Huhhhh....Aku tau tidak mungkin Ayman akan menjawab soalan aku...so better aku abaikan saja. Malas melayan sengihnya yang mengalahkan kerang busuk.
"Hi Dane...morning..How was your breakfast?" Tanya Ain melihat aku bersandar di sofa usai bersarapan.
"Ehmm..now planning what to have for lunch." Sengihku pada Ain. Memang niat hendak menyindir tapi memandangkan dia ni blur yeah amat memang dia tak kan terasa langsung.
"You already gain much weight lah Dane. You better control yourself."
Cisss...jangan nak ingatkan aku pasal projek ternakan lemak aku lah. Aku mencebik memuncungkan bibir. Ayman tiba-tiba muncul dan memegang bibirku yang muncung. Kacau sungguh lah mamat sengal ni. Asyik nak menyakitkan hati aku jer dengan pandangannya tu. Tau lah aku ni cantik dan menarik..tapi tak perlulah nak menggoda aku dengan pandangan mata yang cantik dan senyuman menggoda tu. Nanti aku 'ter'suka dan 'ter'jatuh cinta sapa yang susah, kesian peminat-peminat aku frust menonggeng nanti. Sekali lagi jangan tiru aksi perasan amat ini.
"Jangan lah buat aksi comel tu, takut I tak boleh nak tidur terkenangkan you malam ni." Ayman bersuara romantis.
"Yang ko ni sengal sangat kenapa? Ko nak kena dengan penumbuk aku ni ke?" Aku mula beraksi ganas menunjukkan buku lima.
"Ain...cakap dengan kawan ko ni, makin dia marah makin comel aku nampak, rasa macam tak sabar nak suruh papa dan mama masuk meminang." Semakin menjadi gila Ayman ni. Beza umur yang cuma setahun dengan aku dan Ain menyebabkan Ayman tidak pernah menganggap kami sebagai kakak atau lebih tua berbandingnya.
"Beza setahun je pun..dan ko tu pun cuma tua lima bulan je dengan aku. Ain je kakak aku..ko tu bukan..ko ni layak da jadi bini aku, so jangan berangan nak minta aku panggil ko kakak yer. Kalau ko minta aku panggil ko sayang akan ku tunaikan dengan segera." Jawab Ayman bila aku meminta dia memanggil aku dengan gelaran kakak. Tak tau nak respect orang langsung.
Ain cuma terkekeh-kekeh mendengar peperangan kami sambil mulutnya mengunyah.
"Cepatlah Ain, aku nak kena pi hospital ni..lambat betul lah kau." Rungutku pada Ain.
"Kenapa nak pegi klinik sayang? You sakit ke??"
"Apa hal yang ko 'ter' You I ngan aku ni? Aku sakit hati, sakit otak dengan ko lah Ayman..nak buat rawatan hilangkan ingatan aku pasal ko." Aku menjawab tension.
Hahaha...tawanya memenuhi rumah besar ini. Sambil melayangkan flying kiss dan senyuman manisnya kepadaku Ayman terus naik menghilangkan diri ke tingkat atas.
Cisss...walaupun ko hensem jangan harap aku nak tergoda. Aku tetap setia dengan cinta pertamaku dan satu-satunya lelaki dalam hati ini..Dia lelaki luar biasa. Hmmmm.. alangkah bahagianya aku.
"Aminah, ko berkhayal ke??"
"Sekali lagi ko panggil aku Aminah, kita putus sahabat. Tu panggilan manja eksklusif untuk baba aku sorang tau." Ugutku pada Ain.
Ain mengangkat kedua belah tangannya tanda surrender dengan ancaman aku. "Ko da siap breakfast ke?" Tanyaku.
"Done.."
"Jom..aku nak kena hantar phone Along aku ni kat hospital." Ajak ku pada Ain. Along tertinggal handphone di rumah bila dia bergegas keluar pagi tadi. Dan natijahnya, aku 'diperhambakan' lagi untuk sekian kalinya.
Aku bergegas menuju kereta bersama Ain, sebelum Along terus memaksa untuk kesekian kalinya agar aku pantas menghantarkan 'nyawanya'.
Radio turn on..
YOU ARE READING
Minah Sado...Ko Ado??
RandomKisah Dania Aminah yang hidup bersama memorinya yang hilang. Cuba mencari kembali 'missing link' yang saling berkait. Siapa sebenarnya cinta pertamanya? Siapa musuh bebuyutannya? Apa kisah disebalik segalanya? Siapa dia dulu? Dan apa bezanya yang ki...