"Jung Jun Hae! Jung Jin Hae! Bilik disiplin, SEKARANG!" Jin Hae sudah cuak manakala Jun Hae hanya selamba.
"Apa yang kau dah buat, Jun?" Jin Hae bertanya seolah² berbisik. Jun Hae hanya angkat bahu. Mereka berdua bangun lalu berjalan ke arah cikgu disiplin mereka. Mereka berdua di bawa ke bilik disiplin. Pelajar kelas mereka hanya melihat.
Hanna mengetuk meja menggunakan jarinya. Dia mengeluarkan handphone lalu mendail nombor seseorang.Tut.. tut.. tut
"Hello.." Hanna memulakan perbualan.
"............"
"Jumpa aku dekat atas bumbung lepas habis sekolah.."
"............"
"Tak payah tanya lah! Datang je!" Hanna merengus lalu menutup kasar handphonenya.
Twin P.O.V
"Erk.. kami ada buat salah ke, uncle?" Jin Hae mengambil keputusan untuk bertanya. Jun Hae sedang meninjau bilik disiplin itu.
Belum sempat cikgu disiplin itu bersuara, Jun Hae bersuara.
"In school call me teacher, not uncle!" Jun Hae berkata selamba. Gelagat Jun Hae mengundang ketawa Cikgu Kim.
"Yes! Pandai pun!" Cikgu Kim menggosok kepala anak buahnya.
"Aaa! Serabut rambut Jun!" Jun menepis tangan Cikgu Kim. Cikgu Kim ketawa lepas. Seronok melihat wajah cemberut anak buahnya. Dah lama tak jumpa kan.
"Omma kamu macam mana? Sihat?" Cikgu Kim memulakan bicara.
"Sihat je uncle.. kebelakangan ni, omma sibuk sikit.." Jin Hae duduk di kerusi yang di sediakan. Cikgu Kim hanya membiarkan kembar itu memanggilnya uncle. Masa bersembang saja lah!
Jun Hae tak mempedulikan Cikgu Kim bersembang dengan Jin Hae. Jin Hae senang di bawa bergaul. Jun Hae kurang sikit lah.
Jun Hae terpandang fail di atas salah satu rak. Buku rekod disiplin. Jun Hae mengambil buku itu lalu membeleknya.
"Uncle! Nak tengok isi dalam boleh?" Jun Hae bertanya lalu menunjuk buku rekod itu. Cikgu Kim berpaling lalu mengangguk.
Jun Hae P.O.V
Aku membuka buku rekod itu. Sehelai² aku selak. Sampai satu helaian, aku memerhati lama.
"Mamat muka loji ni kacak jugak kan? Tapi sayang~ rekod buruk!" Jun Hae memuji sekaligus mengutuk. Dia membebal sendirian.
"Ponteng paling banyak!" Jun Hae menyelak helaian lain. Okeyy -,- takde benda best..
Pap!
Jun Hae menutup buku rekod itu. Jun Hae mengeluh bosan. Dia meletakkan kembali buku rekod itu lalu mendekati Jin Hae dan Cikgu Kim.
"Ha.. kamu berdua nak ambil apa untuk unit, persatuan dan kelab?" Cikgu Kim bangun lalu mengambil beberapa helai borang lalu di serahkan kepada kembar itu.
Kembar itu membelek borang lalu mengambil pen.
"Unit ada apa Uncle?" Jun Hae bertanya.
"Ada note bawak borang tu.." Cikgu Kim sedang menaip sesuatu di komputer. Jun Hae melihat. Jin Hae sedang khusyuk mengisi.
"Karate, Taekwondo, Bomba, Polis, bla bla bla bla bla bla bla.." Jun Hae memegang dagunya. Sedang Jun Hae berfikir, Jin Hae bangun terlebih dahulu.
"Uncle.. dah siap.." Jin Hae menyerahkan borang itu. Lajunya -,-
"Mak aii! Lajunya.." Jun Hae pandang tak percaya. Jin Hae senyum lalu buat lambang peace.
"Kau yang lambat.." Jin Hae memerli. Jun Hae buat muka lalu mengisi borang itu.
YOU ARE READING
[Slow Update] H.A.T.E [to] L.O.V.E
FanfictionJung Jun Hae, mempunyai seorang adik kembar, Jung Jin Hae. Kembar itu merupakan King perempuan pertama Busan Highschool. 2 tahun lepas, kembar itu menetap di England atas sebab tertentu dan balik ke tanah air semula. 3 tahun di Busan, sekali lagi ke...