RACHEL POV...
Pagi ini,
Dah 10 minit menunggu dalam kedai ni...tapi,Kelibat Nick langsung tak kelihatan...
Aku terus menunggu dan menunggu...Tringg....tringg...
Bunyi lonceng pintu berbunyi...
Aku menoleh...yaa...sampai pun.
"Selamat Pagi,Maaflah lambat.."
"Kenapa awak lambat..."
"Sebab mencari ini..."
Mengeluarkan bunga Ros merah dari belakangnya...Aku tersenyum sambil mengambil bunga tersebut...
"Erhhh...bunga Ros?...(menghidu)Ummm..wangi.."
"Awak suka tak?"
"Yaa...suka sangat...."
"Bunga itu,sebagai tanda awak kena senyum selalu...tak boleh menangis"
Aku ketawa...terasa lucu pun ada
"Ehh..ketawalah pula perempuan ni..."
"Yaa....emm Btw,kenapa nak makan ais krim pagi-pagi ni?"
"Ehh...Kedai ni bukan je jual ais krim kan?..."
"Yelahh,mentang2 lah dah tahu"
"Hahaha...awak nak sarapan apa?"
"Emmm...ikut awak jelah.."
"Okeyy...saya nak order omelette lah..dan hot chocolate."
"Okeyy..."
Selepas mengambil order...kami berbual sahaja....sepanjang hari..
Selain kedai ais krim itu...Nick juga membawaku ke tempat lainnya ....Serba sedikit,aku dapat melupakan hal yang aku hadapi semalam...
Nick tak pernah putus membuat ku tersenyum........
NICK POV...
Hatiku tenang apabila melihat Rachel begitu gembira...
Entah kenapa aku boleh terpaut dengannya..
Yaa...jujur aku katakan,aku mulai sayang padanya..
Dari mula aku memandangnya,aku terpaku...ada sesuatu yang menarik tentangnya...Memang aku akui Rachel adalah antara gadis-gadis cantik di sekolah,malah boleh dikatakan antara banyak peminat rahsia...Tapi,bukan sebab itu aku menyukai Rachel...Bukan sebab dia cantik atau dia pandai..
Bukan sebab dia anak orang kaya...
Semuanya sebab,dia seorang yang baik..dia gadis pandai berdikari,dia seorang yang sangat memahami.Saya tahu sifatnya yang lebih banyak pendam daripada meluahkannya.Walaupun agak ridiculous,tapi itulah kenyataan sebenar...
Tapi,aku takut semua ini akan berakhir...aku takut dengan takdir...Lebih-lebih lagi apabila Rachel akan menjadi tunangan orang...Aku tahu,aku akan sakit hati sendiri....Untuk itu,aku bersedia meninggalkan semua ini,menguburkan semua perasaan ini....dan akan meninggalkan pekan ini..
Aku memandang Rachel yang sedang ketawa mengambil gambar selfie bersamaku....
Klikkk....
Gambarku ku memandangnya tertangkap...
"Wahh...dalamnya pandangan awak terhadap saya?..haha"
Aku hanya tersenyum....Seandainya dia dapat membaca isi hatiku...
Rachel...Ini adalah kali terakhir kita akan berjumpa.
Rasa sebak menyerangku...sebenarnya dari semalam lagi aku menahannya tapi aku gagahkan juga untuk tidak mengeluarkannya.."Emm...nak pergi mana lepas ni?"
Rachel bertanya..."Kemana je yang awak nak.."
"Betul ke?"
YOU ARE READING
First Love & First Kiss
RomanceRachel Lee ialah seorang gadis remaja yang cantik dan bijak.Di sekolah,dia cukup disegani oleh para guru serta pelajar.Namun begitu,dia tidak pernah mencintai atau menyukai seseorang yang bergelar lelaki.Dia berpendapat bahawa seseorang yang bernama...