*kringggkringggggg*
Bunyi lonceng jam pada telefon Rohayu telah membangunkan Rohayu dari tidur nyenyaknya. Namun Rohayu tetap tertutup dan sayang untuk membuka matanya kerana terlalu penat kerana semalaman telah berjalan berasama sahabatnya yang dua ekor itu iaitu Adam dan Aqish.
*toktok*
bunyi pintu diketuk dari luar biliknya.
"Aaaayyyu bangun la nak" jerit Mek Nah.
/Terasa seperti bergegar rumah dengan jeritan tersebut/
'Kuat juga jeritan aku ni ye, aduh malunye dengan kawan2 ayu' kata hati mak ayu.Jeritan mak ayu dari luar membingitkan telinga ayu telah membuatkan matanya yang kuyu menjadi segar-sesegar ikan di pasar...
Seperti kejutan elektrik Rohayu segera melompat dari katil dan membuka pintu supaya Mek Nah tidak menjerit lagi. Lalu Rohayu membuka pintu,
*plak*
"Aduiii!"
Rohayu mengaduh lalu memgang dahinye yang diketuk oleh Mek Nah.
"Opsss sorry ye sayang mak..." sambil memegang dahi anak kesayangannya," Mak ingat hang belum bangun tadi tetibe je buka pintu tanpa amaran"
Kata Mek Nah yang terasa serba salah terhadap anaknya itu."Ha! Hang nie tak reti nak bersiap ke? Kata nak pergi ke Bercuti dengan kawan2. Kawan2 kamu dah tunggu tu kat bawah"
Kata Mek Nah setelah melihat anaknya masih lengkap berpakaian baju tidur dengan rambut yang serabai."Aah la mak. Ayu lupa." jawab Ayu sambil menepuk dahinya yang terlupa akan kesakitan didahinya sebentar tadi, serta menunujukkan reaksi muka terkejutnya. Dengan sepantas kilat Ayu mengambil tuala mandinya dan bersiap-siap.
"Ok guys jom kite pegi."
Ajak Rahayu kepada rakannya yang sedang minum. Yang lain dengan muka terkejut melihat Rahayu kerana terlampau ekspress bersiap. Namun mereka mengiyakan dan bertolak pergi ketempat dituju dengan mebaiki van yang telah disewa dan di pandu oleh Adam.-----------------
#Rahayu Pov#Aku mengeliat, sudah seharian aku menghadap komputer ni. Tapi satu ape maklumat pun aku tak jumpa. Naik bingung + berserabut + sewel + sakit mata + sakit hati dibuatnya. Kawan2 aku tu pun dah terbongkang. Dek kerana tidak dapat tidur semasa pejalanan ke sini. Aku pula sudah puas tidur tadi, so plan hari ini untuk *jalan2 d pantai* terpaksa ditangguhkan sebab dyeorg kepenatan dan malas nak jalan2 at bawah cahaya matahari yang terik tu.
"BAAAA." Seseorang datang dari arah belakangku dan cuba memeranjatkanku.
"Well aku ni bukan calang2 orang ok. Aku ni RAHAYU la. Kau ingat kau boleh takutkan aku dengan perkataan BAAAAA tu ke? Sorry ok." Aku bercakap dalam nada mengusik. Dia hanya tersengih-sengih memandangku menunjukkan giginya yang tersusun rapi dan putih itu.
Aku siapa? Aku ialah Rahayu a.k.a pecinta kisah hantu. Hehe aku ni jenis yang suka sangat baca atau selidik maklumat mengenai hantu. Kira aku ni wartawan mistik lah. Tapi aku pernah ada satu angan2 yang agak gila, aku pernah berdoa agar aku diberikan kelebihan untuk melihat dunia lain. Kira macam ada deria keenam. SixSense, tp bukan sixsense group pnyanyi tu ye. Ni six sense yang ada dekat aku yang boleh nampak alam ghaib. Aku ada 4 orang kawan setia yang tak pernah tinggalkan aku walaupun aku selalu cerita dekat dyeorg kisah hantu. Nak kenal dengan kawan2 aku? Ok, aku kenakan sorg2.
Si mamat poyo yang cuba nak terkejutkan aku tadi namanya Adam, wajahnye tidak jauh beza dengan artis korea Kang Min Hyuk dan dia ni same dengan aku *obses dengan hantu n cerita seram* n dia juga sekepala dengan aku *berani buat benda baru*. Berani tu memang berani tetapi melebih dan suka ikutkan hati.*kekadang takut juga dengan perangai dia nie*.
YOU ARE READING
SixSense
ParanormalRohayu mempunyai kelebihan yang diwarisi melalui bapa dan datuknya iaitu kelebihan deria keenam dan kelebihan untuk melihat masa lampau dan masa hadapan dengan hanya memegang gambar polaroid. Dengan kelebihan yang dia ada, dia gunakan untuk melihat...