Kring!!
Loceng kedengaran menandakan waktu rehat sudah bermula. Terkocoh² pelajar kelas 4A1 keluar tetapi tidak bagi Jun Hae. Dia sedang mengemas buku lalu di masukkan ke dalam beg.
Kelihatan Jin Hae dan Jimin juga masih belum keluar. Jun Hae mengalihkan pandangannya ke sebelah. Jun Hae mengeluh kecil.
'Tido rupanya mamat ni' getus Jun Hae dalam hati."Oii! Bangunlah!" Jun Hae menyepak sedikit meja lelaki itu. Jungkook bergerak sedikit lalu menyambung semula tidurnya. Jun Hae kegeraman.
"Bangunlah!" Kali ni Jun Hae menghentak meja Jungkook dengan kuat. Jungkook masih seperti tadi. Masih enak di buai mimpi.
Jin Hae dan Jimin terkejut dengan suara keras Jun Hae. Mereka saling berpandangan lalu cepat² menghampiri mereka.
"Ish kau ni! Ada ke kejut orang macam tu!" Jin Hae membebel. Jun Hae buat muka.
"Kira baik kot aku kejut dengan cara tu! Kalau aku terbalikkan meja tu karang, ada yang terlentang!" balas Jun Hae. Jimin hanya menggeleng. Sudah masak dengan perangai Jun Hae yang kuat melenting. Walaupun baru kenal. Cara Jun Hae ber'perang' dengan Jungkook sudah menggambarkan segalanya.
"Ada lah tu sebab kenapa dia tak bangun.. mungkin dia penat atau mungkin....... demam." Huh? demam? Jun Hae dan Jin Hae berpandangan. Jimin menuju ke arah Jungkook lalu meletakkan tapak tangannya ke dahi Jungkook.
Jimin memandang wajah Jun Hae. Jun Hae angkat kening.
"Normal.. dia penat kot." kata Jimin.
"So.. aku blah dulu.. kau nak kejut dia ke?" pertanyaan Jun Hae di balas dengan anggukkan.
"Korang pergilah rehat dulu.. aku follow nanti.." Jun Hae mengangguk lalu mengajak adiknya keluar. Jimin hanya memerhati. Apabila kembar itu sudah tidak kelihatan, dia mengalihkan wajahnya memandang Jungkook.
"Yah, Jungkook! Tak nak rehat ke?" Jimin menampar pipi Jungkook berkali² sehingga meninggalkan sedikit kesan merah pada pipinya.
Jungkook perlahan² bangun dengan muka mamai. Ajaib! Sekali je Jimin kejut. Terus bangun.
Jungkook membuka sedikit matanya lalu memandang tempat duduk sebelahnya. Hanya satu dalam fikirannya.
'Sejak bila minah ni bertukar jadi lelaki?' Jungkook mengecilkan matanya untuk mengenal pasti siapa figura di sebelahnya.
Pap!!
Jimin menampar dahi Jungkook. Nak hilangkan mamai kawannya itu. Jungkook terdongak. Dia menggosok dahinya.
"Yah! Sakitlah!" Rungut Jungkook. Dia pantas memandang lelaki yang berada di sebelahnya.
"Bangunlah! Rehat dah ni!" Jimin bangun untuk keluar kelas.
"Kau rupanya! Ingatkan siapalah tadi yang tampar dahi aku! Kalau aku tak kenal, lunyailah mamat tu!" bebel Jungkook. Jimin buat tak kesah.
"Cepatlah! Bebel mengalahkan nenek aku!" Jungkook bangun lalu jalan seiring dengan Jimin.
[Kantin]
Masih ramai pelajar yang belum beransur pergi. Dari jauh kelihatan sepasang(?) kembar tengah men'cekik' makanan.
"Meja full! Kau punya pasal lah ni! Ish!" Jimin buat muka sebab di tuduh sebegitu.
"Salah aku? Aku yang salah? Wey samdul! Kau tu yang bangun lambat! Tak sedar diri! Aku smackdown kau satgi!" Jimin meluku kepala Jungkook. Jungkook pantas melarikan kepalanya.
"Kau tu dah la tak cukup tinggi, ada hati nak luku aku! Pirahh!" kutuk Jungkook. Jimin buat muka.
"Wey, kau nampak tak tong sampah kat tepi dinding tu?" tunjuk Jimin ke suatu sudut.
YOU ARE READING
[Slow Update] H.A.T.E [to] L.O.V.E
FanfictionJung Jun Hae, mempunyai seorang adik kembar, Jung Jin Hae. Kembar itu merupakan King perempuan pertama Busan Highschool. 2 tahun lepas, kembar itu menetap di England atas sebab tertentu dan balik ke tanah air semula. 3 tahun di Busan, sekali lagi ke...