Tok tok tok.
Haikal mengetuk pintu bilik Dania. Sunyi. Tidur da agaknya, detik hati Haikal. Dia telah bersiap untuk pergi melepak bersama rakan-rakan yang telah menjadi kebiasaannya dimalam hujung minggu begini. Haikal memandang jam dipergelanggan tangan kirinya, baru jam 10, penat sangat adik tawaf mall hari ni, detik hatinya.
Turun ke bawah. Ambil kunci kereta dan vrooomm..Haikal memandu menuju lokasi lepak yang dijanjikan. Malam minggu macam ni suasana makin meriah bila da masuk jam-jam macam ni. Mata Haikal melilau mencari tempat untuk dia memakir keretanya.
"Mana parking? Mana parking? Letak sembarangan nanti ada plak yang nak keluar, tak pasal-pasal boleh kena sumpahan orang." bebel Haikal sendiri. Kawasan letak kereta penuh menyebabkan Haikal terpaksa tawaf mengelilingi kawasan itu.
Finally. Yes. Ada kereta yang keluar. Haikal kegirangan. Namun kegembiraannya hanya sementara bila tiba-tiba ada sebuah kereta meluru dari arah belakang masuk memakir selesa. Bagai tiada rasa bersalah. Geram dengan pemandu kereta tersebut, Haikal menekan hon agak panjang. Namun, tiada respon.
Tanduk da keluar ekor pun da tumbuh, Haikal dengan perasaan masih geram memakir keretanya menghalang kereta tersebut. Sesusuk tubuh wanita keluar dari kereta dan tersenyum padanya. Geramnya hilang entah terbang ke mana, kini Haikal terpana.
"Pergghhh...da lah seksi gila, cantik pulak tu. Iman teguh tembok china pun boleh runtuh ni, kalau depan mata. Kalau lah boleh dapat." Nafsu jahat mula menerjah akalnya. Mata Haikal masih menjamah tubuh gadis bertube merah pendek paras paha yang melalui keretanya dengan penuh minat.
"Astagfirullahalazim Haikal...zina mata da ni. Jaga mata, kawal nafsu.. jaga iman." Sedarnya menggeleng kepalanya mengurut dada berkali-kali beristighfar.
"Apasal lambat Carl?" Tanya Shah geng bas sekolahnya, sedari sekolah menengah lagi.
"Takde parking derr...sioot betul lah nasib aku malam ni. Mana parking yang aku da chup ada pulak minah tu sesedap rasa jer pi amik. Macam nak angin derrr...Nasib cantik seksi aku bagi chance lah...sudahnya terpaksalah aku tawaf mengalahkan nak naik haji korang tau tak". Jawabnya mendapat ketawa geng-geng bas sekolahnya.
"Tadi bawak carpool tak nak." Bobby mencelah. Mamat cina ni pun anggota geng bas sekolahnya juga cuma dari zaman sekolah rendah lagi.
"Saja..ingatkan nak bawak adik aku sekali ta..."
"Jadi Dane mana?" Pintas Bobby sambil meninjau-ninjau di belakang Haikal.
"Tak ikut. Da tidur." Jawab Haikal.
"Ehmmm...rugi." Bobby mencebik acah-acah sedih.
"Ko da kenapa? Nak lepak ngan aku ke nak lepak ngan adik aku ni?" Tanya Haikal sambil menarik cuping telinga beranting Bobby yang duduk sebelahnya. Bobby mengadoi mengacah kesakitan.
"Memang nak lepak dengan kau, tapi kalau Dane ada pun bagus. Aku ni bukan apa Carl..mana lah tau kan aku ada rezeki nak jadi adik ipar kau..hahaha" gelak Bobby.
"Banyaklah kau punya adik ipar, abis Sandra tu ko nak letak kat mana? Letak lombong?" Tanya Haikal tersengih.
"Alaaa...itu kan kawan jer. Bukan serius pun. Lagipun aku layak apa. Hensem pun ada. Duit kat bank pun da boleh buat kawin dan yang paling penting aku da bersunat." Terang Bobby sambil tangannya menunjukkan isyarat gunting sambil tersenyum menjengkitkan keningnya.
Kali ini ketawa mereka pecah berhambur meledak memancing pandangan aneh dari meja-meja yang lain. Memang mental betul lah anak Uncle Chen tauke beberapa cawangan kedai perabot terkenal kat Malaysia ni.
YOU ARE READING
Minah Sado...Ko Ado??
De TodoKisah Dania Aminah yang hidup bersama memorinya yang hilang. Cuba mencari kembali 'missing link' yang saling berkait. Siapa sebenarnya cinta pertamanya? Siapa musuh bebuyutannya? Apa kisah disebalik segalanya? Siapa dia dulu? Dan apa bezanya yang ki...