Helemaal mooi, iedereen is vrij, en ik zit hier opgesloten. Thranduil heeft net alle bewakers een bevel gegeven, dat alle deuren en weet ik het dicht moeten zijn. Snel ren ik nog naar de hoofdingang. Maar ik zie Legolas ergens anders heen rennen. Dus ik ga hem maar achterna. En binnen een paar seconden zijn we buiten. "Sluit de poort"klinkt zijn stem. En de elf die mee rende blaast op een hoorn. Ik volg Legolas totdat hij op de brug staat. "Waarom mogen ze niet gaan?"vraag ik. "Ze spraken mijn vader tegen, het is hun eigen schuld"zegt Legolas. De dwergen stapelen zich onder het andere brug. De poort is gesloten. De bewakers gaan klaar staan om te vechten, maar dan zit er ineens een pijl in een arm van een bewaker. En al snel komt een orc tevoorschijn. Dan staat er een orc die groter is dan de andere. "Bolg"zegt Legolas. "Jij kent hem?"vraag ik. "Tuurlijk"zegt hij en blijft staan waar hij staat. "Ik weet niet wat jij gaat doen maar ik ga, de hobbit en de dwergen helpen"zeg ik en ren naar een kant van de rivier. Ik zie Kili vechten met een orc, snel span ik een pijl en richt die op de orc. Kili kijkt niet snappend wat er gebeurt is om zich heen en als hij mij ziet, komt er een glimlach op zijn gezicht. Ik schiet nog wat andere orc's neer. En dan komt er een steek in mijn been.
Als ik omlaag kijk zit er een pijl in, meteen zie ik wie het gedaan heeft. "Bolg"zeg ik tegen niemand. Ik wil verder lopen, maar iedere beweging die ik maak doet pijn. "Eletha!"roepen dwergen door elkaar. Dan val ik op mijn rug en ik zie al een paar orc's mijn kant op komen. Opeens vliegt er een pijl langs me, en als ik naar achter kijk. Zie ik dat Legolas is gekomen. "Kili, maak die poort open!"roep ik en hij haalt de hendel onlaag en langzaam drijven de dwergen weg. "Kom op! Sta op!"zegt Kili die naast me zit. "Ga, ik haal jullie wel in, ik weet zeker dat koning Thranduil was medicijnen heeft"zeg ik en lach zwak naar hem. Hij pakt mijn hoofd vast en geeft een kus op mijn hoofd. "Ga nu"zeg ik en laat mijn hoofd op de grond vallen. "Achter ze aan!"roept Bolg en alle orc's verdwijnen. "Eletha"zegt Legolas en gaat op zijn knieën naast me zitten. "Ik red me wel, help de dwergen, ik ga naar Thranduil"zeg ik en sta moeilijk op. Maar al snel helpen 2 bewakers me en nemen me mee naar binnen.
JE LEEST
Fire In My Eyes, The Hobbit Fanfiction (voltooid!)
FanficEletha is mee gegaan naar Erebor, maar wanneer zij en Kili geraakt worden door een zwarte pijl, blijft ze achter in het koningkrijk van Thranduil de elven koning. Ze geneest snel, maar als ze samen met Legolas en Tauriel aankomen bij Lake-Town, komt...