Bab 18

8.8K 275 10
                                    

'Dia pegang tangan aku, dia kata aku ni girlfriend dia, dia bela aku, dia kata aku ni tahu semua pasal dia'

"Mama!!!"teriak Emir disebelah telinga kanan milik Hanna.
Hanna terkejut.

"Adam i love you!"latah Hanna kuat. Nasib laju. Kalau tak Emir gelak dia kuat kuatlah. Dia laju menutup mulutnya.

"Hah..apa mama cakap ni"kata Emir malas.

"Nak apa?"soal Hanna dua patah.

"Jessica hilang!!!"teriak Emir lagi.

"Hah..Jessica?? Oh no..dia kan comel cam ne hilang?"soal Hanna kalut.

Jessica? Seekor kucing parsi yang dihadiahkan oleh Adam pada hari lahirnya iaitu 19 tahun.
Nama Jessica sempena nama Jessica Snsd artis kpop kerana Adam amat meminati Jessica Snsd.
Bulunya amat putih dan gebu.

"Uhhh"

"Ala..dia mengorat kucing sebelah"ujar Hanna untuk memastikan anaknya tidak kalut. Kalau benda benda hilang laju sahaja dia kalut. Lagi lagi Jessica.

"Oh no..why you do not tell me mama..how could you"tutur Emir tanpa gagap atau salah sebut.

"Well..you know"

"Ok..mama..tu Jessica"Emir menunding jari kearah pokok ceri milik Hanna.
Hanna menanam pokok ceri sejak berumur 10 tahun lagi. Rumah lama lah katakan.

"Oh..pergi lah ambil dia"Hanna menyuruh Emir mengambil kucing itu.

**************

"Hey..baby..you know that..my boyfriend break with me..ahhaha"Ujar Rania yang mabuk akibat meminum air kencing syaitan di sebuah kelab malam.

"Oh..you drunk Rania.."ujar Patrick yang memapah Rania keluar dari Kelab malam.

"Baby..i want boy friend for give me some love..can you be my boyfriend"pinta Rania lalu memeluk Patrick.
Patrick amat pantang apabila seorang perempuan memeluknya.

"Hey..i don't like you..ok"ujar Patrick lalu melepaskan pelukan.

"I will give you.."Rania baru sahaja menghabiskan percakapan tapi Patrick memotong.

"No..you are stupid girl who give your body to someone"tutur Patrick.

Pernah satu kali dia terjatuh dengan jerat milik Rania. Setelah satu malam mereka melakukan maksiat keesokkan harinya Rania hilang dan mencuri beberapa barang berharga milik Patrick, dia dah serik!!

"Go away stupid girl"Patrick menolak Rania turun dari keretanya tatkala rumah Rania sampai.

"Uh..you are stupid boy!!"jerit Rania yang masih terhuyung hayang.

************

"abang..asal abang happy semacam eh..nak jadi cam happy virus ke?"soal Anisa lalu duduk disebelah Adam diatas sofa empuk milik ibubapanya.

"Abang ada satu benda baik dan satu lagi benda yanv amat happy happy happy to me"ujar Adam yang masih tersenyum.

"Oh..apa tu?"soal Anisa yang sedang menunggu jawapan dari Adam.

"Erm..satu RAHSIA!!! dua ADALAH!!"teriak Adam supaya Anisa tidak memasuki halnya.

"Olo..cerita lah molek.. nok dengo gok!"teriak kecil Anisa didalam dialek Terengganu.

"Huh..ni lah..perempuan..makhluk paling menyusahkan"perli Adam lalu melihat gerak geri Anisa. Mulut Anisa dimuncungkan tanda monyok, matanya memberi jelingan maut lalu mengerut dahi, matanya memandang keatas sedikit.

"Ok..abang cerita"Adam dah tahu kalau buat macam tu dekat 2 minggu Anisa tak tegur Adam.

"Apa dia"

"Pertama..abang dapat tukar dari London ke Malaysia..papa bagi Syarikat ni kat abang..dan abang kena cari rumah..dan nombor dua..jeng jeng..abang putus denagn Rania!!"ujar Adam lalu mendepakan tangannya.

Melopong mulut Anisa memdengar abangnya bercakap.
'What..abang aku putus..lagi aku suka..yehet'

-----------------------------------------------

Fuh..lega..akhirnya..esok pula ya
Maaf kalau tak best..
Thanks sebab baca.. n tu media Jessica..kucing eh bukan Jessica kpop..
Vote n komen
Thanks

Janji Kita ✔Where stories live. Discover now