Sesampainya kami di destinasi yang dituju...iaitu sebuah hotel 5 bintang...Aku meletakkan kereta pada tempat yang disediakan untuk VIP.
Aku turun dari kereta untuk membukakan pintu untuk Rachel.Tapi,sebelum aku sempat membuka pintu untuknya,dia telah pun turun....
Takpalah....
Aku menghulurkan tangan...dan dia menyambutnya dengan tersenyum.Kami menuju kearah pintu depan yang dijaga oleh 2 orang pengawal...
Aku pun tak tahu kenapa mesti ada pengawal...Apabila kami telah masuk kedalam hotel...Rachel dengan pantas melepaskan tangannya apabila aku membawanya berjumpa dengan keluargaku.
"Mak...ayah....perkenalkan,ini Rachel."
Ayah menjawap sambil menghulurkan tangannya.
"Salam perkenalan Rachel,Saya En.Robert dan ini isteri saya,Pn.Julie."Rachel menyambut tangan mereka dengan senyuman.
"Salam perkenalan En.Robert dan Pn.Julie.Saya Rachel.Teman......"Rachel memandangku...Aku hanya tersenyum,menanti jawapan yang akan diberinya.
"......erhh...teman..nya malam ini"
Aku tersenyum lebar....tak sangka Rachel ni jujur orangnya.
.....
Aku duduk bersebelahan dengan ayah dan bertentangan dengan Rachel.Rachel pula duduk disebelah Mak dan bertentangan dengan aku.
Makanan yang terhidang mengikut menu yang telah di pilih...Dari pembuka selera....
Hidangan utama...
Pencuci mulut....Rachel dan Ibu ayah ku rancak bercerita.Aku tak tahu pun yang Rachel ni mesra dan peramah orangnya....
Semuanya berjalan lancar,sehinggalah apa yang aku takutkan ayah akan cakap terkabul.Ayah...
"Rachel...awak ada kriteria pertama yang sesuai untuk menjadi menantu."Mak...
"Iya...saya pun suka..."Aku memandang Rachel..melihat reaksinya..
"Erhh...(mengerutkan dahi)....apa...ap...kriteria?"
Mak...
"Iya...Rachel...awak sangat sesuai untuk menjadi menantu kami.."Rachel..
Terkejut..."Menantu...?(ketawa)...Mak cik mesti bergurau ni..."Aku berkata...
"Mak!...jangan nak mengarutlah..Rachel ni cuma kawan saya ja.."Mak...
"Kami serius....kamu pun tahukan makan malam ni untuk apa?...untuk awak kenalkan seseorang yang istimewa bagi awak""Yalah...saya tahu...tapi saya tak ada seseorang yang istimewa untuk dibawa....saya cuma minta tolong ja dengan Rachel..."
Ayah...
"Tak tahu pula awak berjaya membawa seseorang yang....sesuai untuk jadi calon awak.."Rachel..
"Maksudnya apa?...teman istimewa?...calon apa?"Aku berkata..
"Rachel..."
Belum pun habis..telah dipintas oleh Mak.Mak..
"Calon Tunang Josh..."tersenyum.Aku memandang Rachel...dia memandangku dengan muka tak percaya...sungguh aku malu untuk memandangnya...
Aku berkata...
"Mak..ayah..kami ni masih muda dan masih bersekolah...mana boleh bertunang...apa pihak sekolah akan kata...?"Ayah berkata..
"Jangan risau,pasal sekolah dan keluarga kami akan urus...Rachel..siapa nama ayah awak?.."Aku memandang Rachel...dia seakan tidak mahu menjawab..
YOU ARE READING
First Love & First Kiss
RomanceRachel Lee ialah seorang gadis remaja yang cantik dan bijak.Di sekolah,dia cukup disegani oleh para guru serta pelajar.Namun begitu,dia tidak pernah mencintai atau menyukai seseorang yang bergelar lelaki.Dia berpendapat bahawa seseorang yang bernama...