Part 10 : Terlupa

99 5 0
                                    

Selepas makan malam,aku sempat bermain monopoli dengan Noah......
Apabila jam menunjukkan pukul 9:00 malam...kami berhenti bermain kerana Noah perlu tidur awal....
Aku juga perlu tidur awal....esok,aku perlu bangun untuk kesekolah....Sebelum aku masuk tidur,aku sempat memasang alarm pada handphone ku....dan meletakkannya pada meja disebelah katil ku...
Tringg!!

Bunyi mesej kedengaran...aku membuka mata,siapa pula yang hantar mesej malam-malam ni...
Aku mencapai telefon ku dan mula membuka mesej tersebut...
From unknow number...

Good Night Rachel....sleep well
-Nick-

Aku tersenyum sendirian...
Lalu membalas mesej itu...
Good Night and sleep well too..
..

Keesokan paginya,alarm yang aku setkan pun berbunyi...mengejutkan ku dari tidur...dengan malas,aku pun bangun...kemudian...seperti biasa aku akan mandi dan bersarapan sebelum bertolak untuk kesekolah.....Sarapan...amat penting untuk kesihatan..ibuku akan marah jika aku tidak mengambil sarapan.....paling tidak pun,minum air sudah memadai daripada tiada makan langsung....

Ibuku memang seorang yang agak tegas dalam soal kesihatan dan kebersihan...Dia tidak akan membenarkan ku untuk makan makanan segera.....seperti maggie....

Apabila sampai kesekolah...serta merta aku ternampak Sandra...aku berlari mendaparkannya...
"Sandra!..."...Sandra menoleh..."kenapa? Apa halnya awak teriak pagi-pagi ni?"....Aku menarik nafas panjang.."Emm..saya perlu beritahu awak sesuatu"   "Apa dia?"......aku berkata dengan laju"Josh.......dia nak saya menjadi peneman untuk majlis makan malam yang perlu dihadirinya,Jumaat ni...". .Sandra tergamam...."Wow...jumaat ini?...Esok?..."..."Esok ke?alamak!....saya tak sedar pun ianya esok...apa perlu saya buat,apa yang perlu saya pakai..."....
Sandra memegang bahuku....
"Semestinya ini adalah kepakaran saya....Jangan risau Rachel...saya ada...(tersenyum)"
Sandra adalah penyelamatku...

Hari itu berlalu dengan baik sekali.....

Apabila waktu persekolahan tamat...Sandra dengan pantas memegang tanganku dari belakang...Nasib baik lah bukan lelaki...kalau lelaki...memang teruk aku kerjakan...

"Hei...jadi tak rancangan kita lepas sekolah ni?" Sandra bertanya..."kenapa pula kita perlu membeli belah...saya ada banyak baju kat rumah..jadi tak pay...." Sebelum aky sempat menghabiskan ayat ku....Sandra terus sahaja membuka pintu depan keretanya....aku tak tahu pula yang dia akan dibenarkan untuk membawa kereta ke sekolah....Memanglah boleh...

* * *

Sesampainya di shopping Mall....
Aku dan Sandra bergegas untuk memasuki perkarangan Kompleks tersebut apabila kereta telah siap di parking..
Sebenarnya aku tak lah excited sangat....cuma,agak nervous jaa apabila keluar dengan budak hot , dan kaya lagi tuu....
Sandra pula yang terlebih excited..apapun,alang-alang dah sampai dalam kompleks ni...kenalah beli juga kan...

Sandra dan aku membelek dress yang tersusun rapi dengan teliti..mahu memilih baju yang sesuai..
"Nahh Rachel,awak cubalah semua baju-baju ini.."
Aku terkejut apabila terdapat banyak baju yang Sandra telah pilih untuk aku....mahu tak mahu,kena cuba jugakan.....
Aku mengambil baju tersebut dan mencuba satu persatu....Sandra pula akan menilai sama ada baju tersebut sesuai atau tak.

Malangnya,semua baju tersebut tak sesuai dengan ku.....setiap kedai diterokai....setiap baju dicuba.....tapi,tidak satu pun yang sesuai....
Kemudian,kami pergi di sebuah kedai yang terakhir sekali.....
"Rachel,berdoalah agar awak menemui baju yang sesuai..."...
Aku tersenyum,lalu memula kan doa....lalu,kami masuk kedalam kedai tersebut....
Sedang aku membelek,aku terjumpa dress yang kelihatan cantik di mataku....Aku memanggil Sandra...
"Sandra!...Cuba tengok baju ni...cantik tak..."....."wow...simple but pretty,..awak cubalah"...
Aku mencuba baju tersebut....agak lama aku berdiri di hadapan cermin,sebelum keluar.
"Wahh...nampaknya,doa awak termakbul..."...Aku tersenyum...Dengan pantas aku menukar pakaian dan membuat pembayaran dress tersebut.....
Selepas membeli makanan,kami pun pulang ke rumah....

* * *

Seperti biasa,sebelum aku tidur...aku akan mengeset alarm untuk membangunkan ku setiap pagi..

Tringg!

Bunyi mesej sampai...

Hai Rachel...Nampaknya,hari ini awak agak sibuk ya?...tak nampak kelibat awak time pulang.
Btw,Good Night....

Aku tersenyum...kemudian membalas mesej tersebut...

Minta maaf ya?....saya ada hal tadi...tak sempat nak beritahu..
Kita studies esok ja lah ya? Seperti biasa dalam library,selepas subjek pertama ...
Sorry:) Good night too...

Rasa bersalah pula apabila tak beritahu siang tadi...sesi belajar petang tadi di batalkan..aku betul-betul lupa....

Tringg! (Mesej masuk)

Tak apalah,saya okey jaa..jangan lupa esok...Bye..Sweet Dream

Aku tidak membalas kerana dia dah cakap bye...buat apa lagi kan?...Mata terasa berat untuk terus berjaga...lalu,aku tidur..









————————————————

Minta Maaf ya sebab ambil masa untuk update....tolonglah.....
Vote...
  &
Comment....

First Love & First KissWhere stories live. Discover now