Exotisch vliegveld

266 30 73
                                    

Roudayna's perspectief 

het zonlicht weerkaatst tegen de muur van mijn slaapkamer. langzaam word ik wakker en zie dat het pas 7:00 is. het is nog zo vroeg en het zonlicht is all zo fel. het beloofd vast een mooie dag te worden vandaag. ik probeer nog even in te doezelen maar als ik dan toch niet meer in slaap kan komen, sta ik op. bij de houten kast aangekomen pak ik een grote badhanddoek en loop de douche in. het verfrissende koud water laat ik rustig langs mijn gezicht glijden. vervolgens neem ik een kijkje in mijn kledingkast. ik pak er een korte zwarte short uit met een witte Moncler T'shirt erbij. het wordt weer eens tijd om flink te gaan shoppen. als ik naar beneden loop hoor ik de trap kraken. het geluid weergalmt door de hele kamer. ik zet wat koffie en ga aan de tafel zitten. de stilte in het huis is overweldigend, alleen het schamele geluid van het koffiezetapparaat doet de stilte nog een beetje verbreken. mijn gedachtes gaan naar Issam. we konden samen nog afspreken voordat ik zou vertrekken. ik moet deze gedachtes van me afzetten, maar het lukt me gewoon niet. misschien dat ik toch wat afleiding nodig heb. ik besluit na enige tijd mijn koffer te pakken om richting het vliegveld te gaan. bij het vliegveld aangekomen keek ik naar mijn tijd om te vliegen. nog een uurtje voor dat de gate zou openen. ik liep richting de Subway en kocht daar maar een broodje. ik besloot om ergens buiten te zitten. ik had een rare voorgevoel. ik keek naar mijn iPhone en zag dat ik geen gemiste oproep had. ik twijfelde of ik Issam zou bellen. na lang twijfelen stond ik op en liep terug naar binnen. na dat ik me heb ingecheckt loop ik de route naar het vliegtuig. ik keek op mijn Ticket stoel nummer 45, ik liep naar mijn plaats toe en bleef zitten, over een halfuurtje gaan er in Engeland 50 passagiers instappen. na een lange tijd niks te hebben gedaan. viel ik uitgeput in slaap... langzaam opende Roudayna haar ogen en zag dat het donker was in de vliegtuig. toen ze beter keek en wat helder kon nadenken had ze pas door dat haar hoofd op iemands schouder rustte. ze keek op en haar ogen stonden groot en verbaasd, zoveel vragen had ze en zo weinig antwoorden. ze kon zich wel voor de kop slaan. al die tijd sliep ze op issam's schouder. hij keek haar met een kleine glimlach aan en zei: '' zo dus mevrouw de slaapkop is eindelijk wakker. hoe lang lag ik te slapen ? vroeg ze beschaamd. '' lang genoeg om mijn schouder te verlammen, '' had me dan weggeduwd.'' zei ze verwijtend. hij keek haar droog aan en zei: heb ik ook gedaan. maar je kwam steeds met je kop terug.'' ze schaamde zich nu nog erger. het is niet echt passend maar als het kon was ze door de grond gezakt. al moest ze daarvoor 3000 m voor neer crashen. '' had me dan wakker gemaakt'' zei ze boos. hij keek haar grijzend aan en zei: '' heb ik geprobeerd maar je noemde me steeds mama, dus liet ik het maar zo.'' en vertel nu wat doe jij hier in het vliegtuig ? nou ik vlieg voor een zakenreis voor werk lieverd en jij, nou ik had even rust nodig dus besloot ik maar even een vakantie te boeken. '' en waarom heb je dat niet verteld schat'' issam... ik weet dat je het nooit zou goedkeuren om alleen te reizen vandaar dat ik niks van me heb laten horen. okay vergeten en vergeven ? '' zeker, vergeten en vergeven. en dit bezegelde we met een kus vol liefde. na dat we waren aangekomen op het vliegveld van dubai. en onze koffer's weer hadden en alle spullen, pakte we een taxi richting onze hotel. issam had ook maar een kamer in hetzelfde hotel als mij geboekt. we hadden gelukkig ook 2 kamers naast elkaar gekregen. na een lange dag achter de dag te hebben gehad. vielen we uitgeput in een slaap. 



" Confidential talk, secret conversation. "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu