''Niks.'' Zegt Sanne en loopt door naar de wc. ''Jullie hadden het over mij hé.'' ''Hoe kom je daar bij?!'' ''Je zei wat als ik hem leuk ga vinden.'' ''We hadden het niet over jou.'' Ik keer me om naar de wc maar dan pakt Kaj mijn arm. Hij trekt me naar zich toe. Ik sta tegen hem aan. Ik kijk langzaam omhoog. Hij komt dichterbij met zijn lippen. Ik doe mijn ogen dicht. Nee dit is niet goed. Ik zou mijn vriendin nooit pijn doen. Ik doe mijn ogen weer open en ruk me los. Ik loop de wc in en ga tegen de wasbak aan staan. Wat bezielt mij?! Ik kijk langzaam in de spiegel. Ik was bijna vreemd gegaan. Ik hoor een wc door trekken en dan gaat er een deur open. Sanne loopt eruit. ''Gaat het?!'' Ik kijk der angstig aan. Ik knik. ''Ik weet niet of ik mee moet gaan met het spookslot.'' ''Natuurlijk moet je mee!'' Ik glimlach. ''Oké dan ga ik mee.'' Ze knuffelt me. ''Als je het eng vindt zijn de jongens er nog.'' Ik knik. ''Alleen Kaj is van mij.'' Lacht ze. ''Natuurlijk ga ik niet naar hem!!'' Ze glimlacht. ''Kom we gaan terug.'' ''Ik moet nog naar de wc.'' ''Oké zie ik je zo dan.''
We staan in de rij voor het spookslot. Ik ben onwijs zenuwachtig. Ik hou hier echt niet van. Dan voel ik een hand op mijn schouder. Ik kijk naar voren. Voor mij staan, Noa, Chantal, Melinda, Amber en Sanne staat naast mij. Dus met andere woorden, het is Kaj. Het voelt goed en slecht. Sanne glimlacht. ''Kaj beschermt je.'' Fluistert ze. Ik zet een fake lach op en dan haal ik zijn hand weg. Na een tijdje mogen we naar binnen. Mijn hele hart klopt. ''AAAaaaaaa!!!'' Roepen de meiden dan keihard en ik natuurlijk ook. De meiden beginnen te lachen alleen snap ik de lol er niet van. Sanne lacht zich dood naast me terwijl ik me echt rot voel. Ik kwam alleen maar mee omdat iedereen mee ging. ''Waar is Chantal??'' Roep ik dan. ''Bij Sven.'' ''Oow.'' ''Je hoeft niet bang te zijn hé.'' Zegt Sanne. ''Nou dat ben ik wel.'' Sanne rent daarna opeens weg en laat Noa schrikken. Nu loop ik dus alleen. Lekker dan. Mijn eigen vriendinnen laten me in de steek. Noa kijkt achterom en glimlacht dan. Dan beginnen we weer te schreeuwen. Iemand pakt mijn hand vast en ik begin te gillen. ''Rustig.'' Zegt Kaj. ''Ik bescherm je.'' Zegt hij dan. ''Hoef niet.'' Zeg ik boos. ''Je hebt geen keus want ik wil niet dat je bang bent.'' Wauw hij is zo lief voor me. Dan komt er een 'geest' voorbij. Kaj houdt me vast. Daarna lopen we weer door.
Eindelijk we zijn weer buiten. Kaj en ik komen als alle laatste aan. We laten onze handen los. ''Bedankt.'' Zeg ik kort af en loop naar Noa. ''Dus je hebt de hele tijd zijn hand vast gehouden?'' ''Boeit jou dat??'' Ik loop naar Sanne maar dat was niet echt handig. ''Ik wil echt bang zijn zodat Kaj me beschermt ofzo. Ik moet toch iets verzinnen?'' Ik knik een beetje. Dan kijk ik met een schuinoog naar Kaj. Hij praat met de jongens en slooft zich uit. Ik glimlach. ''Luister je wel?!'' Vraagt Sanne dan. Ik schrik wakker en knik dan. ''Oeh je keek naar de jongens.'' Zegt ze dan. ''Ik vind niemand leuk ofzo.'' ''Ja ja.'' Lacht ze. ''Zullen we morgen met de meiden of met z'n tweeën in het park lopen???'' ''Hoezo geen jongens?'' ''Ik heb daar niet zo veel zin in. Je weet wel over Jesse enzo.'' Ik verzin maar wat want ik wil Kaj echt niet meer tegen komen. Hij is irritant en denkt dat ik hem leuk vind. We zijn gewoon vrienden. Tenminste voor mij dan. Ik snap het eigenlijk niet want eerst wilde hij me vermeiden en nu wilt hij juist opvallen. Jongens zijn soms zo raar. "Ik snap het." Zegt ze. We lopen terug naar het hotel. Als we in het hotel zijn en bijna allemaal in onze kamer zijn komt Kaj naar me toe en pakt mijn arm vast. Iedereen loopt naar binnen en de deuren gaan dicht. "Welterusten hé." Zegt hij en geeft een kus op mijn wang. Dan loopt hij zijn kamer in. Ik leg mijn hand op mijn wang. Wat is dit dan? Er gaat een deur open en Noa lacht. "Waarom bloos je?!" "Doe ik niet." Zeg ik boos en loop de kamer binnen.
Ik loop samen de meiden in het park. We zijn al in best veel attracties geweest. "Dus toen zei Kaj...." "Hou eens op met Kaj!" Roept Noa. Sanne zucht. "Ga achter een andere jongen aan." Zegt Noa. "Hoezo??!" Noa kijkt me aan. "Wat?!" "Hij ziet je gewoon niet staan." "Komt nog wel." Zegt Sanne. "Omg die jongen is knap!!" Roept Amber. "Kom we gaan hem volgen!" Zegt Melinda. "Ik ga niet hoor." Zegt Chantal. "Ik ook niet." Zeg ik. De meiden rennen weg. Gelukkig is Chantal er nog. "Ik heb geen zin meer in anti-jongens dus ik ga naar Sven. Bye." Ze loopt weg. Fijn mijn vriendinnen laten me dus weer alleen. Ik ga zitten op een muurtje. Ik voel in mijn broekzak. Ik ben mijn mobiel vergeten in het hotel. Dan zie ik Kaj lopen met Thomas en Joey. Hij zoekt en kijkt mij aan. Ik kijk snel naar de grond. Alsjeblieft ga weg Kaj.
JE LEEST
signs of love
أدب الهواةKimberly neemt afscheid van haar vriendje die gaat emigreren naar Spanje. Ze heeft nog wel contact met hem. Niemand gelooft dat ze een afstand relatie volhoudt maar zij wel. Ze leert speciaal voor hem Spaans. Maar wat nou als de jongen die haar Spaa...