"Huarghh..best nya tidurrr"jerit Hanna yang sedang geliat malas.
"Mama jangan malas lah..mama tu bukan anak dara dah..dah jadi ibu dara..bangun bangun"jerit marah Emir sambil lompat diatas katil Hanna.
Hanna yang sedang geliat itu lalu memiat telinga milik Emir yang sedang lompat itu."Mama..sakit lah"marah Emir lalu duduk.
"Herm..marah mama ek..tak baik"nasihat Hanna lalu menggeletek Emir.
Derai ketawa Emir pecah. Hanna sambung menggeletek. Seronok lah pula.
"Bau apa ni?"soal Hanna hairan.
"Bau mama tak mandi macam kambing bek bek"jawab Emir lalu mengajuk bunyi seekor kambing.
Hanna mendengus marah."Mak Leha!! Bawa kambing ni ke bilik air..dan mandikam dia..dia busuk sangat sampai kata Hanna ni kambing"laung Hanna didalam bilik.
Laju sahaja Mak Leha datang dan mendukung Emir kebilik mandi."Hish..Mak Leha ingat siapa kambing tadi rupanya kamu Emir"marah Mak Leha manakala Emir hanya senyum.
******************
"Assalamualaikum.."laung seorang lelaki dipintu pagar milik Ibubapa Adam.
"Waalaikumussalam..eh awang senandung..kau buat apa kat sini"soal Adam yang sibuk menyiram pokok bunga dihalaman rumah milik ibunya, Datin Amina.
"Ish kau ni sehari tak menyakat aku tak sah kan?"marah Haziq, tanganya mengapai gapai keatas al maklum lah pintu pagar tu tinggi 2 meter.
"Hish kau ni..nak apa mari rumah aku..kau nak meminang eh..pinang adik aku eh"soal Adam yang ingin menyakat Haziq lagi.
"Mulut kau ni tak ada insurans nanti aku beli insurans sumbat mulut kau dengan insurans nak?"marah Haziq lalu menolak pintu pagar milik Datin Amina dan Dato' Tengku Shahril kerana Adam membuka sedikit pintu pagar.
"Nah..kad jemputan kahwin...."baru sahaja Haziq mengabiskan percakapannya Adam memotong.
"Aku tahu dah..kau nak kahwin ngan Dania kan?tak payah cakap aku tahu lah..kau dan Dania tu dah lama kawan.."ujar Adam yang salah faham lalu mengambil skad jemputan dari tangan Haziq.
"Oit..bukan aku lah"marah Haziq lagi.
"Abis tu?"soal Adam pula.
"Hish kau ni..aku belum abis cakap lagi kau dah potong..ni..sepupu aku kahwin..bukan aku..lagipun Dania tu sepupu aku lagipun dia lah yang kahwin"ujar Haziq lalu menukul kepala Adam.
Adam tersengih sengih macam kerang busuk yang belum mandi dekat sebulan.
"Heheh..maaf..asal kau pulak yang edar bukan bakal suami Dania?"soal Adam yang hairan.
"Herm..macam mana dia nak bagi..dia ada kat dalam tu cuma dia tak kenal kau..dan sebab tu aku bagi..asal lah kau bengap sangat.."ujar Haziq matanya melilau melihat seorang gadis yang sedang menjemur baju diampaian.
Dan Adam turut sama melihat."oit..kau ni dah kenapa?"soal Adan lalu memukul bahu Haziq.
"Sakitlah..aku tengok tu..awek tu..cun kot..comel pulak..siapa dia tu..bibik kau eh..kalau dia bibik kau kata yang mamat hensem dari Korea kirim salam eh..jangan lupa mintak nombor dia. Dan ni bunga bagi kat awej tu eh"uajr Haziq lalu memetik bunga raya disebelahnya.
"Ish kau ni...ngorat tak bertempat..aku mana ada bibik muda..bibik muda dari indon pun lari sebab mak aku mengamuk 2 minggu lepas sebab satu pasu pokok pecah akibat kambing dia"ujar Adam.
Memang betul,2 minggu lepas bibik indon, Siti membela seekor kambing di belakang rumah dan masa Datin Amina berjalan jalan ditamannya dia mendapati satu pasu pecah dan menanyakan bibik Siti siapa buat dan Bibik Siti jawab kambingnya. Maka, bibik Siti lari.
"Hahahah...abis tu siapa awek tu?"soal Haziq lagi.
"Dia Cha..Tengku Anisa Shahira binti Tengku Shahril"jawab Adam.
"What??menyesal aku puji..betul cakap kau..dia dah berubah jadi slim..aku rasa aku minat dia"luah Haziq yang sedang malu.
"Ouh..aku panggil Cha eh"ugut Adam kerana mahu menguji sama ada tipu atau benar.
"Cha~~"panggil Adam dan pada masa yang sama bunyi hon kereta miliks sepupu Haziq berbunyi.
"Maaf aku kena pergi dulu bai..pakwe cun"laung Haziq lalu berlari menuju ke kereta sepupunya.
"Hahaha..tau takut.."
**************
"Mama shopping!"teriak Emir semasa turun dari kereta Hanna.
"Herm..yelah..mama nak tengok wayang..cerita Star Wars The Force Awaken"ujar Hanna lalu memimpin tangan kecil milik Emir.
"Ala nak shopping nak beli kasut baru kasut kat rumah dah carik..yang semalam sebab main bola"marah Emir.
"Ala..yelah..lepas shopping kita tengok wayang eh?"ujar Hanna lalu mendukung Emir.
"Ok.."
"Alamak..mama tak ingat nak bawa kasut lah..nanti sakit kaki jalan pakai kasut tinggi tumit yang lebar ni.."ujar Hanna.
Penampilanya amat simple iaitu
Baju t-shirt lengan panjang berwarna kelabu dan seluar jeans yang sedikit fits berwarna putih dan juga sepasang kasut tumit tinggi warna putuh disarung. Tudung keknis berwarna kelabu coklat.
(Dalam media diatas)"Herm..jom shopping!"jerit Emir sampai orang sekeliling memandang Emir pelik.
'Erm..aku rasa aku patut bagi Adam hadiah sebab hari lahirnya dah dekat ..baik bagi hadiah supaya ingatannya sembuh'
---------------------------------------------
Hey guys...maaf lah kalau tak best..idea semakin kurang..
Tak pe lah.
Thanks pada yang vote tuhAnyway saya rasa saya akan update dalam seminggu dua kali kot sebab saya sekolah lah minggu depan..dan pada yang masih sekolah fighting!!
YOU ARE READING
Janji Kita ✔
Ficción GeneralHati yang rabak kian lama, kini dijahit semula. Kemunculan dia kini datang untuk menunaikan janji. Bagi memuaskan hati seorang gadis yang senipis tisu. Janji bukan sebarang janji. Janji seharusnya ditepati. COMPLETED : May2016 Best achievement : #1...