JOSH POV...
Aku mencari-cari kelibat Rachel..tapi tak juga menjumpai...Malah,Sandra juga tidak tahu Rachel kemana...
Aku mula risau...menyesal pula aku suruh dia tunggu tadi...
"Josh..."
Mak memanggil ku.."Yaa?.."
"Kamu pasti mencari Rachel?"
"Yaa..mak nampak dia tak?"
"Rachel Sakit kepala tadi,jadi mak bawa dia berehat kat bilik"
"Rachel sakit?...(berfikir) Dia dalam bilik mana?"
"Emm...Dalam bilik kamu.."
Aku terkejut...
"Dalam bilik saya ?...Kenapa dalam bilik saya?""Itu je bilik paling dekat...kesian tengok Rachel tu..terpaksalah kamu tidur kat bilik tetamu"
"Ohh okeyy..."
"Josh...tak payahlah bawa dia balik malam ni,biarlah dia berehat kat sini...nanti mak call parents dia..."
"Yaa...Josh nak pergi check condition dia.."
Aku naik ke atas menuju ke bilik ku...Aku membuka pintu..
Aku menghampiri Rachel yang sedang tidur safe and sound..
Aku tersenyum,comel bila tengok Rachel tidur...makin terserlah kecantikannya...Aku membetulkan selimutnya..lalu,aku keluar dari dalam bilik itu..
.....
"Josh,mak dah call parents Rachel...diorang kata okey,jagalah Rachel Baik-baik...katannya..."
"Ya mak...Rachel sakit mungkin disebabkan hujan tadi kot.."
"Kenapa?..Dia terkena hujan ke?"
"Dia jalan kaki balik dari sekolah...Nasib baik saya jumpa dia..kalau tak,mungkin teruklah jadinya.."
"Emm..Nasib baiklah kamu terserempak dengan dia,mak nak Bersihkan dapur dulu..nampaknya..Tetamu dah mula berkurang.."
"Ya.."
Mak berlalu pergi,aku pula pergi mencari Sandra..."Sandra,Rachel ada kat bilik.."
"Huh?"
"Jangan risau,Dia tengah tidur..mak saya kata biarlah dia tidur dulu,esok nanti saya bawa dia balik"
"Ohh..okey..Tapi,jangan buat apa-apa kat dia,kalau ada,siap awak.."
"Ya..ya..saya bukannya lelaki yang macam tu"
"Okey lah Josh,saya nak balik dulu..ingat,Jaga Rachel baik-baik"
"Baiklah Tuan puteri..."
.....
Perlahan-lahan tetamu yang hadir beransur hilang...
Semuanya berjalan dengan baik malam ini...
Aku naik kedalam bilik tetamu..Memandangkan Rachel tidur di dalam bilik ku,aku terpaksa tidur dalam bilik tetamu...Aku berbaring..sungguh penat malam ini,nasib baiklah esok cuti..Dan entah kenapa aku rasa malam ini amat gembira,tidak seperti malam hari jadiku tahun lepas...
Perlahan-lahan aku tertidur dalam kegembiraan...
........
RACHEL POV
Perlahan-lahan aku membuka mataku yang berat...Kepala ku terasa berat sekali...
Aku melihat siling yang tidak seperti siling bilik ku...Ehh?aku berada di mana ni?
Aku cuba mengingati....
YOU ARE READING
First Love & First Kiss
RomantikRachel Lee ialah seorang gadis remaja yang cantik dan bijak.Di sekolah,dia cukup disegani oleh para guru serta pelajar.Namun begitu,dia tidak pernah mencintai atau menyukai seseorang yang bergelar lelaki.Dia berpendapat bahawa seseorang yang bernama...