'ish..tak nak tunang ngan dia..Adam mari lah..tolong saya'
Rungut hati Hanna yang berada ditaman untuk jogging.
Dia duduk dibangku.Hanna hanya memakai seluar trek jenama cheetah,
Sweateshirt berwarna ungu,
Tudung keknis dipakai dan juga
Kasut sukan yang baru dibeli semalam dipakai.
Perfect lah.Tiba tiba satu tepukan dibahu membuatkan Hanna terkejut.
Hanna menoleh. Dia sangat terkejut."A..Adam!!"sapa Hanna gembira.
"Ya...kenapa"
"Cam ne..boleh balik ..eh jap..awak balik sini bila?"soal Hanna teruja.
"Herm..semalam..saya bosan..pagi tadi tak boleh tidur selepas subuh..lepas tu jogging lah"ujar Adam yang melihat muka Hanna monyok.
"Asal monyok ni?"soal Adam pula.
Dia duduk disebelah Hanna."Herm..minggu depan saya tunang..tapi saya tak minat..i hate that guy.."rungut Hanna lalu menyilangkan tangannya. Mulutnya dimuncungkan.
Adam yang melihat Hanna terkaku. 'Macam kenal je gadis ni..dia ni Hanna tapi dia ni"
Adam menggeleng kepalanya.
Jangan pikir nanti pening kau pengsan tiada siapa angkat kau!!."Oh..kenapa tak suka dia?"soal Adam.
'Dia boleh pulak tanya..'
"Saya minat A.."Hanna berhenti.
'Ish mulut ni'"Saya minat seseorang"jawab Hanna.
"Suami awak dulu ke?"soal Adam lagi.
"Ah..tak..Emir tu anak luar nikah..jangan kecam saya..dia yang start dulu"ujar Hanna. Matanya berair.
"Owh..kalau macam tu lepas kan perlahan lahan..tak suka dia kata tak suka..ni diri awak..awak ada hak..awak kena pilih sendiri."ujar Adam lalu bangun.
"Ok lah..bai..saya pergi dulu."ujar Adam lalu pergi.
Hanna sempat melambai kearah Adam yang sudah kehadapan.***************
"arghh~~sakitnya..dia tu siapa..takkan aku tak kenal dia...Ya Allah"teriak Adam lalu pengsan.
Sudah banyak kali dia pengsan jadi Doktor memberi ubat selepas dia pengsan."Abang..abang..asal abang jerit tadi?"soal Anisa diluar. Dia ketuk pintu bilik Abangnya berkali kali.
"Eem..mimpi kot..atau angau..atau ngigau..biar lah."ujar Anisa lalu menyapu rumah ibubapanya.
***************
"Erm..mama..kenapa mama asyik keluar?"soal Emir yang belum mandi.
"Hermm..mama kena kahwin nanti"jawab Hanna yang mundar mandir.
"Hah..kahwin..ngan siapa?"soal Emir yang menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Erm..uncle Izz Firdaus bin ahmad"jawab Hanna lalu memegang bahu Emir.
"Emir tak suka Uncle Izz..Emir nak Uncle Adam..nak uncle Adam jugak"rengek Emir lalu menangis.
"Hish..Emir..dont cry"pujuk Hanna.
Adam..harap aku boleh kahwin ngan kau..aku kena pulihkan ingatan Adam.
--------------------------------------------
Hah..media Adam..hensem tak..rambut merah hitam..
Hihi..
Vote
Komen
Thanks.
YOU ARE READING
Janji Kita ✔
General FictionHati yang rabak kian lama, kini dijahit semula. Kemunculan dia kini datang untuk menunaikan janji. Bagi memuaskan hati seorang gadis yang senipis tisu. Janji bukan sebarang janji. Janji seharusnya ditepati. COMPLETED : May2016 Best achievement : #1...