Jungkook mengeluh bersendirian tanpa di sedari sesiapa. Langkah kakinya tanpa arah tuju.
Kebahagian sejati..
Kesedihan mendalam..Jungkook mendengar lagu dari Mp4 miliknya. Alunan music yang didengari tidak mengusik sedikit jiwanya sekarang. Bagi dirinya, music adalah kehidupan. Pententeram jiwa dan pendamai segalanya. Setiap masa, setiap saat. Kesedihan melanda, music... segalanya..
Dalam kepalanya hanya alunan merdu.. setiap langkah kakinya diikuti music....
Jungkook berhenti di salah satu padang bola. Dia duduk melunjur di tebing bukit sambil memerhati sekumpulan remaja lelaki sedang bermain bola. Hampir kedengaran suara² mereka walaupun Jungkook memakai earphone.
"Sunbae?" seseorang menyentuh bahu kirinya. Jungkook menoleh.
"Mark? Mark, kan?" Jungkook menarik earphone di telinga kirinya. Jejaka yang dipanggil Mark tadi, tersentak sedikit.
p/s - Mark NCT bukan Mark GOT7
"Sunbae kenal saya? Macam mana?" Mark berkerut dahi. Dia duduk di sebelah Jungkook. Di tangannya kanannya terdapat sepasang kasut bola.
"Budak baru sekolah Seoul Highschool.. tahun pertama.. tak sangka kau begitu cepat popular.." Dari melunjur, Jungkook menukar posisi ke bersila. Mark ketawa.
"Popular? Takde lahh.. biasa jee.." Mark menguak rambutnya ke belakang. Fuhh.. style~
Ohh maaf.. aku bukan gay -Jungkook-
"Biasa? Kalau baru masuk sekolah dah jadi tarikan, biasa kau kata? Itu luar biasa.." Jungkook senyum sinis. Mark senyum saja.
Mark senyap. Keadaan mula sepi antara mereka.
"Mana kau kenal aku?" giliran Jungkook menyoal. Yelah.. pelik kalau budak baru kenal aku. Haii.. aku popular dalam kalangan perempuan bukan lelaki. Mungkin ada, tapi MUSTAHIL. Aku rasa orang tu songsang. Huihh.. seram!
Jungkook pikir. Mungkin dia stalker? Atau mungkin hacker?
Hah! Mengarut!
"Siapa tak kenal Kingka sekolah.." kata Mark.
'Selamba badak gila budak ni dengan aku? Haiii.. budak²..' pikir Jungkook.
"Kingka?" Jungkook berpaling sambil memasamkan wajahnya. Wajah Mark berubah serta merta. Dia menelan air liur. Dia gelabah.
Jungkook ketawa dalam hati. 'Penakut jugak budak ni..' Jungkook mengutuk dalam hati. Baru aku uji sikit, dah gelabah biawak. Haii.. belum kau jumpa Namjoon lagi. Terkencing dalam seluar kau budak oii. Bukan apa, member dia yang sorang tu, tak berapa nak mesra raut wajah dia tu. Mukanya agak ganas apabila tidak senyum. Hanya kawan rapat saja tahu perangai sebenar dia.
p/s- anggap saja BTS dalam cerita ni, umur mereka sebaya..
"Yang kau gelabah sangat kenapa?" Jungkook mengalihkan pandangannya ke arah padang semula.
Mark termalu sendiri. Dia memegang belakang kepalanya. Itu tabiat dia kalau malu atau tak tenteram.
"Kau lawaklahh budak.. bagus.. aman hati aku sikit.." Jungkook berdiri. Niat dia hanya untuk singgah sekejap.
"Sunbae nak pergi mana? Jom lahh join main sekali.." pelawa Mark.
"Tak payah tahulahh dan terima kasih sebab pelawa.. aku pergi dulu.." Jungkook menepuk bahu Mark lalu berpusing untuk pergi. Baru dua langkah, kedengaran suara Mark.
YOU ARE READING
[Slow Update] H.A.T.E [to] L.O.V.E
FanfictionJung Jun Hae, mempunyai seorang adik kembar, Jung Jin Hae. Kembar itu merupakan King perempuan pertama Busan Highschool. 2 tahun lepas, kembar itu menetap di England atas sebab tertentu dan balik ke tanah air semula. 3 tahun di Busan, sekali lagi ke...