RACHEL POV
Aku bangun daripada tidur...
Haaahh(menguap)....
Aku tersenyum sendirian...
Tak sabar nak jumpa Nick di sekolah...Aku bersiap untuk ke sekolah..
Hari ini aku agak ceria,entah kenapa....
Selepas sarapan,aku menaiki kereta ayah...walaupun hari ini aku agak ceria tapi tembok keegoan ayah dan aku...masih tidak pecah...kami belum bertegur sapa dari kejadian hari tu........
Beberapa minit kemudian,aku sampai di sekolah....
Dengan gembira,aku melangkah pagar sekolah dan berjalan bagaikan wanita terbahagia di dunia....
Tapi pelik...semua pelajar yang lalu lalang memerhatikan ku sambil berbisik...
Aku memandang sekeliling...90% daripada pelajar di kawasan itu memandangku dengan pandangan yang lain semacam je....
Aku terus melangkah tanpa mempedulikan mereka,tapi sebenarnya aku agak tak selesa di pandang sebegitu....Dalam perjalanan ke kelas,aku terserempak dengan Shawn...
"Hai Shawn..."
"Rachel..?...(dengan wajah tegang)...."
dia menarik tangan menuju di sebalik dinding sekolah.."Rachel,betulkah semua berita ini..."
Sambil menghulurkan kertas yang berkeronyok...
Aku mengerutkan dahi tidak tahu berita apa yang dikatakannya...
Aku mengambil kertas tersebut sambil berkata..."Berita apa?...ada kaitan dengan saya ke?...(membetulkan kertas)"
Aku terkejut........fikiranku kosong,tanganku mengeletar...jantungku berdegup laju....
Aku melihat gambar aku dan Josh di sebuah cafe dengan tulisan yang berbunyi...
Josh dan Rachel nak bertunang..Aku tak terkata apa-apa pun...
Ingin saja aku menangis masa itu..."Rachel?.....betul ke tak berita ni?"....
Rasa marah menyerangku...buat masa ni,aku nak cari siapa orang yang edarkan gambar ini..
"It's a long story,Shawn..."
Aku berlalu dari situ...tanpa mempedulikan panggilan Shawn..aku nak mencari Josh,agaknya dia dah tahu tentang berita ini....
Aku melalui lorong sudut berita dan terdapat ramai pelajar yang berada di tempat itu...Mesti ada sesuatu di tempat itu..lalu,aku menyusup di antara khalayak pelajar dan....
Lebih banyak gambar aku dan Josh dengan caption...adakah mereka akan bertunang?...
Dengan pantas aku mencabutnya dan mengoyakkannya.....semasa hendak membuang gambar-gambar tersebut,aku terserempak dengan Sandra..."Rachel....kerja siapa ni?"..
"Saya tak tahu...tapi,yang pastinya perkara ini sangat tidak bagus..."
"Rachel..."
Sebelum sandra habis berkata-kata,aku memintas..
"Sandra,saya perlu jumpa Josh sekarang juga...""Ohh...dia ada di kelas,Jom.."
Kami berjalan menuju ke kelas Sandra....apabila sampai,aku terus sahaja masuk kedalam...
Hanya Josh dan kawan-kawannya sahaja yang berada di kelas...
Mereka semua memandangku.."Saya nak bercakap dengan awak"
Josh menyuruh kawan-kawannya beredar,begitu juga sandra...
"Rachel...semua ni,bukan kerja saya..."
"Saya bukan nak tuduh awak...tapi,.........(diam)"
Apa yang aku nak katakan tak terkata...
Josh memandangku lama....
"Kenapa?..."
"Kenapa awak nampak tak risau?"....
"Buat apa saya nak risau...bukan kah ini yang awak nak?...Pihak sekolah dah tahu dah..."
YOU ARE READING
First Love & First Kiss
RomanceRachel Lee ialah seorang gadis remaja yang cantik dan bijak.Di sekolah,dia cukup disegani oleh para guru serta pelajar.Namun begitu,dia tidak pernah mencintai atau menyukai seseorang yang bergelar lelaki.Dia berpendapat bahawa seseorang yang bernama...