34.33
Luister naar me (ons)
<Harry>
Vol gas ren ik achter Nienke aan, Nienke rent harder en harder. Ze begint te hijgen, o nee straks stort ze in. Net als Claire toen, niet aa Claire denken! Het is nog te vroeg om flauw te vallen, snellr Harry. Red Nienke van haar anorexia, ze mag er niet aan dood gaa! Oké he is daar te vroeg voor maar ik moet haar redden, HET MOET! Ik ren sneller en sneller, ik ben bijna bij Nienke. Nienke rent steeds sneller, nou dat propeert ze.Ze is echt buitenadem, kom op bijna. Ik ben bij Nienke, na al die tijd rennen. Ik til Nienke op, 'Jij gaat stoppen Nienke e wel nu' zeg ik tegen haar.
Ik ben zo bezorgd, zo bezorgd als ik nu ben, ben ik nog nooit geweest. Ik wil dat ze stopt. 'Waarom zal ik stoppen' snauwt Nienke, 'Je vermoord jezelf zo!' roep ik. Laat haar gewoon stoppen, doe niet zo moeilijk! 'Ik wil gewoon wat afvallen' zegt Nienke, 'Nienke je bent nog erger dan Claire! Je bent al mager' zeg ik. 'Hoeveel wil je wegen dan' vraag ik haar nu, ja ik weet het ander onderwerp. '40' antwoord Nienke kortaf. Mijn mond valt open van verbazing, '40?' vraag ik dan ook verbaasd. 'Ja 40 en eder stop ik niet' zegt Nienke. Ik houd Nienke nu nog steviger vast, 'IK BEN TEGEN!' roep ik boos. Ik loop rustig terug naar onshuis, wacht dat is 5 km verder op!
Ik blijf gewoon doorlopen hoe hard Nienke ook slaat. Ja ze slaat me, ze hoort me dankbaar te zijn. Ik ben haar leven aan het redden, maar ja Nienke wilt afvallen. I ga het echt stoppen! ''Nienke als je niet stopt breng ik je naar het ziekenhuis' zeg ik dreigend. Nienke kijkt boos voor zich uit, 'Succes' zegt ze boos. De rest van de rit negeert ze me, het maakt me verdritig. Ik wil haar gewoon niet kwijt! Maar hoe moet ik dit in vredesnaam oplossen, Nienke wilt niet nar me luisteren.. Misschien wilt ze wel naar haar vriendin luisteren? Nou eenmaal thuis sluit Nienke zich op in onze kamer, ik vraag Louis om er voor te zorgen dat ze het huis niet verlaat.
Ikzelf loop dor naar Juul, 'Juul ik moet je spreken' zeg ik bloedserieus. 'Okeej' zegt Juul. k begin direct, 'Nienke is ziek' zeg ik, 'Ziek!?' vraagt/zegt Juul verbaasd. 'a ze begint anorexia te krijgen' zeg ik. 'Hoe weet jij dat?' vraagt Juul, 'Mijn ex ging er dood aan' zeg ik snel. 'Je moet met haar praten, ze luisterd niet naar mij' zeg ik. Juul knikt, 'Oké' zegt ze. Dan loop ik naar beneden, Louis is aan het koken. 'Nienke en Juul we gaan eten' roep ik als Louis het eten opschept. Juul komt enthousiast de tra af rennen maar Nienke negeert ons. Ik ren naar boven bons op de deur en al er niet word gereageert gooi ik de deur open. Nienke is WEER aan het touwtjespingen, ik pak het touw af. 'Je gaat mee eten' zeg ik. Nienke weigert en probeert het touw terug te pakken, ik til Nienke op. Ikneem haar mee naar beneden, 'Jij eet gewoon je bord leeg' zeg ik. Nienke gaat aan tafel zitten terwijl Juul haar bezorgt aan kijkt. Ik ga naast Nienke zitten, ze eet niks. Het enige wat ze doet is bewegen met haar voeten, dit loopt uit de hand! 'Nienke eet wat' zeg ik. Ze eet niks, als ht gesprek van Juul en Nienke niet helpt ga ik Nienke naar het ziekenhuis brengen. Dat weet ik nu al.
Als iedereen behalve Nienke het op heeft gaan Juul en Nienke naar boven. Ik besluit om ze af te luisteren, ik moet het gewoon weten.
(j=Juul en N=Nienke)
J; 'Nienke je bent afgevallen'
N; 'Dat klopt, niet zoveel hoor'
J; 'Jawel je bent te erg afgevallen, sterker nog Harry en ik maen ons zorgen om je'
N; 'Waarom?'
J; 'Nienke je dieet te veel, het loopt uit de hand'
N; 'Niet'
J; 'Nienke je ben ziek'
N; 'Niet!'
J; 'Gadverdamme Nienke je hebt anorexia'
N; 'Je liegt!'
J; 'Luister verdomme nou eens naar me, JE HEBT ANOREXIA'
N; 'Donder op, ik heb geen anorexia'
J; 'WEL'
De deur gaat open, Nienke rent huilend naar onze kamer. Ik volg haar direct, 'Nienke liefje' zeg ik. Rustig Harry, ga naar Nienke toe. Ik open de deur, Nienke ligt te huilen op bed. 'Is het waar?' vraag ze, ''Heb ik anorexia?' fluisterd ze. Tanen rollen over haar gezichtje, ik knik. Nienke barts in tranen uit, 'genees me' brengt ze snikkend uit. 'Dat doe ik' zeg ik, 'Ik wil niet dood' zegt ze. 'Je gaat niet dood, belooft'zeg ik. Ik krijg ook tranen in mijn ogen, 'KOm we gaan naar beneden, iets eten'zeg ik. Nienke loopt tot mijn grte opluchtig mee, ik bied haar een crackertje aan. Nienke pakt hem aan, ze eet hem op met muizenhapjes, maar de cracker is op! Ik kan wel zingen van vreugde!
-------------------
Zo dat was weer een stukje. In elk geval wil ik jullie lieve tacootes bedanken! Mijn verhaal is al vaker dan 700 x gelezen dus ik krijg bijna taart en jullie krijgen bijna een heel lang hoofdstuk. Wat waarchijnlijk het laatste hoofdstuk word. Oké ik gakappn met een comment limiet, ik wil wel 2 votes voor ik verder ga. Goed? In elk geval, luf u tacootjes! Blijg lezen! Heel veel liefs, xxx Nienke
--------------------
----0--0----
-----!--------
----(0)----
--------------
JE LEEST
Going Away
RomanceNienke (18) word mishandels door haar vriendje. Als ze het lef er eindelijk voor heeft om het uit te maken gaat het mis. Haar ex slaat haar buiten bewust zijn. Nienke schrijft een lied, this my life. Als zij en haar BFF Juul (19) op wereldreis gaan...