7.Bölüm

14.1K 800 17
                                    



"Şu an aklından geçenleri benimle paylaşabilir misin Güneş ?" Psikoterapist Selda Hanımın dinlendirici bir tarafı olan sakin sesini işittiğimde bulunduğum odayı incelemeye ara verdim. Bayağıdır gelmediğimden ufak tefek sadece benim ilgimi çekebilecek değişiklikler mevcuttu. Mesela odanın en görünmedik köşesine saklanmış olan tütsü mumları öncesinde amber iken şu anda odaya hafif notalarda yayılan sandal ağacı hakimdi.  Soludukça rahatlatıcı bir etkisi olduğu aşikardı. 

Şu an şurada aklımdan geçirdiklerimi sormadığını var sayıyorum, geçiştirmek için uğraşacak enerjiye sahip değilim. 

"Tam olarak tarif edemiyorum ama henüz kapanmayan bir hesabım var" dedim iç çekerek. Belki de böyle söylemiş olmam doğru bir tanım yapmış olduğum anlamına gelmez. 

"Kabuslarının bir nedeni olarak kapanmayan hesabının olduğunu mu farz ediyorsun ?"

"Bir nevi öyle de denebilir !" 

Selda Hanım kurulduğu koltuğundan öne eğilip not almaya başladı. Sarf ettiğim her kelimeyi kaçma ihtimali varmış gibi not eder, daha sonrasında aynı şeyleri sorarak pekiştirirdi. Bunu aptal hissettirdiği sonucuna varmasam özünde iyi bir kadındı. Ah sıkıcı olduğunu es geçemeyeceğim ne yazık ki , şansına küssün.

"Babanla mı ilgili ?"

Omuz silkip bakışlarımı krem rengi boş duvara sabitledim. Bu cevap vermek istemediğim bir soruydu, yine de kendimi zorlayarak yanıtladım.

"Kısmen. Onunla görüşüp gerçekleri öğrenmeden rahat edemeyeceğim. Ölüm gözümü korkutmuyor ama içimde günden güne palazlanan bir boşluk var. "

Not aldığı kalem bir an sessizleşti, sanıyorum ki zor bir sorunun ön hazırlığındaydı.

"Anneni niçin öldürdüğünü bilmek istiyorsun, yanılıyor muyum ?"

"Haklısınız." Duraksayıp asıl içimden geçenleri söylemeye karar verdim. Yıllardır derine gömdüğüm mahzenlerde saklı kalanları afişe etmek çokta zor olmasa gerek...

"Küçüktüm bunun üstüne fazla düşmedim sonuçlarını ben ödediğimden galiba. Ama şimdi her şey çok farklı ilerliyor, sanki bir labirentin çıkmazında yönünü yitiren bir kör gibiyim. Ulaşamadığım bir bulmaca önümde öylece bekliyor, kilit noktasını açabilirsem refaha ereceğim. Bu öyle bir şey ki; Niye, niçin soruları beynimde cirit atıyor. Gizli kalanları öğrenmek için yeteri kadar büyüyüp zihnimi buna şartlamakta denebilir, ama elde edeceklerim gerçekler beni ürkütüyor."

Selda Hanımın kalemle özenle çizilmiş kaşları kalktı, şaşkınlığına göz yummak zorundayım sanırsam. Uzun bir süredir hastası olmama rağmen benden alabildiği en uzun ve ayrıntılı konuşmayı hemen bir kaç saniye önce kendi istek ve arzumla avuçlarına bırakıvermiştim. Garipsemesini tuhaf bulmak saçma olurdu !

Anlayışın hüküm sürdüğü ifadesi gözlerime odaklanmış durumda "Yanlışları düzeltmek bir yana geçmişte kaybolmaktan mı korkuyorsun ?" diye sordu sükûnetle.

Uzandığım koltukta istemsizce kıpırdayıp ellerimi kucağımda birleştirdim, yine cevap vermekte sakınca bulduğum sorulardan biriyle kafa kafaya gelmiştim.

"Geri bıraktıklarım kolay yutulacak cinsten lokmalardı diyerek sümen altı edemem. Geçmişte  her ne yaşandıysa öğrenmek zorundayım, aksi halde tamamlanamayacağımı biliyorum. Hayatıma normal insanlar gibi sürdürebilmem için son bu son şansım olabilir.  Anlıyor musunuz ?"

"Pek tabii anlıyorum. Kaçıp saklanmak yerine korkularının üstüne yürüyebildiğin için seni takdir ediyorum Güneş. Çoğu hastam arkalarında onları zorlayan olmaksızın korkularıyla yüzleşmekten çekinti duyarlar. Zayıflık denemez buna kendini koruma içgüdüsüdür. Bilinçsizce yaptıkları bu hareket onları tam tersi yönünde etkiler ve depresyonun eşiğine kadar sürükler."

"Depresyonda olmadığıma sevinmeliyim o halde" diyerek uzandığım koltuktan doğruldum. Söz dinleyen bir evlat olarak Ayşe anneme verdiğim kırk beş dakikalık süresinin sonuna gelmiştim. Artık gitme vaktiydi, seansın işe yarayıp yaraması umurumda olmadığından olsa gerek ki kendimi bütün yüklerinden arınmış bir kuş esenliğinde hissetmiyordum. Demek oluyor ki içinizi günden güne kemiren tasalarınızı sizi dinleyen bir çift kulakla paylaşmış olmakla asıl meseleyi silkip atamıyormuşuz bünyemizden. Eh buda kulağıma küpe olsun ...

****   ****   ****

AŞK KIRINTILARI Kitap Müptelası yayınları farkıyla kitap oluyor ❤️❤️❤️

AŞK KIRINTILARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin