Setelah lama diAustralia mereka pulang ke Malaysia.
Hanna tiba dibiliknya lalu menghempaskan dirinya ke atas katil.
tiba tiba bunyi mesej WhatsApp mengganggu Hanna.
Lantas dia mencapai Iphonenya.Tengku Adam Shahrul♡
- Assalamualaikum..Hanna thanks sebab ajak saya pergi jalan jalan kat Australia. Saya tak sempat nak kata terima kasih kerana lupa.
Terima kasih sebab bantu pulihkan sikit demi sikit ingatan saya walaupun saya tak ingat awak mana. Thanks again!!
(Emoji senyum)Hanna yang sedang membaca menangis. Air matanya laju.
Walaupun sikit sahaja berjaya mulihkan ingatan Adam, Hanna tetap gembira.
Dia mahu lagi berjumpa Adam dan pulihkan ingatan Adam.Dia mengambil diari yang berwarna merah jambu. Hiasan ditepi iaitu bunga kecil beraarna putih menyerlahkan diari itu. Diari itu berada didalam laci kecil disebelah katil.
Dia membuka sehelai sehelai sampai satu helaian kosong.
Dia menulis dengan tekun.~~~
Kepada diari,Aku berasa gembira kerana berjaya memulihkan ingatan Adam sedikit.
Tapi satu perasaan datang kepada ku. Aku tahu perasaan apa. Sedih. Aku ingin kan Adam yang dulu. Hensem. Bergaya. Poyo. Comel. Dan selalu memuji ku. Ku ingin dia. Dia kata janji.
Tapi dia tak ingat aku sebab dia hilang ingatan.
Ok lah..aku penat sebab pergi shopping kat Australia dan pergi jalan jalan di Australia.Xoxo,
Hanna♡
~~~~~Selepas menulis Hanna meletakkan gambar Emir kedalam diarinya.
Dia meletak gambar itu kerana Emir comel dan sebijik macam muka Adam.Tok!!Tok!!
Bunyi ketukan pintu membuatkan Hanna laju menyimpan diarinya."Masuk."kata Hanna lalu mengesat air mata yang mengalir.
Pintu itu dibuk dan seorang budak lelaki terkedel kedek ke arah Hanna."Mama..comel tak patung ni"soal Emir yang memegang patung kanggaru disebelah kirinya.
Hanna pelik.
'Biasanya dia bawa patung rilakuma dan sekarang kanggaru..'getus hati Hanna."Comel...mana patung rilakuma yang mama beli?"soal Hanna tegas.
"Erm..ni"Emir laju mengangkat tangan kanannya.
Hanna hanya senyum.
'Memang lah dia suka patung rilakum sebab dia kata patung tu comel'desis hati Hanna."Hermm..kenapa mari sini?"soal Hanna lagi.
"Nak kata terima kasih kat papa ops..kat uncle Adam atas pemberian patung kanggaru dan patung beruang koala ni"petah Emir berbicara.
"Ok..nanti mama text uncle Adam eh."ujar Hanna lalu mengambil Iphonenya.
Hanna menekan nama Adam Shahrul.
Me
-Adam..saya nak kata terima kasih atas pemberian patung kanggaru dan patung beruang koala. Dan beg gucci yang awak hadiah kan kat saya..terima kasih banyak banyak.Hanna menekan butang send.
Hanna senyum.Tengku Adam Shahrul♡
-You are welcome..no problem..Hanna senyum.
'Rasa nak lompat sahaja..uhuh..yess..'kata Hanna dalam hati. Gembira melampau.
Emir melihat ibunya.
Emir ketawa kecil.
Hanna berhenti senyum tatkala anaknya ketawa."Asal ketawa..mama buat lawak ke?"soal Hanna.
"Mama senyum macam orang gila"kata Emir .
Hanna geram lalu menggeletek Emir.
Emir ketawa kuat. Mak Leha hanya senyum.
Banyak barang yang mereka beli di Australia.********************
"Herm..asal aku ingat dia masa kat kelas je..peninglah..jangan paksa nanti otak kau pecah"marah Adam sendirian. Dia masih di Australia.
Entah mengapa tidak pulang lagi.
Sedangkan Rania tidak pulang ke Australia."Esok aku balik Malaysia"kata Adam sendirian.
Dia mencapai Iphone nya.
Dia menekan nombor kawan baiknya.
Haziq Imran"Helo..assalamualaikum..Haziq ada ke dulu nama rakan sekelas kita Hanna??aku pening ni..semalam aku jumpa dia dekat Asutralia..lepas tu dia kata yang dia ni girl friend aku..betul ke?"
"Entah lah..jap aku check..tapi aku pernah dengar nama tuh..nantu aku bagi tahu ye.."
"Cepat sikit ni..aku ingat aku tackle dia lam kelas dan aku ingat yang dia jatuh lepas tu aku sambut"
"Hah..dia girlfriend kau sampai kolej..kau ni memang tak ingat eh?"
Adam baru sahaja membuka mulut. Kepalanya pening.
Sedikit lama matanya tutup."Hello..Adam..Adam..kau okeys tak..kalau tak aku pergi hotel kau..sebab aku kat rumah sepupu aku kat Australia..Adam."
"Adam??"
Panggilan dimatikan.
Dan Adam masih pengsan."Adam...Ya Allah"
Haziq laju memasuki hotel Adam setelah 10 minit ke hotel Adam.Hanya itu sahaja yang Adam dengar.
Badan Adam diangkat lalu dimasukan kedalam kereta.---------------------------------------------------
Adam pengsan??
Hanna pulihkan ingatan Adam sampai mana??
Haha..nantikan bab 8..
Hey..jangan lah jatuh cinta kat Emir..tu gambar Emir..author ambil je lam goggle sebab muka dia sama cam imagine author..
Vote
Komen
Thanks
YOU ARE READING
Janji Kita ✔
Ficción GeneralHati yang rabak kian lama, kini dijahit semula. Kemunculan dia kini datang untuk menunaikan janji. Bagi memuaskan hati seorang gadis yang senipis tisu. Janji bukan sebarang janji. Janji seharusnya ditepati. COMPLETED : May2016 Best achievement : #1...