Chapter 9

36 5 0
                                    

Hai guys~ ^^ mian sebab dah lama tak update >< jeongmal mianhae >< boooom! Jeng jeng jeng~ chapter dekat bawah.. ahahahahha *author meroyan*

Selamat membaca~ ^_^

-----------------------------------------------

"Saya sudah balik!" sahut satu suara di pintu utama. Bibik terkocoh² menuju ke pintu utama.

"Puan besar, selamat pulang!" Bibik mereka menunduk hormat. Puan Jung membalas sapaan bibiknya.

"Terima kasih.." Puan Jung masuk ke dalam.

"Puan mahu apa²?" soal bibik.

"Hmm.. tak perlu.. saya naik atas terus.. bik sambung buat kerja ye!" Puan Jung menuju ke tangga untuk naik ke biliknya.

"Ohh sebelum saya lupa, mana Jun Hae dengan Jin Hae?"

"Ohh cik muda berdua keluar sebentar.. katanya mahu jumpa kawan.." kata bibik. Puan Jung berkerut dahi.

"Jumpa kawan? Jun ke Jin?"

"Jin Hae agaknya.. Jun Hae hanya teman.." Puan Jung hanya mengangguk lalu naik semula. Bibik menyambung kerja yang tergendala.

S
K
I
P

"Yah! Macam tak percaya boleh jumpa kau!" Hansol gembira. Mestilah gembira! Jumpa bestfriend waktu dekat England.

"Kau tak percaya? Aku lagilah tak percaya!" Jun Hae menumbuk sedikit bahu sahabatnya. Mereka ketawa gembira. Mereka bersembang sakan. Dari dunia kehidupan sehingga dunia hiburan. Banyak perkara yang mereka bicara.

"Weyy! Kau tinggal sini ke?" soal Hansol. Mereka jalan beriringan di taman itu. Alang dah jumpa, agak jalan sekali! Dah lama kot tak meet! Untung Jun Hae ikut si adiknya. Walaupun terpaksa.

"Tak.. just teman adik aku jumpa kawan dia dekat taman ni.." jawab Jun Hae.

"Adik? Jin Hae ke? Kembar kau tu?" Hansol memandang Jun Hae di sebelah.

"Hmm.. siapa lagi! Dia lah!" Hansol memandang Jun Hae atas bawah.

"Then? Asal kau dekat sini? tak teman adik kau?" 'biar betul minah ni! Selamba dia je tinggal adik dia! Sendiri pulak tu!' desis Hansol.

"Aku? Macam biasa, M.A.L.A.S! Aku bukan jenis yang mesra alam!" Balasan Jun Hae membuatkan Hansol ketawa.

"Kau memang tak berubah! Sama perangai waktu dekat oversea!" Kutuk Hansol. Dia teringat balik pertemuan pertama dia dengan Jun Hae waktu di England. Tanggapan pertama semasa bertemu, Jun Hae boleh di katogeri(?)kan sebagai budak muka beku tanpa perasaan, stubborn, dan paling menyakitkan hati.. budak mulut LASER!

Di tambah lagi, mereka satu sekolah, satu kelas! Sejak hari tu, hidup mereka berdua tak pernah aman. Bertengkaran dan pergaduhan mengisi masa² mereka. Senang cerita, mereka tak boleh tengok sesama sendiri dalam keadaan senang! Budak kelas mereka berani potong pokok dekat belakang sekolah kalau mereka berdua tak bising sehari! Ada saja bahan untuk di gaduhkan.

Tetapi, satu peristiwa telah merubah segalanya. Mereka menjadi rapat antara satu sama lain. Ya.. di mana satu kejadian yang mengerikan telah terpahat dalam sejarah hidup Jun Hae. Mahkota suci miliknya hampir di rampas dan kemungkinan dia akan kehilangan dara. Muncullah Hansol sebagai penyelamat.

"You know me, hah!" mereka berjenaka. Almaklum, kawan rapat kan~

Setelah beberapa saat, mereka membisu. Hanya kedengaran derap langkah mereka sepanjang jalan.

"Wey.. bila kau pindah sini?" soal Jun Hae memecah kesunyian antara mereka.

"Aku? Sejak dua minggu lepas.. family aku pindah sini sebab my dad khusus sini.. nak tak nak, ikut aje.. lagipun, rindu tanah air!" segaris senyuman menghiasi wajahnya. Hansol mendepa tangan sambil menghirup udara.

Jun Hae ketawa kecil. Gelagat Hansol terasa lucu di matanya.

"Overlah kau ni.." perli Jun Hae. Hansol menyengih melihat Jun Hae.

"Kau pulak? Apa cerita? Macam mana boleh ter'sesat' sini?" gurau Hansol.

"Hey! Melampau sangat tu!" Jun Hae mengetuk kepala Hansol, geram!

"Aduh! Kepala jangan main ea!" amaran di keluarkan. Hansol menjeling tajam.

"Kau ingat aku kesah ke, hah?" Jun Hae tak mengendahkan Hansol. Makin galak Jun Hae mengetuk dan meluku kepala si Hansol Vernon Chwe!

"Yah! Kau main kasar!" Hansol menepis tangan Jun Hae. Tanpa membuang masa, Jun Hae melarikan diri daripada Hansol. Maka, berkejaranlah mereka sambil ketawa riang menghias suasana mereka.

Dalam masa yang sama, sepasang mata galak memerhati gerak geri mereka.

"Huh~" keluh 'gerangan' itu. Pedih hatinya melihat adegan mesra sahabat itu. Dia tersandar di sebalik lorong yang ada di taman itu.

'You're forgot me, right?' rintih suara hati.

-tbc-

Pendek, right? ^^ tangan ni gatal sangat nak tekan publish >< hahahha

[Slow Update] H.A.T.E  [to]  L.O.V.EWhere stories live. Discover now