Bab 19

8.4K 268 15
                                    

"Awak nak apa call saya suruh datang kat pantai?"soal Hanna yang keseoarangan. Emir tidak datang kerana tidur dirumah.

"Uh..awak boleh jadi Girlfroend sementara saya tak??"soal Adam tiba tiba. Orang tanya dia, dia pulak yang tanya kita.
Anything Adam.

"Hah..awak gurau bukan..hahahha"Hanna ketawa kerana dia ingatkan itu lawak.

"Tak..saya serious ni!!"jerit Adam, Hanna tersentap. Ini bukan gurauan.

"Ok..saya boleh je jadi girlfriend sementara awak"jawab Hanna selamba. Bulat mata Hanna, dia tersalah terima.

"Hah..yeay..thanks Hanna"Adan baru sahaja ingin memeluk Hanna nasib Hanna ketepi. Semakin menjadi jadi perangai orang tua terlebih hensem ni.

"Hahah..yeay"kata Hanna perlahan.

"Nak saya beli kan ais krim, girlfriend?"soal Adam lalu menunding kearah motosikal yang menjual ais krim, bukan motosikal yang menjual tapi seorang pak cik yang tidak terlalu tua menjual dan kesimpulannya itu motosikalnya.

"Sure, boyfriend"jawab Hanna acuh tak acuh.

"Wah..kalau macam ni..aku kena laksanakan plan seterusnya"ujar Hanna perlahan.

**************

"Uh, i kat mana..mana Adam dan ni tempat apa?"soal Rania yang memandang katil. Nak kata hospital tak ada wayar wayar, tak ada ubat ubat. Tempat apa ni.

Rania memegang kepalanya. 'Sakitnya. Semalam. Patrick bawa aku kat rumah aku. Tapi aku tak ingat'

"Doktor!! she awake!!"teriak seorang penolong doktor.

"Hah..what??"soal seorang doktor yang memakai kot putih dan dikotnya tertulis...Hospital sakit jiwa!!.

Siapa pulak letak aku kat hospital ni!!

"you should rest!!"kata doktor tu lalu mencucuk Rania dengan jarum.

"Ah..kenapa saya kat sini?"soal Rania kepada doktor itu didalam bahasa english.

"Semalam ada orang bagitahu yang you ni pengsan and meracau racau..pergi ketuk pintu rumah orang lah, kacau suami orang mandi lah dan paling teruk kamu menari dijalan raya. Seorang saksi melihat gerak geri kamu"ujar Doktor itu didalam bahasa inggeris.

"What!!dance??"soal Rania terkejut.

"Tapi saya..."
Laju sahaja doktot itu mencucuk Rania dengan sebatang jarum. Memang sah gila, yang kacau laki orang mandi kenapa??

***********

Anisa yang sibuk memasak didapur berhenti tatkala mesej masuk kedalam telefon Samsung Galaxy Note 5 miliknya.
'Baru je berangan jadi chef dah kena reject'

(No name)
-hai, Assalamualaikum..Anisa..awak boleh jadi girlfriend saya..saya suka kat awak sejak dari darjah 5 lagi, walaupun awak gemuk.

Anisa pelik. Siapa lah kacau aku ni. Mentang mentang aku ni dah slim.

Me
-waalaikumussalam, maaf mesej yang anda hantar tidak dapat dihantar tekan satu untuk bintang tekan dua untuk melempang tekan tiga aku sepak tekan empat aku report. Tekan lima nombor anda diblock.

Haziq membaca pelik. Asal lah Anisa ni lembap sangat orang nak jadi boyfriend kau kau terima jelah.

(No name)
-eh..saya ni Haziq Amran

Me
-lah..pasal soalan tu, soalan kbat eh..maaf lah saya tak sempat belajar soalan kbat sebab saya tengah memasak.

Anisa menukar nama Haziq Amran dari nombornya.

Haziq Amran
-ok..saya jumpa awak kat rumah awak eh esok.

Me
-ok

Asal lah dia tiba tiba tanya aku cam tu dan nak mari rumah ni. Pelik ni.

-------------------------------------------------

Update, makin lama makin tiada idea..rasa nak delete je cerita ni..maaf kalau tak best..
Thanks sebab paham

Janji Kita ✔Where stories live. Discover now