Bab 28

7.2K 198 0
                                    

Hanna menunggu dicafe biasa. Kelibat Adam mahupun bayang bayangnya tiada.
Emir yang sedang ralit main game sudah menguap.
Ngantuk barang kali.
Setelah beberapa minit menunggu Adam, Hanna membuat keputusan untuk mengoder makanan dulu.
Dia memanggil seorang pelayan.

"I want orange juice 1, apple juice 1, spaghettie red chilie one and cheesy wedges one bucket please."oder Hanna dengan bahasa inggeris yang entah betul tidak.

"Oke" pelayan itu terus kedapur untuk memberitahu chef mereka.

"Huish..lambatnya"Hanna menguap. Sekarang pukul 9:00 malam. Patutlah Emir menguap. Biasanya dia tidur sekarang.

Hanna melihat gerak geri seorang lelaki yang gopoh gapah. Dia mencari seseorang. Hanna melambai kearahnya.

"Asal lambat?"soal Hanna marah. Dah lah panas. Dengan dress hitam putih, ada reben kat tepi mestu lah panas.
Duduk pula belakang kipas.

"Ah..sorry..kereta buat hal"jawab Adam lalu mengukir senyuman dibibir.

"Tak pe..saya dah order makanan saya..awak order lah sendiri ya"Hanna membalas malas.

Nak tidur!
Makanan Hanna sudah sampai. Masa ini Adam mengorder makanannya.
Laju dia menyuap satu sudu spaghettie didalam mulut.

"Ya Allah..sedapnya..macam spaghettie yang awak bawa kat saya masa first kita dating"ujar Hanna lalu menyuap spaghettie lagi dengan rakus.

Adam pelik.
Hanna memandang Adam. Rasa kekok lah pulak.

"Hah? First dating? Tak ingat"soal Adam pening. Pening sudah kembali.

"Ah..lupa kan"
Suasana sepi. Tiada siapa bercakap kecuali orang luar dan juga bunyi game Emir.

"Lusa kita pergi cameron highland. Saya, pengantin baru, awak dan juga Emir pergi sana oke? Nanti saya kata kat boss awak"ujar Adam lalu menyuap secebis daging chicken chop yang diordernya tadi.

Hanna angguk. Lagi sesudu spaghettie dia mahu habiskan. Kenyang lah pula.

"Oke..berapa hari?"soal Hanna yang menghabiskan spaghettienya.

"Erm..4 hari 3 malam oke?"jawab Adam. Mata Emir masih bermain game tapi tangannya ligat mencapai chessy wedges.

***********

"Adam! Aku nak bagi kau rasa aikit apa yang aku lalui."ugut Rania lalu menggenggam tangannya.

Dia pulang ke Malaysia setelah dua hari selepas dia dibebaskan untuk membalas dendam kepada Hanna dan juga Adam.
Dia mempunyai rancangan jahat.

--------------------------------------------------------

What!! Rania dah bebas..oke oke update...ni curi masa ni..
Oke bai

Janji Kita ✔Where stories live. Discover now