Bab 8

12.5K 367 0
                                    

"Siling putih"

"Selimut putih"

"wayar apa ni"

"Katil siapa ni

"Baju apa ni"

"Asal aku kat sini"

"Arghh...aku nak balik Malaysia lah"rungut Adam lantas membuang wayar ditangan.

"Isy..hospital ke ni??tak macam hospital pun..macam gudang" Kata Adam lalu memakai kasutnya.
Pintu biliknya dibuka.

"Ya Allah Adam..apa kau buat ni??marah Haziq tatkala melihat kawannya.

"Isy..kenapa aku ada kat sini??"soal Adam marah.

"masa aku telefon kau..kau pengsan..aku pergi lah kat hotel kau..tengok tengok kau pengsan..sebab tu aku bawak kau kat sini"ujar Haziq lalu duduk disebelah Adam yang kini duduk diatas katil. Hanya duduk bukan berbaring.

"Owh...aku kalau pengsan aku makan ubat..maksud aku..lepas aku pengsan aku kena makan ubat"ujar Adam yang sedikit lemah.

"Ouh..kalau macam tuh kita balik okey"tutur Haziq perlahan.

Adam hanya angguk tanda faham.
Haziq keluar ke kaunter farmasi. Dia membayar duit hospital manakala Adam mengemas katil wad.

****************

"Emir!!!!cepat lah..mama dah lewat ni..nanti Uncle garang marah!!"laung Hanna diluar rumah.

"Ye..ye tunggu kejap..nak ambil bekal..."kata Emir. Laju dia keluar lalu mengambil kasut bertali jenama New Star kesukaannya.

Emir melihat ibunya yang sedang bercekak pinggang.
Emir senyum lebar.
Hanna hanya geram.

"Kalau lambat lagi mama tinggal" marah Hanna tegas.

Emur hanya senyum.
Hanna melihat Emir hairan.
'Dari tadi duk senyum senyum sorang sorang..gila ke apa anak aku ni'getus hati Hanna.
Hanna kembali fokus memandu kereta kesayangannya.

Tiba ditadika Emir, Emir masih tersenyum.

"Emir..dari tadi senyum sorang sorang kenapa?"soal Hanna lembut lalu membuka tali pinggang milik Emir disebelahnya.

"Erm..senyum kan sedekah"jawab Emir lembut.

"Ohh.."Hanna keluar lalu membuka pintu kereta untuk Emir.

"Cikgu..nah ni beg Emir..pukul 5:15 petang saya ambil dia.."ujar Hanna kepada Cikgu Lia.

Tadika yang Emir belajar sekali dengan taska. Jadi senang Hanna ambil Emir. Tak perlu lah balik lepas tu letak dia kat rumah.

"Bai..Emir"kata Hanna llau mencium pipi gebu milik Emir.

Emir melambai kearah ibunya.
Dan Hanna membalas lambaian itu.

****************

"Assalamualaikum"laung Hanna perlahan.

"Waalaikumussalam..asal lambat 5 minit?"soal kawan baiknya dipejabat, Dhia Amalina.

"Hermmm..macam biasa anak aku lah.."jawab Hanna perlahan.

"Owh.."

Hanna berjalan perlahan menuju ke mejanya.
Tiba tiba seorang lelaki memberi sekuntum bunga matahari kepada Hanna.
Hanna melihat lelaki itu.

"Izz..kenapa bunga sama??"soal Hanna hairan.

Izz?? Izz Firdaus seorang lelaki yang baik, hensem,putih, kaya dan mix chinese, melayu dan Thailand.
Suka dekat Hanna bermula dari Hanna masuk sehingga sekarang.
Selalu memberi ayat ayat jiwang kepada Hanna dan memberi sekuntum bunga matahari kepada Hanna.

"Asal? Tak boleh ke??saya bagi sebab saya suka awak..awak cantik, perfect dan comel masa marah.."puji Izz.

"Tak boleh..saya ada perasaan dekat orang lain bukan awak..faham?"ujar Hanna lalu meletakkan begnya keatas meja kerjanya.

"Bunga ke 305..nah keluarga awak makin bertambah"kata Hanna lalu meletakkan bunga matahari itu kedalm pasu yang mempunyai herkuntum kuntum bunga matahari.

"Dan satu lagi kapal terbang kertas diatas meja..dan mesti ayat jiwangnya.."rungut Hanna.

Hanna membuka kapal terbang itu menjadi sehelai kertas biasa.
Dan Hanna membacanya teliti.

To: Syafa Hanna
I love you..sudikah awak menjadi isteri saya yang sah?

Hanna membaca. Dahinya kerut seribu.
'What!! Kahwin..no..no..aku nak kahwin dengan pilihan hati ku'desis hati Hanna .

Hanna bangun lalu menggumpal surat itu. Dia mengoyak sikit demi sikit surat itu dan menjadi cebisan kertas.
Hanna senyum jahat.
Dia gembira.
Izz yang dari jauh melihat Hanna hampa.
Dhia yang lalu dibelakang Izz hairan.

"Yang kau..ni apahal??intip eh..tak baik"marah Dhia lalu memukul kepala Izz dengan fail setebal 3 inci.

"Auch..sakit lah..Dhia..aku nak tengok buah hati jantung kesayangan aku muah muah tu.."rungut Izz lalu menggosok kepalanya yang sakit itu.

"Ohh...ok..dah abis tengok kan..so..sambung kerja or not aku kata kat bos.."ugut Dhia tegas.

Izz berlalu pergi dalam keadaan marah.
Dia sempat menjelir.
Dhia hanya geleng.
'Tah apa apa lah Izz ni.."getus hati Dhia.

"Wei..jom kita jumpa Zehra petang ni..ajak anak kau sekali"pelawa Dhia yang sedang berdiri dihadapan meja Hanna.

"Kau ajak lah Zehra ..aku nak tempah meja..malam ni eh"kata Hanna.

Dhia angguk.

"Cantikk.."kata Dhia lalu menujukkan thumbs up.

Hanna senyum.

---------------------------------------------------------

Whats..Izz nak kahwin ngan Hanna??
Jadi ke?
Tapi Hanna gumpal je kertas tu..tapi nak kahwin dengan Adam..
Emir senyum senyum dari tadi nak apa??
Hihi..nantikan bab seterusnya..
Tu gambar macam Izz bagi bunga kat Hanna ..
Vote
Komen
Thanks
Very
Much..

Janji Kita ✔Where stories live. Discover now