Chapter 17

37 5 0
                                    

"Jun.. kau nak balik tak ni?" seorang lelaki menyoalnya yang sedang leka bermain.

"Kejaplahh Jungkook! Kook nak balik, baliklahh!" Arah Jun Hae. Jungkook menepuk dahi.

"Arraseo²! 15 minit! Lepas tu, balik!" tegas Jungkook. Jun Hae mencebik. Dia mula bermain kembali manakala Jungkook memerhati dari bangku yang di dudukinya.

Leka bermain, waktu yang di tetapkan Jungkook sudah habis. Jungkook mengorak langkah ke arah Jun Hae.

"Jun.. balik jom? Dah petang ni.. omma Jun marah nanti.. balik ea?" soal Jungkook lembut. Jujur, dia penat sebenarnya. Jun Hae memandangnya. Jungkook buat muka kesian + merayu.

"Okeyy.." Jungkook tersenyum lega. Mereka melangkah meninggalkan taman permainan. Di bawah sinar matahari, dua orang kanak berjalan pulang sambil berpegang tangan.

"Ehh kook! Tengok tu!" Jun menuding jari ke tengah jalan. Jun Hae melepaskan pautan tangan mereka lalu berlari ke tengah jalan.

"Ehh h-heyy Jun! Mari sini balik! Palliwaaa!!!" Jerit Jungkook. Jungkook dapat melihat sebuah kereta meluncur laju kepada Jun Hae. Jun Hae tak mengendahkan Jungkook. Malahan dia mengutip benda yang di jumpai itu. Jungkook tak sempat berlari kerana kereta itu sangat laju.

"Jungkook, tengo--"

Pin!!

Bang!

"Tidakk!!" Jun Hae terbangun dari baringnya. Dahinya berpeluh. Nafasnya turun naik dengan laju. Tercungap².

"Jun! Jun dah sedar!" Jun Hae menoleh ke arah suara itu. Hanna?

Dia memandang sekeliling. Dia tak dapat mengecam tempat itu sekarang. Dia menoleh semula ke arah Hanna yang sedang memegang peti kecemasan lalu menghampirinya.

"Aku dekat mana?" soal Jun Hae kepada Hanna yang duduk di kerusi sebelah katil itu. Dia tak berapa nak ingat kejadian tadi.

"Bilik rawatan.. Jun pengsan tadi.. tak ingat?" balasan Hanna mengundang kerutan di dahi Jun Hae. Pengsan? Bila masa?

[Slow Update] H.A.T.E  [to]  L.O.V.EWhere stories live. Discover now