Chapter 8

66 8 0
                                    

PN : It me..... ahh! Kau datang je lah! KENA DATANG! Aku tak kesah kalau kau bawak sesiapa pon.. janji datang!

Jin Hae membaca sambil buat muka tak percaya. Kuat mengarah nampak! Kau siapa nak arah aku.. abah aku ke? -,-

xnxexJIN : eh² kau ni --' kenalkan diri pon x, main arah² aku pulak! Kau siapa? aku punya director ke?!
(Send)

"Pergi mampuslah dengan private number kau tu!" Jin Hae menyumpah. Geram kerana di arahkan. Kalau aku tahu siapa, sumpah aku humban kau dalam mangkuk jamban.

"Kau kenapa? Tiba² menyumpah ni.. apasal?" tanya Jun Hae. Pelik bin ajaib. Ajaib bin pelik.

" 'Hantu' tu lah! Mengarah orang lebih! Kenalkan diri pun tak! Ahh! Sebal!" Jin Hae berpeluk tubuh lalu mendongak memandang atas.

Jun Hae hanya melihat lalu merengus perlahan.

"Apa² je lah.." Jun Hae kembali menumpukan perhatian ke kaca tv.

Line~

Phone Jin Hae kembali memekak. Agak²kan kalau aku campak phone tu masuk gaung, dia berbunyi lagi tak? -__-

"Serious aku kata, sekali lagi dia berbunyi.. aku potong tiga phone kau!" ugut Jun Hae. Aku nak dengar bunyi tv, bukan nak dengar bunyi phone kau!

"Alah kau ni! Relax arr!" Jin Hae memeriksa chatnya.

PN : Okey²! Ni akulah, Park Jimin!

Jin Hae tergelak. Lah~ mamat ni rupanya.

Jun Hae semakin pelik. Tadi bukan main menyumpah, sekarang ni gelak pulak. Hari ni memang hari pelik sedunia ea?

"Gelak pulak.. sah kau meroyan hari ni.." kutuk Jun Hae. Jin Hae menjelingnya. Jun Hae buat tak tahu.

"Kau nak tahu private number ni siapa?" soal Jin Hae. Jun Hae angkat kening seakan bertanya.

Jin Hae tak membalas, sebaliknya dia menayangkan screen phonenya ke arah Jun Hae. Jun Hae melihat.

"Park Jimin?" Jun Hae berkerut dahi. Macam pernah dengar? Siapa ye?

Agak lama Jun Hae berfikir.

"Oh ya! Mamat tu.. kenal².." Jun Hae terangguk² kepala. Well~ orangnya agak kacak. But for me, he cute. Bukan macam dia punya friend tu, si Jeon Jungkook. Harap muka kacak, tetapi perangai.... hampagas!

Cerita pasal Jeon Jungkook. Hah! Nasib aku baik hari ni sebab tak terserempak dengan dia langsung sepanjang waktu nak balik tadi. Takdenya aku nak hadap muka dia yang tak berapa nak betul tu. [Mianhae --']

Tapi harapnya esok tak serempak dengan dia pagi². Mahu meletup kepala aku melayan dirinya. Bagi aku, serempak dengannya adalah bagai di timpa malapetaka sepanjang tahun! Hah! Minta simpang 44 -,-

"Well~ dia rupanya.. so?" Jin Hae memandang wajah Jun Hae dengan penuh harapan.

"So? Apa kena mengena dengan aku?" Jun Hae tak selesa. Mesti ada maksud tersirat apabila melihat wajahnya yang penuh harapan. Huh!

"Kau teman aku ea? Boleh lah~" rayu Jin Hae sambil membuat puppy eyes.

"Ah! Takde²! Pergi sendiri lah! Malas aku nak campur urusan kau!" Jun Hae menolak. Duduk rumah tengok tv best lagi!

Takdenya aku nak pergi kalau ada mamat kepala wayar berselirat tu! -,- aku lagi rela hadap muka tv dari hadap muka dia.

"Alahhh~ boleh laaa.. please~ takkan aku nak pergi sendiri? Kalau jadi apa² dekat aku, macam mana?" Jin Hae sudah keluarkan ayat yang mungkin berkesan terhadap Jun Hae. Yelah.. masakan dia nak pergi sendiri tanpa kakaknya. Walaupun dirinya agak kasar, kalau kena rogol, mengandung jugak!

[Slow Update] H.A.T.E  [to]  L.O.V.EWhere stories live. Discover now