Kring~
Pelajar mula beredar masuk ke kelas masing².
"Hanna.. ada duit lebih tak?" Soal Jin Hae tiba² sambil menggaru kepalanya. Hanna melihat Jin Hae.
"Ada, kenapa? Nak pinjam ke?"
Jin Hae mengangguk malu. Bukan apa, dia lupa hendak meminta duit pada si kakak. Kena pinjam duit Hanna dulu lahh ni..
"Ha ah.. lupa nak minta duit dekat Jun.. hmm pinjam duit Hanna dulu boleh?"
"Ohh bolehh.." Hanna mengeluarkan sejumlah wang dan diserahkan kepada Jin Hae. Jin Hae menyambut huluran dan segera beli air kakaknya. Selesai itu, mereka berjalan balik ke kelas.
**
Slide!
Hanna dan Jin Hae melangkah masuk ke kelas. Kebanyakkan pelajar masih belum masuk. Toilet maybe~
Mereka menuju ke tempat masing². Jin Hae memandang tempat kakaknya. Kosong? Mana pergi?
'Toilet kot~'
Jin Hae duduk di tempat kakaknya. Air kotak tadi di letakkan di bawah meja. Dia mengeluarkan phone dan juga earphone. Dia mendengar lagu sambil bermain phone sementara Sir Jongki tidak masuk lagi.
**
Splush!
Jun Hae menyimbah air sinki di mukanya. Dia mengulang beberapa kali. Titisan air yang menitik, di raup dengan tapak tangan.
Dia menilik biasan wajahnya di cermin. Sedang asyik membelek wajahnya, tangannya tersentuh sesuatu di jawline sebelah kanan.
Parut....
Badannya beku dan kaku. Matanya bagai mengimbas kembali peristiwa pahit dirinya.... 8 tahun lepas..
'Jun!! Mari sini balik! Palliwaa!'
Automatik Jun Hae memegang kepalanya. Sakit!
'Sekejap.. tengok ni, saya jumpa ini!'
'Jun!! Kereta!! Mari sini cepattt!!'
"Arrghhh!" Jun Hae mengerang perlahan. Makin kuat dia menggenggam kepalanya.
'Srrhhheeetttt'
'Bummm!'
"Arrghhhhh! Huh! Huh! Huh!" mata Jun Hae terbuka luas dan nafasnya tercungap². Wajahnya yang tersedia basah, di tambah dengan peluh dinginnya. Naluri, jiwa dan badannya sakit.
Akibat tidak tertanggung lagi dengan perasaannya, cepat² Jun Hae mengelap wajah ala kadar dengan tapak tangan. Dia ingin segera balik ke kelas. Jun Hae pusing ke belakang untuk beredar tetapi suatu figura telah menghalang laluannya.
"Hello bitches~!" Mata Jun Hae dan mata figura itu bertentangan sebelum...
Bukk!
Jun Hae rebah tidak sedarkan diri.
Tbc
Aku tau pendek ㅠㅠ okeyy byee! 😂👋
YOU ARE READING
[Slow Update] H.A.T.E [to] L.O.V.E
Fiksi PenggemarJung Jun Hae, mempunyai seorang adik kembar, Jung Jin Hae. Kembar itu merupakan King perempuan pertama Busan Highschool. 2 tahun lepas, kembar itu menetap di England atas sebab tertentu dan balik ke tanah air semula. 3 tahun di Busan, sekali lagi ke...