Hoofdstuk 15

6 0 2
                                    

Lieve Aliva, Als je deze brief vindt dan betekend dat wij er niet meer zijn.Natuurlijk weet ik niet hoe en waarom we er niet meer zijn. Dat zal mijn toekomstige ik bepalen. Toen we je vertelde dat je niet onze echte dochter was kreeg ik de behoefte om alles op papier te zetten. Zelfs de stukken die we je nog niet verteld hebben, want je weet maar nooit wanneer het lot ervoor kiest om...

Ik lees verder en lees de brief nog een aantal keer. Als ik een hand op mijn schouders voel merk ik pas dat ik schok en dat de tranen over mijn wangen stromen. Mijn ouders.. mijn arme adoptie ouders... Ik leg de brief weg en voel hoe Max de brief pakt en mij in een onhandige houding vast houd. 

Nu heb ik tenminste altijd nog de brief van mijn ouders, naast de foto's. Dan heb ik nog een klein beetje tastbaarheid in plaats van dat ze helemaal weg zijn. Ik knipper mijn tranen weg en kijk naar Max welke de lange brief nog aan het lezen is, het zijn meerdere a4-tjes en vertellen alles over wie ik ben, over mijn geschiedenis en over wat mij te wachten staat. Namelijk de keuze tussen Cirvius en zijn zwarte krachten als de kant van de witte krachten. Ik voel me voor de zoveelste keer leeg, maar weet dat er ooit een eind aan komt. Het gras lijkt zoveel groener aan de overkant op het moment.

'Aliva, ik denk dat we de oplossing hebben voor het Cirvius probleem.' zegt Max en komt bij me op bed zitten. Ik kijk hem even aan en kruip dan tegen hem aan en snik nog wat na. 

'He, het is oke. Ik heb geduld en we moeten eerst Cirvius zien te vinden. Daarna kijken we wel hoe het met jou en mij zit.' Hij is zo ontzettend lief voor me en ik weet gewoon dat hij gewoon geduld met me wil hebben, maar natuurlijk kan ik niet verwachten dat hij eeuwig geduld heeft. Ik zucht en kijk hem aan. 

'Weet je we zien wel hoe het loopt tussen jou en mij, maar verplicht me tot niets. Gewoon zien hoe het loopt en hou er gewoon rekening mee dat ik nog altijd dingen aan het verwerken ben.' zeg ik en geef hem een kus. Hij schrikt er even van, maar gaat dan mee in de kus en voor ik het weet lig ik onder hem. Zijn handen glijden over mijn lichaam en het lijkt of ik in brand sta, maar het geeft niet. Ik heb het gevoel dat ik weer leef. Er wordt op de deur geklopt en Max staat direct naast het bed en roept binnen, terwijl ik me nog aan het fatsoeneren ben. 

'Eh... sorry.' grinnikt Bo en kijkt ons beiden aan. Ik bloos en weet me geen houding te geven. Max heeft daar niet zoveel last van en zucht. 'Wat is er Bo?' 

'Nou, je zei dat je Aliva ging halen en dat we dan een plan zouden horen. Ik heb iedereen en daarmee bedoel ik de huisgenoten bij elkaar geraapt plus Deflo en Levien.... en we wachten echt al een tijdje.. Vandaar dat ik naar boven kom lopen om te checken waar jullie blijven.' 

'Oh. Dat is ook zo! Goed we komen er zo aan. Moment. Ga alvast maar naar beneden.' zegt Max, maar Bo blijft staan. 'Ja, zo ken ik er nog wel een. Ik weet heus wel wat er speelt tussen jullie hoor. Dus kom op. Mee naar beneden.' Ik slinger mijn benen van het bed en stop de brief weer in de envelop. Daarna leg ik hem bij de foto op het nachtkastje. We lopen vervolgens met zijn drieën naar beneden. Bo voorop. 

'Sorry, ik moest deze twee even van elkaar af weken, maar ze zijn er.' zegt Bo en ploft naast Deflo op de bank neer. Er klinkt een lachsalvo door de kamer en ik moet ook even lachen om Bo haar woorden. 

'Dus vertel op broer. Wat was er zo belangrijk dat we nu hutjemutje in de woonkamer zitten?' vraagt Tom met Anna op schoot. Het is inderdaad best een kleine kamer als we met zijn allen bij elkaar zitten. Gek dat me dat nog niet eerder is opgevallen óf wordt de familie steeds groter. Ik zie dat Tai en Jay met twee meiden zitten en Bo hangt wel erg dicht tegen Deflo aan. Ik grinnik en kijk vervolgens Max aan. Die blijkbaar niets door heeft. Dat wordt nog wat.

'Nou, we, Aliva en ik, hebben gisteravond lopen praten over hoe we het beste om kunnen gaan met Cirvius.' begint Max. 'O, was dat waar jullie mee bezig waren toen ik jullie vanochtend wakker maakte op de bank.' zegt Bo en ik probeer er niet op te reageren. Max gaat verder 'Bo hou je mond gewoon even ja. Voordat ik je straks met ducktape aan het plafond plak.' Het heeft effect Bo is gelijk stil. 

'Goed, dat gezegd te hebben. Gisteravond kwam ik op het idee om sporen te gaan zoeken in Fiësta samen met Tom, Jay, Tai en Deflo. Levien jij blijft hier samen met Aliva en Bo. Geen gemaar dit is het echte jager werk en daar heb ik liever gewoon geen nieuwelingen bij.' Levien wil protesteren en kijkt mij aan. Ik negeer haar en neem het verhaal van Max over. 'Max heeft gelijk. Dit is gevaarlijk, als er sporen zijn van mijn twee broers of van Cirvius. Dan gaan jullie achter die sporen aan. Kijken waar het jullie brengt en komen dan als de sodemieter terug, want dan kunnen we onze vervolgstappen bepalen.' 

Ik zwijg even en zie iedereen bedenkelijk kijken. 'Ik heb vandaag een brief gevonden van mijn moeder, sorry adoptiemoeder voor jullie. Hierin stond heel nauw beschreven over hoe we de krachten van Robert in konden binden. Leah heeft het mijn moeder verteld en zei heeft het per brief weer aan mij overgedragen. Ik had gehoopt dat ze het me ooit zelf face to face had kunnen vertellen, maar helaas zit dat er niet in. Goed, waar was ik? O ja, de jagers gaan op sporentocht en ik ga samen met Levien en Bo beginnen aan het bindingsrecept voor Cirvius. Nog vragen?' 

Anna steekt haar hand op als een brave leerling en ik moet er om lachen, maar knik dan maar als ze de vraag niet durft te stellen zonder bevestiging.

'Wat kan ik doen? Ik bedoel jullie hebben mij hier heen gesleept met dat waanzinnige verhaal, maar als ik hier alleen maar op de bank mag zitten. Dan word ik gillend gek!' Anna stuitert al, terwijl ze de vraag stelt en wijst alle kanten op.

'Goed, An. Weet je wat jij helpt samen met de andere twee meiden. Sorry ik weet jullie namen niet. Door de lijst met namen op te speuren die ik jullie straks geef. Ze lopen door het dorp en zijn de mensen waarvan ik weet dat zij het meest krachtig van de elementen in zich hebben.' zeg ik, terwijl ik de meiden die bij Tai en Jay zitten aankijk. Stom eigenlijk dat ik geen idee heb wie die meiden zijn, maar verneem al gauw dat de blonde Brigit heet en de andere met zwart haar Leona. Ik sta op en loop naar boven om het recept te halen, maar wordt tegen gehouden door Max. 

Hij trekt me mee naar de keuken en we nemen uitgebreid afscheid. Dan draait hij zich om en marcheert naar de jongens om aan te geven dat ze gaan. Ik ren de trap op en pak het recept en de lijst met namen. Die Max en ik gisteravond nog snel in elkaar hebben gedraaid. 


Dit hoofdstuk draag ik op aan smile8and8by8happy zij was een van de eerste lezers van mijn boek #De vampier van Caldragh en ben super blij met al haar reacties! Hoop dat je Evenbeeld part I en II ook zo geweldig vind! :) 

Read 'nd Enjoy! :)

Ken je dat? Je bent met een boek bezig, maar het kost je zo ontzettend veel moeite... Dat je maar besluit een pauze in te lassen voor het boek.. dat heb ik even met dit boek, nee ik stop er niet mee, maar ga later verder... Eerst ga ik verder met #Future,Past,Present.. Have fun with reading books and let me know how you think about my writingskills :) 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 27, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Evenbeeld part II Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu