice a zběsile hledala něco, čím by to mohla spravit. Našla jenom červené obočí od Kofoly, které Mike loni použil na kostým Kloboučníka. Lepší než nic.... pomyslela si Sára
a nalepila si ho nad levé oko.

Celou vizáž dorazila silnou vrstvou řasenky a výraznými linkami zelené barvy. Chvíli na sebe tupě zírala. Nakonec popadla bramborové razítko a obtiskla si koně na obě tváře.

Vlasy si svázala do kýčovitého copu a na hlavu si posadila obrovskou korunku s koněm s růžovými drahokamy místo očí.

Popadla kabelku a pokusila se vyjít z místnosti. Její sukně byla, ale tak široká, že se Sára zasekla ve dveřích. Zmítala se ze strany na stranu a kvíkala u toho jako prase. Po chvilce se vyprostila a s hlasitým třísknutím dopadla na koberec. Zvedla se, narovnala si korunku a přistoupila ke schodům. Shlédla situaci pod ní. Mike se opíral o stůl a pobaveně pozoroval, jak se Stefan s Damonem perou o cigaretu. Nastala její chvíle....zase.

Dramaticky si odkašlala, aby na sebe strhla pozornost. To se nepovedlo. Zkusila to tedy znovu. Zase nic. To Sáru velice urazilo. Ve vzteku popadla jakousi vázu a mrštila ji po otci.

To už zabralo. Sára se zhluboka nadechla a sestoupila první schod. A pak druhý. A třetí. O můj Bože, já to zvládnu! To je úžasné. Cítím se jako princezna! Sára se retardovaně usmála a odhalila u toho své červené zuby. Zničehonic se nějak zamotala do toho obřího množství spodniček, zakopla a skutálela se Stefanovi k nohám.

To už Mike ani Damon nevydrželi a smíchy se svalili na zem. Stéfa, ve snaze celou situaci zachránit, natáhl k Sáře ruku, ,,Vypadáš úžasně!"

Sára, jako by se probrala z transu. Postavila se a odešla se posadit na gauč. Asi si při pádu vymkla kotník, ale to jí bylo jedno. Otočila se na Stéfu a co nejpohoršeněji pravila: ,,S Poláky se já nebavím."

Stefan s pláčem utekl do svých komnat. To vyvolalo u Mika a Damona další výbuch smíchu.
Sára se toužila blýsknout. Přistoupila k bratrovi a uhradila si vlasy. ,,Miku? Dneska večer budu sspesfiální." Pronesla a hrdě se usmála.

Mike se - se značnou pomocí stolu - napřímil a se vší ironií, kterou v sobě dokázal najít odpověděl: ,,Sáro, ty si každej večer ssepesfiální." Jen co to dořekl, on i jejich strýc znovu propukli v hysterický smích.

Sára to nepochopila.

Její pohled však ustrnul na Mikovi. Ten se taky chystal na ples, ale zdaleka ne tak pečlivě, jako naše Sára. Na sobě měl černé jeany, bílou košili, sako a motýlka. Sára nad ním jen zavrtěla hlavou. Chudák malý, někdy si s ním musím promluvit na téma módy.

Co ji ale upoutalo, byl fakt, že Mike má něco v levé kapse. Sára šilhala nad tím, co by to ak mohlo být, když tu ji něco zastávalo za ruku.

Sára se otočila a spatřila malou blondýnku s vykulenýma modrýma očima a bez jakéhokoli obočí. Kdo to kruci je? A jak se sem proboha dostala?! Holčička Sáře naznačila, že jí potřebuje něco neuvěřitelně důležitého říct. Když se k ní Sára sklonila, postavila se na špičky a téměř zašeptala: ,,V té kapse je něco ukrytého."

Sára se k ní náčelníka ještě blíž ,,A copak to je, neznámá cizinko?"

Blondýnka se zhluboka nadechla a na celý dům zařvala ,,KONDOM!" Po té se rozplynula ve fialový oblak perverznosti.

Sára si lehla na podlahu a tupě zírala do stropu. To dítě jí připomnělo její problém. Sára netušila, jak se k Benediktovi zachovat. Na jednu stranu nechtěla mít před Benediktem žádné tajemství. Na tu druhou zase nechtěla skončit v zoo nebo nějakém panoptiku. Z myšlenek ji vytrhl zvuk zvonku.
Sára se vymršila na nohy a přispěchala ke dveřím. S úměvem na rtech otevřela a spatřila Benedikta.

Ten se při pohledu na svou dívku napřed zarazil, ale potom se alespoň pokusil o úsměv. ,,Heh...tak je jisté, že si té na plese každý všimne, Sáro."

Sářiny oči se zalily slzami. Skočila Benediktovi kolem krku a mezi plačtivými vzlyky mu zašeptala do ucha: ,,Benedikte já.....já jsem....POLOPOLÁK!"

Chudák Benedikt, jak se s tím asi popasuje? #Wendyspisovatelka

PS: Na copak má asi Mike ten kondom [úchylný smajlík]?

Nejupírštější cool Deníček koňařky Sáry, která je strašne vegetariánsky coolováKde žijí příběhy. Začni objevovat