Hoofdstuk 5

423 22 6
                                    

Een week later...

Pov Jesse

Ik kan dat mens ECHT niet meer uitstaan! Bas, Niels Janne, Jasmina en ik hebben al heel lang een plan in ons hoofd die wij al maanden aan het uitvoeren zijn. Zal ik het uitleggen? Weetje ik leg het gewoon uit ookal zeg je nee. Nou. We zorgen dat ze wat zelfvertrouwen krijgt door met valse accounten te complimenten te geven aan haar. Jasmina is er achtergekomen dat ze snel in alles intrapt, duss we doen alsof we een modellenbureau zijn en lokken haar in een wat verlaten deel van deze stad. Verder vertel ik niets want we zitten halverwege!

Pov Linda

Dioni, Dioni, Dioni,Dioni, Dioni, DIONI! Ik denk aan niks anders de laatste tijd.. Hij is zoo *ping* ik krijg een twitter melding. 'Hey Linda, je ziet er goed uit. We willen eens een fotoshoot doen met een professionele fotograaf. Je bent een van de 240 mensen die mag komen. Als je tijd hebt kun je morgen om 14:00 naar het lege gedeelte van het Erasmuspark in Amsterdam alleen komen. Make-up, haar en kleding word voor jou gedaan. Groetjes Viva la models ((a/n idk of dat bestaat hahah))

Omg ik ga ZEKER!

Volgende dag...

13:20

"Mam, pap ik ga ff rondlopen" verzin ik maar. "Doe je wel voorzichtig?" vraagt pa. " ja" zeg ik. Ik loop de deur uit. Mij boeit het op dit moment totaal niet wat ik aan heb. (zie media) Verveeld loop ik rond in het park. Ik doe mn oortjes in en zet 'Tot in de nacht - B-Brave' op. Na een tijdje voel ik 2 handen op mn heupen wat me enorm laat schrikken. "AAAH GONNA SCREAM FROM the" schreeuw en zing ik. Ik doe mijn oortjes uit en zie Dioni stuk gaan. "Gast ik schrok me dood man! " zeg ik. Ik kijk hem nep-boos aan. "sorry maar ik kon het niet laten" lacht hij. Hij lacht echt schattig! "nou.. Ik kan niet lang boos zijn op je" zeg ik glimlachend. "Wat doe je hier eigenlijk?" vraagt hij. "Ik werd gevraagd om hier ergens ren fotoshoot te doen voor een modellenbureau ik moest alleen komen" zeg ik. "ik vertrouw het niet echt.. " zegt hij. "hoezo?" " Normaal mag je met meerdere mensen komen." zegt hij. "Nouja ik zie wel" "moet ik anders meegaan? " "neh ik red het wel" "wat jij wilt..zullen we samen rondlopen totdat het tijd is?" vraagt hij. "oke" we lopen verder. Dioni pakt mn hand en vlecht hem samen met de mijne. Ik schrik er even van maar hetstel me snel.

Midden in het gesprek..

"Ik wil je eigenlijk al heel lang iets vragen" zegt Dioni lichtjes nerveus. Omg het is toch niet waar! "vraag maar raak" zeg ik ook lichtjes nerveus. "Lieve Linda, ik ken je nog niet zo heel lang maar mijn gevoel zegt dat ik het maar moet vragen" hij zucht diep en staat in een huwelijk aanzoek stand. Omg! "Lieve Linda mag ik je nummer?" zegt hij. Whuut? Omg wat?! Is dit serieus? "Kill ik dacht je gat me ten huwelijk vragen ofso ik schrok me dood" lach ik. Hij lacht ook mee "Ik wou eens kijken wat voor humor je hebt" lacht hij "dit heeft toch niks met humor te maken? En ja je mag me nummer" zeg ik. Hij geeft me zijn mobiel en ik zet mn nummer erin. We lopen verder. "Hey babe, wat doe je hier alleen?" zegt Mart. Ugh wat doet hij hier. "Hallo ik ben hier wel met iemand ben je blind ofso?! " zeg ik boos. "nou ik zie niemand anders hoor" Dioni knijpt in mijn hand en ik zie dat ie kookt van woede. "blijf rustig" zeg ik. "Aawh moet een meisje het oplossen? " zegt Mart. "hou je bek" zeg ik. "waarom? Ik ben je vriendje" "het is al een jaar uit ofso dus laat me met rust!" Hij komt dichterbij en slaat me op mijn wang. Het brandt en doet pijn. Ik laat Dioni los en trap hem heel hard in zijn kruis. Ik krimpt in elkaar en kreunt van de pijn. "Goeie move girl" zegt Dioni trots. En we lopen door. "Sorry ik kon me woede niet inhouden bij hem" zeg ik.

Pov Dioni

Ik hoor haar snikken. "babe waarom huil je?" vraag ik. "Mart" snikt ze. "wil je het vertellen?" vraag ik voorzichtig. "Dus vorig jaar had ik nog een relatie met hem. We waren 1 jaar samen. Ik was smoor op hem. Totdat hij midden in onze relatie mij opeens begon te mishandelen. Hij bleef maar dreigen dat als ik het uitmaakte of iets zei, ging hij me familie iets aandoen. Mn ouders vonden hem perfect en zijn er nooit achter gekomen. Hij dwong mij om te strippen voor zijn vrienden en ging er zelf vandoor met andere meiden. Paar maanden later zei een van zijn exen zei tegen me dat hij haar ook dreigde haar familie iets aan te doen maar hij heeft het nog nooit gedaan. Dus toen had ik het lef om het uit te maken. Dus ik deed het en liep weg. Ik kwam 2 weken later hetzelfde meisje tegen die mij vertelde dat hij haar zusje verkracht had. En dat ik moest oppassen. En sindsdien durf ik niet bij hem in de buurt te komen. Mijn actie van net was gewoon de adrenaline, anders was ik weggerend." zegt ze met moeite en veel pauzes.Wat een klojo is die Mart! Waarom moet nu zo mooi meisje zoiets vreselijks meemaken? Ze verdient dit niet! Niemand verdient dit. Maar Linda ZEKER niet!! Ik moet en zal haar helpen zelfzeker te worden.

13:50

"uhm.. Dioni" zegt ze "ja?" "Ik moet over 10 minuten daar zijn. Kunnen we alvast die richting op lopen?" "waar is dat precies?" "aan de andere kant van het park" antwoord ze. "oke"

"Vanaf hier loop ik graag verder alleen" zegt ze een beetje nerveus. "weet je het zeker? " vraag ik. Ze knikt en geeft me een kusje op mijn wang. Die volle zachte lippen mocht ze wat mij betreft ergens anders planten hoor. Ze glimlacht naar me en loopt daarna weg. Ik vertrouw deze hele modellenbureau troep niet. Ik denk dat ik haar maar ga achtervolgen. Stalker! Ja wat stalker? Ik vertrouw dit gewoon niet. Ga dan weg en bemoei je er niet mee Ja hallo?! Straks zijn het oplichters of behandelen ze haar als een hoer?! Of het is een doodnormale modellenbureau die eens een mooie locatie in het park vond voor die foto's En toch vertrouw ik deze zooi niet! Wat jij wilt Casanova stomme stem! Ey! Oke nu stil. Ik loop stilletjes achter haar aan.

"Ga hier maar zitten voor je haar" hoor ik een meisjes stem zeggen. Ik app snel naar de jongens:
B-Brave S=Samuel K= Kaj C=Cassius ik=Dioni J=Jai

Ik: Guys kunnen jullie NU naar het Erasmuspark komen? In ZO STIL MOGELIJK! Ze hebben Linda in de val gelokt. Kom naar het lege deel van het park waar je fotoshoot apperatuur ziet. Verspreiden over het terrein wel verstopt en op mijn teken (ik roep: Kappen met deze onzin) komen jullie tevoorschijn.

S: Ik ben al omw

J: Asion sensation is ready to go!

K: Wanneer gaan die sukkels nu kappen met dit! Maar ik kom

C: Serieus! Alweer? Ik ben omw!

Ik: Thanks guys! <3

*EINDE GESPREK*

"auw dat deed pijn" zegt Linda . "kun je alstublieft minder..-" zegt Linda. Heej wacht ze had haar zin niet afgemaakt. "Deze krijg je omdat je lelijk bent"hoor ik een bekende jongens stem zeggen. "Deze omdat je me gedumpt heb voor die lelijke dude van vandaag" hoor ik Mart zeggen. Oke nu ben ik boos! "Nog een paar laatste woorden? Ha die heeft ze niet want ze is bewusteloos! " lacht een meisjes stem die ik maar al te goed herken...

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

Wie is die stem?
Wat doen ze met Linda?
Wat vinden jullie van Mart?

Let me know :)

Oja die foto hierboven in de media is dus Linda :)

Tips zijn altijd welkom ;)

XxSuzeth

Bullied ft. Dioni Jurado-GomezWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu