Part 5 : Kejutan

158 5 0
                                    

Hello Readers,harap anda semua masih lagi sudi membaca buku ini...walaupun partnya tak banyak,saya akan usahakan untuk tulis secepat dan sebanyak mungkin
Saya hargai pembaca yang sudi membaca buku saya yang pertama ini....

Please Comment...
I need an Ideas...

----------------

"Saya sebenarnya...."Nick kelihatan resah..."Tak apalah,bukannya urusan saya untuk bertanya kan?...Okeylah...Bye" Aku meninggalkannya sambil melambaikan tangan...

* * *

Setibanya di rumah,aku terus sahaja menuju ke dapur untuk mengambil makanan...Aku melihat Emma sedang memasak bersama ibu...Noah sedang menggaul...entahlah apa yang sedang di gaulnya....Dan Erik(suami kakak)...Sedang...tak pastilah...masak nasi kot...
Aku disuruh untuk menunggu sehingga makan malam....hmm..lapar sangat ni....lalu aku membuka peti ais dan mengambil sebiji apel....Aku mengajak Noah untuk bermain diluar...Sedang kami bermain,ayah mengajak ku untuk ke pasar untuk membeli keperluan Barbekunya....Aku menurut sahaja....
Setibanya di pasar,aku meminta kebenaran dari ayah untuk ku berjalan mencari makanan bersama Noah...Maklumlah,masih lapar lagi...
Kebetulan di pasar itu,aku terserempak dengan Stella.Dia memandang ku dengan tajam sekali.....Aku membiarkan sahaja.."Aunt El,who's that girl?" Noah bertanya...."Emm..Just a schoolmate..".."The way she look at us is very annoying.."...Aku mengerutkan dahi...sambil menahan tawa....yaa...very annoying...

* * *

Malam itu,kami sekeluarga mengadakan pesta kecil-kecilan dirumah...Jiran-jiran terdekat juga dijemput hadir...yang jauh tu,kalau nak datang pun boleh..Aku turut menjemput Sandra...
"Hei Sandra...Ingatkan tak datang sebab last minute diberitahu..Saya pun tak tahu ada pesta kat rumah ni,diorang tak beritahu awal-awal.."...Sandra berpeluk tubuh.."Tak apa,janji esok cuti saya datang.."..Aku memeluknya."kau memang kawan yang terbaik sekali"...Aku mengajak Sandra ke bilik ku untuk berbual...."Wahh,kakak awak masih nampak cantik walaupun dah ada anak.."..."Hmm...dia memang cantik..patutlah dia dapat jejaka yang tampan macam tu...baik lagi.." Aku tertawa...Sandra berbaring di katil ku..."Bercakap pasal jejaka ni,Bila lagi lah awak nak ada sorang..huh?.." Sandra tersenyum sinis...."Ehh..itu bergantung pada nasib ja lah...".."Awak cubalah keluar dengan lelaki yang awak kenal...mungkin tersangkut..apa macam?..."....Aku tertawa..."Hmm....macam mana yaa?..." aku sengaja membuat muka..."Ehh..jangan susah..aku akan tolong kau yaa.." Sandra mengeyitkan mata..."Aku tersenyum..."Nak mula dengan siapa?"....Sandra mula ketawa dan mukanya mula bersinar sebab teruja..."Okey...kita mulakan dengan Josh..."...Aku terkejut..."Josh?!..kenapa dia?"..."Sebab saya kenal dia..okey..oh ya,sebelum aku lupa,dia ada cakap yang dia nak sangat awak pergi menonton perlawananya di stadium malam esok..."..."Emm.. selalu juga dia bawa saya tapi saya tolak dengan baik perlawaan dia tu..." Sandra terkejut.."Wah!..awak biar betul?!...Dah free pun awak tak nak?"....." Bukan apa...saya cuma.." Belum habis pun aku berkata,Sandra memintas"Tak...saya tak nak dengar explaination awak tu...kali ni,awak mesti pergi...Buat dia terkejut...Nanti saya beritahu yang awak tak datang tapi sebenarnya awak datang..."...."okey..." Entah...tiba-tiba rasa teruja pula dengan rancangan ini.

* * *

Sabtu....
Malam ni,aku kena hadirkan diri dalam pertandingan bola sepak yang akan diadakan di stadium....aku tersenyum sendirian.....
Pagi itu,aku banyak meluangkan masa bersama dengan keluarga,..kami bertukar-tukar cerita...
Petang pula,Sandra sampai kerumah untuk menjemputku....Aku bersiap dengan hanya memakai Jersi berwarna merah dengan seluar jeans ketat....aku masuk ke dalam kereta vios milik Sandra...tak pasti dia punya,atau parents nya.....Dalam masa 40 minit,kami sampai di stadium...Rancangannya adalah kami mahu sampai lambat sedikit supaya Josh tidak menyedari aku disini....Sebenarnya,Sandra yang rancang semua ni...Aku hanya menurut sahaja....Apabila perlawanan bermula,baru lah kami masuk dengan menggunakan tiket VIP yang diberikan oleh Josh kepada Sandra...kami berada di hujung sekali...menonton perlawanan bola sepak...hmm....Apabila perlawanan habis,Sandra menarik ku untuk turun menemui Josh di bilik persalinan....(pemenang bagi perlawanan tadi akan diberitahu nanti)"Tak naklah Sandra...lain kali aje lh.." aku bertegas..."Rachel,kita kena tetap stay dengan rancangan kita...lagipun,saya tak akan tinggalkan awak seorang di sana"..."Janji?"....."ya,Janji..."...
Aku mula berjalan untuk ke bilik persalinan.....tapi aku mula berlari untuk patah balik apabila Sandra melepaskan tangannya...."hei...Rachel.."Aku terdengar Sandra memanggil tapi aku tidak mengendahkannya lalu terus berjalan.....
Aku menunggu Sandra di tempat letak keretanya..agak lama dia menghilang sejak aku meninggalkannya tadi.... Tiba-tiba,aku terdengar suara menyapaku..."Rachel?..." Aku seperti mengenali suara itu..lalu aku menoleh................Josh.
Aku tergamam seketika "Emm..ha...hai?.."aku tersenyum kelat...
"Awak datang?...Tapi,Sandra kata awak tak datang pun.."....Aku mengerutkan dahi...tidak tahu untuk menjawab apa...tiba-tiba Josh tersenyum..."Saya sangat hargai kedatangan awak..Btw,thanks sebab sudi datang kali ini...." Aku mengesan air mukanya yang sedari tadi bermasam kini gembira.."Iyaa...emm...saya agak free malam ni,so saya datang lah..." Sekali lagi aku tertawa..untuk cover..."Rachel,awak kata..awak free malam ni...so,if you don't mind we can have a walk..?"...Aku memandang sekeliling,berharap Sandra ada berdekatan kerana aku tidak tahu adakah aku perlu terima pelawaannya atau tidak......" Emm....iyy....(dengan ragu-ragu aku menjawab)...iyaa...sure...)

First Love & First KissWhere stories live. Discover now