Taman Rekreasi Setia Indah
"Korang tengok ni, dalam masa sehari je da beribu orang mengikuti blog kita." dengan nada kegirangan Syazlin berkata sambil menyorongkan laptop nye kepada kawan-kawannya supaya mereka melihat skrin laptopnya setelah mereka semua telah berkumpul di tempat duduk yang agak lengang sikit orang melakukan aktiviti riadah.
"Wah, tak sangka blog pencarian hantu macam kite ni pon boleh naik!" kata Aqish teruja seiring dengan riak tidak percayanya.
Tujuan mereka berkumpul adalah kerana telah dihantar mesej oleh Rohayu malam tadi.
Throwback
*Perbulan Whatsapp Soul of Ghost*Rohayu : korang esok jumpa jom?
Aqish: jumpa kat mana? Ada ap?
Am : ok jom! Kat mana?
Adam: Ayu, ko nk buat job baru yang ko ceritakan hari itu ke?
Rohayu: itu esok aku bagitahu korang. Ekh! Jap, Lin mane lin? Nape snyap je?
Aqish: Ala da tido da la tu. Mesti dia penat sebab banyk video yang dia nk upload kat blog uh
Rohayu: okey...esok kita kumpul di Taman Rekreaai Seri indah yang dekat dengan rumah adam tu. Pukul 7.00 pagi. Jangan lambat!
Aqish: cepatnya? Esok aku nk melengkor lagi la atas katil.
Rohayu : tak kira jangan nak besar kan badan je tahu la da lawa.
Am: aku ok je. Esok ada siapa2 nk tumpang x?
Aqish : aku dengan lin nk tmpang. Rumah kita kan dekat.
*Adam, Aqish dan Am membalas ok tanda bersetuju dengan pertemuan itu*
Endthrowback
"Ha, Ayu ada apa nak jumpa kami ni?Job ap?" Aqish bertanya sebagai pemula bicara.
Mereka yang lain juga melihat ke arah Rohayu dan ianya membuka mulut untuk menceritakan masalahnya."Takdelah, kat rumah aku tu, asal malam je aku kene kacau semenjak aku dapat kelebihan sixsense ni, aku ada nampak depan rumah aku tu ada 'benda' berkerumun dan banyak sangat macam pasar dan menakutkan." Rohayu menceritakan serba sedikit tentang masalah yang dihadapinya. Am dan Adam memandangnye dengan pandangan kerisauan dan terkejut manakala Aqish dan Lin memandangnya dengan riak yang tidak difahami Rohayu, sama ada terkejut,takut atau risau.
"Erm.. Cuba ceritakan kepada kami dengan terperinci." Syazlin berkata.
"Mula-mula ceritanya macam ni..." Rohayu memulakan cerita
Throwback
Rohayu pov# malam sebelum pergi ke bangunan#
Selepas melihat masa hadapan tentang bangunan yang ditinggalkan aku terus tidur, masa itu jam pukul 8 malam sebab kepala aku pening sangat(efect dari tengok future). Tak sampai berapa jam dalam pukul 12 tepat aku tersedar sebab ada bunyi bising seperti bunyi *pst..pst..pst* orang bersuara dengan nada seperti berbisik tapi nada yang agak seram. Aku pon buka mata tengok sekeliling bilik aku tapi tiada apa-apa dan bunyi itu masih ada, aku lihat la keluar jendela...
Masa aku lihat keluar jendela aku lihat ada ramai orang, dan banyak ada gerai-gerai
Seperti pasar, aku amati dan amati, aku pelik dengan jualan yang mereka jual sebab apa yang aku nampak ia seperti bentuk tangan tanpa badan tegantung dan masih mempunyai darah yang menitik dekat salah satu gerai yang betul2 berhadapan dengan rumah rumah aku, bila aku tengok dekat si penjual, apa yang aku lihat adalah baju dia seperti koyak rabak, kulit muka pucat, belakangnye berlubang dan berulat dan rambutnya seperti rambut lelaki. Aku yang terkejut seperti hendak menjerit dengan segera menekup mulut supaya tidak mengeluarkan suara kerana 'benda' yang aku amati tadi, dengan tiba-tiba menoleh ke arah ku, dan aku dapat melihat dengan jelas kulit mukanya pucat, tiada bibir, dan mata sebelah kanannya berlohong gelap (tanpa biji mata/belubang) aku segera menutup langsir dan terus terjah ke arah tilam dan menyelebungi diriku dengan selimut, dan memaksa mataku memejamkan mata.
YOU ARE READING
SixSense
ParanormalRohayu mempunyai kelebihan yang diwarisi melalui bapa dan datuknya iaitu kelebihan deria keenam dan kelebihan untuk melihat masa lampau dan masa hadapan dengan hanya memegang gambar polaroid. Dengan kelebihan yang dia ada, dia gunakan untuk melihat...