Chapter 14

28 4 0
                                    

Kelas 4A-3

"Yah! Bagi balik keropok aku! Main ambik pulak!" Jhope merampas semula keropok chipsnya di tangan V. V mencebik.

"Kedekut! Bak sikit!" V memasukkan tangannya ke dalam plastik keropok Jhope. Jhope pula mencebik tapi di biarkan saja.

Sedang mereka sedap melantak feast, susuk tubuh tak cukup tulang datang menghampiri. Dengan muka tak lawa, dia memeluk bahu V.

V terkejut lalu cepat² dia menepis tangan 'sotong' itu di bahunya. Dia pantas menjauhi perempuan itu.

"Kau pehal?!" V mengebuk uniformnya kerana jijik. Haih!

"Oppa~ kenapa ni?" minah itu menggedik. Oh tuhan! Jauhkan diriku daripada bala ni!

"Maii god! Kau siapa panggil aku oppa?! Kau bukan adik aku pon!" V meradang. Nak muntah pon ada!

Minah itu tak makan saman. Dia ingin mendekati V tetapi V makin menjauh.

Jhope yang tadi hanya melihat kini mencampuri. Haii.. kesian kawan aku.

"Wiwowiwo! Van jenazah sudah sampai! Cik Hyuna sudah bersedia untuk ke tapak perkuburan?" Jhope buat ala² van jenazah lalu. Dia berdiri betul² di hadapan V. Satu kelas pecah ketawa dengan gelagat Jhope mengenakan Hyuna a.k.a minah gedik. V senyum sinis kepada Hyuna sambil bersilang tangan ke dada.

Hyuna merah muka.
"Kau pehal kuda?! Jangan campur urusan aku boleh tak?!" dengan perasaan marah, Hyuna menendang meja kosong di hadapannya.

P/s - geng BTS semua tempat duduk paling belakang dalam kelas masing²

Serta merta kelas sunyi sepi. Tiada lagi gelak ketawa. Hanya V dan Jhope saja yang tersenyum sinis. Pikir kitorang takut ke cik kak? Heh!

"Kau punya masalah lahh minah! memang patut aku campur urusan kau! Kau dengar sini, lagi sebulan Queenka sebenar masuk balik! Segala yang jadi dekat sekolah ni, semua Queenka sebenar tahu! Aku nak kau behave! Kau tak payah nak tunjuk berkuasa sangat!" Hambur Jhope. Satu kelas melopong dengan berita itu termasuk Hyuna. Mukanya pucat dan tergamam apabila mendengar berita itu.

"T-tak mungkin! Diorang terang² kena tangkap polis!? kau jangan buat lawaklahh sial!!" Kini, kemarahan Hyuna semakin naik. Dia menjerit dihadapan Jhope.

"Memang diorang kena tangkap tetapi tak di reman sebab takde bukti diorang bersalah!? Terserah kau nak cakap apa! Heh!" Jhope terangkan perihal Queenka sebenar. V teringat sesuatu.

"Ehh nanti dulu! Ada lagi sebenarnya~ hmm²! Aku dengar kes penangkapan Queenka hari tu ada kena mengena dengan geng kau? Betul ke, Cik Hyuna?~" kata V sambil tersenyum sinis.

Hyuna tersentak sekaligus tergamam.

"Kau jangan nak menuduh!? Kau takde bukti lahh sial!?" Tengking Hyuna di selang dengan pemergiannya. Dia meninggalkan kelas itu dengan amarah. 'Shit!?' Hamun Hyuna dalam hati.

**

Kita patah balik ke kelas 4A-1..

Kelas mula senyap dengan kehadiran guru disiplin ke kelas mereka. Cikgu Kim berdiri di meja guru sambil memerhatikan pelajar di dalam kelas itu.

"Errkk.. cikgu! Cikgu Rain tak hadir ke?" ketua kelas, Hanbin menyoal cikgu Kim. Cikgu Rain adalah cikgu sukan mereka. Tapi yang peliknya, cikgu disiplin pulak yang masuk. Kelas mereka mula bising.

"Diam semua! Saya ambil alih kelas dia hari ni.. ada benda yang akan jadi dalam kelas ni semasa pemilihan nanti.. saya prepare awal².." bicara cikgu Kim ada maksud tersirat. Satu kelas terpinga². Cikgu Kim hanya tersenyum saja.

"Sudah²! Kita mulakan perbincangan.."

**

Dush!

Bagai ada batu menghempap kepala Jun Hae. Rasa macam nak pengsan. Itulah yang sedang dirasai Jun Hae sekarang. Dia faham apa yang di katakan cikgu Kim.

"Mampus aku!" Jun Hae menepuk dahi. Jin Hae ketawa jahat di sebelah. Aku menjeling tajam.

"Ops!~ sorry~~" Jin Hae buat gaya gedik tutup mulut. Tapi tak lama, dia kembali ketawa seronok. 'Hergh!' Jun Hae merengus di dalam hati. Haih! Pasras je lahh!

**

Jungkook ketawa kecil melihat keresahan Jun Hae. Dia pon agak faham dengan bicara cikgu Kim tadi. Mungkin ada kena mengena dengan Jun Hae. Tengok cara Jun Hae sudah tahu ada kena mengena dengannya.

"How cute she is hah? Hahaha" Jungkook ketawa kecil. Walaupun dia berkata perlahan, masih dapat didengari oleh Jimin. Jimin pandang Jungkook penuh makna.

"Wow~ aku nampak aura cinta dalam kelas ni lahh! Rasa dekat sangat!" Usik Jimin. Jungkook buat² pekak. Dia memalingkan wajah ke arah lain. Wajahnya mula kemerahan. Dia menekup mulut. Kantoi!

"Hahahahahaha!" Jimin ketawa seronok. Ehh.. kawan aku dah ada feeling! Dah besar kawan aku ni!

"Tahniah!" Jimin menepuk² bahu Jungkook. Jungkook menjeling Jimin. Wanna die?~ 💢

Ops!~~😱

**

"Sebelum cikgu membuat pemilihan, ada sesiapa yang baik hati nak masuk acara?" Cikgu Kim membuat komproni kecil dengan pelajar kelas ini. Seperti di jangka, Jungkook dan Jimin mengangkat tangan. Cikgu Kim memandang mereka lalu mencatatkan sesuatu.

"Memandangkan hanya dua orang, cikgu ada berita gembira untuk kamu semua.." bicara cikgu Kim membuatkan semua tertanya². Jun Hae dapat rasa firasat buruk (acewahh ayat XD)

"Tahun ni, para pelajar wajib mengambil bahagian dalam acara! No one excuse!" pelajar kelas 4A-1 melopong.

"Nnnnnoooooooooo!!" Bergema jeritan mereka. Cikgu Kim senyum senget.

**

Cemberut wajah Jun Hae apabila habis perjumpaan tadi. Tak puas hati! Tak adil! Semua ada lahh senang cerita!

"Alahh kau ni.. relax dah arr.." Jin Hae menepuk bahu kakaknya.

"Relax kau kata? Senanglahh hidup kau sebab tak kena paksa! Stress aku!!" Bentak Jun Hae. Mereka bertiga berjalan untuk ke kantin. Yelahh.. waktu rehatkan?~

Hanna hanya berdiam diri mendengar perbualan kembar itu. Tak berani menyampuk memandangkan mood Jun Hae agak berangin.

Hah! Nak tahu kenapa Jun Hae berkelakuan macam tu? Jom kita flashback~~

Flashback..











°tbc°

XD Jangan kecam~~

[Slow Update] H.A.T.E  [to]  L.O.V.EWhere stories live. Discover now