Deel 28.

20 1 0
                                    

Ik trek me terug en kijk hem aan. Hij streelt me over mijn wang. Ik kijk naar de grond. I-ik ben vreemd gegaan. Ik doe een stapje achteruit. "I-ik moet gaan." Stamel ik. "Waarom?!" Vraagt hij. "I-ik ben vreemd gegaan." Hij zet een stap en wilt me knuffelen maar ik zet een stap achteruit. "Snap het nou! Ik ben vreemd gegaan!!!" Roep ik. Hij pakt mijn handen. "Hou je van mij? Of van Jesse ??" Ik kijk naar onze handen en dan naar hem. "J-j." Krijg ik er alleen uit. "Wij kunnen door maar dan moet je het uitmaken met Jesse." "Dat lukt me dus niet en ik kan het niet tegen Sanne zeggen." Ik plof neer en hij gaat naast me zitten. Hij slaat een arm om me heen en ik ga tegen hem aan zitten. Ik voel een traan. Ik veeg hem snel weg. Kaj geeft me een kus op mijn hoofd. "Ik hou van je dus ik wil je helpen." Zegt hij. Ik ga zitten en kijk hem aan. "We zouden het ook je fans moeten vertellen." "Schuif het maar weer naar mij." Lacht hij. "Je kan het beter eerst vertellen aan Jesse en dan vertellen we het samen aan Sanne." "En jij doet de fans." Hij knikt. "Alleen ik wil het niet uitmaken via een schermpje." "Dat snap ik maar het kan niet anders." Kaj kijkt op zijn horloge. "We kunnen beter nu naar huis gaan want morgen hebben we weer school." Ik knik. We staan op en beginnen te lopen. Ik pak zijn hand vast. We komen aan bij mijn fiets. "Zou ik je naar huis brengen ??" "Is goed." Hij geeft me een kus. Hij loopt weg en pakt zijn scooter.

We staan bij mijn huis. We staan hier denk ik vijftien minuten of zo. "Ik zie je morgen weer." Zegt Kaj. Ik loop naar hem toe en geef een kus op zijn wang. Hij glimlacht. "Tot morgen." Zeg ik. Hij streelt even over mijn wang en rijdt dan weg. Ik loop naar de deur maar dan gaat ie al open. Ik kijk mijn moeder angstig aan. Zeg alsjeblieft niet dat ze alles gezien heeft. "Heey." Zegt ze. "Hey." Ik stap naar binnen en doe de deur dicht. "Was het gezellig?" "Ja zijn vrienden waren er ook. Het was gezellig." "Dus jullie hebben niks ??" "Nee hoezo?" "Oow ik dacht dat je eindelijk een leuk vriendje had." "Dus blijkbaar mag je Jesse niet?!" "Wel!! Maar....nou laat maar." Ze loopt de woonkamer in.

Ik open mijn kluis en doe mijn jas erin. "Heey." Zegt Sanne blij. "Hey." "En heb je hem les gegeven??" "Hij heeft mij Engels gegeven. Ik had hem geappt maar hij had het niet gezien. Toen hielp hij me met Engels." "Hij is zo lief hé." Ze staart ergens naar. Ik draai me om. Daar komt Kaj aanlopen en hij kijkt mij meteen aan. Ik draai mij weer om naar Sanne. "Had je mijn verhaal gehoord?" "Ja." "Ey girls." Hij komt naast mij staan. "Heey." Zegt Sanne dromerig. "Hey." Zeg ik. "San wat hebben we zo ??" Vraagt Kaj. Sanne begint te giechelen. "We hebben een proefwerk Frans." "Oow komt wel goed." Ik kijk Kaj verbaasd aan. "Jij bent echt overal goed in hé." "Huh?" "Uh ze bedoeld dat je gisteren met Engels mij hielp." "Oow." Hij knikt een beetje. "San kom is!!" Roept Noa. "Tot zo Kaj." Zegt ze en loopt weg. Kaj gaat tegen de kluisje aan staan en kijkt mij aan. Ik pak mijn boeken en doe mijn kluisje dicht. ''Hoe gaat ie?'' ''Goed hoor met jou ??'' Ik pak mijn sleutel en we beginnen te lopen. ''Ook goed alleen ik zit er een beetje mee over ons.'' Zegt hij zacht. ''Ik ook.'' ''Gaan we nou wat beginnen of laten we elkaar los??'' Vraagt hij. ''Ik denk er nog over na.'' ''Zou ik vandaag nog antwoord kunnen krijgen?'' ''Na school.'' Hij glimlacht. ''Tot dan.'' Hij wilt mij een kus geven maar ik doe een stap naar achteren. ''Niet hier.'' Fluister ik. Hij knikt. ''Ik snap het. Doei.'' Hij loopt weg. Ik zucht. Wat moet ik nou?! Ik vind het hem onwijs leuk maar ik moet het uitmaken met Jesse maar via Skype? Is dat niet een beetje raar??

Het is pauze en ik sta met de meiden in een hoekje. Chantal en Sanne zijn naar de jongens. Melinda en Noa zijn aan het praten. Amber pakt m'n arm en loopt een stukje van de meiden af. ''Gaat het??'' Vraagt ze. Ik knik. ''Ik heb vandaag een appje gehad van mijn nichtje en ze vroeg me wat. Daar denk ik nu over.'' ''Laat eens zien.'' ''Zien?! Sorry ik bedoel ik kan het ook gewoon uitleggen want ze vindt het niet fijn als iemand weet dat het over haar gaat.'' ''Ja snap ik. Leg maar uit.'' ''Nou ze heeft een vriendje. Ik denk al een tijdje alleen ze vindt iemand anders leuk en ze heeft met die gene gezoend. Maar dat is niet alles want een vriendin van haar vindt de zelfde jongen leuk. Die jongen waar ze gek op is wilt verder of elkaar los laten. Alleen ze durft het niet tegen der vriend en haar vriendin te zeggen. Ze vroeg wat ze moest doen alleen ik zou het niet weten.'' ''Woow moeilijk. Ik zou het uitmaken met die jongen. Hoe moeilijk het ook is alleen ja als je de zelfde jongen leuk vindt is het lastig. Dan zou ik toch voor vriendschap kiezen.'' ''Dus??'' ''Dus ik zou die jongen los laten en dat vertellen tegen je vriendin zodat zij er niet meer achter aan gaat. Zo kan je door.'' ''Ja maar het lijkt me wel lastig om een jongen los te laten.'' ''Klopt. Even een vraagje hé.'' Ik kijk der aan. ''Gaat dit niet over Kaj en Sanne ???''

signs of loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu