Spinnenpoot

250 14 0
                                    

"Bilbo je moet met me mee omhoog gaan"zei ik. "Waarvoor?"vroeg hij. "Ik heb een idee"zei ik en begon. "Niet veel later hoorde ik dat Bilbo er aan kwam. Ik wachtte totdat hij vlakbij was en klom daarna weer verder. "Wat is je idee?"vroeg hij na een tijdje. "We zijn de weg kwijt, dus we moeten de zon vinden. Onder kan je de zon niet zien, dus we moeten hoog zijn om 'm te vinden"zei ik. Als het aan mij lag, was ik binnen een paar seconden boven, maar Bilbo is mee, dadelijk valt hij, dus je raad het al ik klim onder hem. Je hebt niet echt een mooi uitzicht. Maar het is nog steeds beter als een hoofd van een orc. "Kom op Bilbo, nog een klein stukje"zei ik. Ik haalde hem in, want Bilbo kon beter klimmen als ik dacht. Ik klom het laatste stukje en zag al een paar stralen van de ondergaande zon. Ik maakte een weg door de bladeren. Je kon hier frisse lucht ademen, daar was ik echt blij mee. Een paar seconden later kwam Bilbo's hoofd er ook door. Ook ademde hij diepe frisse lucht in. Er kwamen opeens allemaal blauwe vlinders uit de bladeren waar wij in zitten. Eentje vliegt langs mijn gezicht, als ik m'n vinger naar 'm uitsteek gaat hij erop zitten. En binnen een paar seconden vloog hij recht vooruit weg. "Er is een meer.. En een rivier"zei Bilbo. Hij deed een tak met bladeren naar beneden. "En de lonely mountain!"zei hij blij. "We zijn er bijna"zei Bilbo nog steeds blij. "Horen jullie het?" Vroeg Bilbo naar de rest die beneden waren. "Ik weet welke kant op te gaan"zei hij. "Waarom reageren ze niet?"vroeg hij. "Misschien horen ze je echt niet"zei ik. Het enige wat we hoorden waren takken die braken. Bilbo en ik keken mekaar bang aan. Verderop bewogen de bomen heen en weer. Het kwam deze kant op. Bilbo en ik zakte naar benden om te kijken wat er aan kwam. Ik hoorde Bilbo opeens schreeuwen, ik wilde hem nog vangen maar ik was telaat. Hij viel recht in een spinnenweb. Hij hing aan iets, ik keek er goed naar en het leek op een.. SPINNENPOOT! Ik verstopte me verder in de boom en keek wat er gebeurde. Hij viel verder naar beneden ik een andere spinnen web. Hij kon niks meer doen. De spin van toenet kwam eraan en die wikkelde Bilbo in. En nam hem mee. Zachtjes volgde ik de spin ergen naartoe.

Fire In My Eyes, The Hobbit Fanfiction (voltooid!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu