"Bang!bang!dance...yuhoo.."Bunyi lagu BigBang membingitkan telinga."Yahh!!pagi pagi buta sapa yg letak lagu kuat-kuat ni!!!
Eunji menarik langsir dan memandang rumah sebelah."owh..dah ada org rupanya rumah x berpenghuni ni..aish...xper..sebab ko jiran baru aq biar"kata Eunji sorang-sorang dan menutup langsir.Dia terus berbaring atas katil dan zzzz.....
"Eunji,bgnlah!!dh lambat ni!!Chorong mengoyanggkan badan Eunji."urgh...unnie..japlah"kata Eunji dan menunjukkan jari telunjuknya.
"Byklah ko punya kejap..tahu x skrg pkl berapa?10!!nanti pd marah baru tahu"kata Chorong dan tunjuk jam tangan jenama Casionya.Eunji terduduk mendengar Chorong ckp dah pukul 10.Dia terus mencapai tuala dan pergi mandi."senangnya nk bgnkan dia..padahal baru pukul 8."kata Chorong sambil tergelak kecil.Dia turun untuk menyediakan sarapan.
"Ish ni semua sebab jiran aq ni...memekik pagi pagi."kata Eunji sambil memakai blusher..Diikat jam tgn pada tgnnya.Dilihat masa.Baru pukul 8.30!!Yaa UNNIE tipu aq!!
Satu persatu anak tangga dituruni Eunji.Dipandang muka Chorong dgn marah.Chorong gelak."Haha.yerlah.mianhae.comellah Eunji masa marah..jom mkn..Unnie buat ladu goreng."
Eunji terus tersenyum dan menarik kerusi untuk duduk.Dia ingin mencapai ladu goreng itu tapi x sampai sebab jauh sgt.Dipandang Hayoung yg berada sebelah ladu goreng."yo badak air...nak ladu goreng...""ish unnie ni...nah"Hayoung campak ladu goreng ke Eunji tapi dia sempat tgkp."uwekk.x kena"Eunji jelirkan lidah pd Hayoung.
"Sedaplah unnie"puji Eunji."mestilah tgk org yg buat"kata Chorong."banggalh ni...tgk hidung dia..haha.."kata Bomi.Chorong ketuk kepala Bomi guna kuali."aduih sakitlah!!jap..mana Rong dpt kuali ni?"Bomi menggosok kepalanya yg sakit.
"D.o pinjam.hahaha"Chorong gelak terbahak-bahak.Semua memandangnya dgn muka blur."Apa?lawak OK"kata Chorong dan menyuapkan ladu ke mulutnya.
"Unnie tahu x ?kita ada jiran baru...rumah yg dh lama x berpenghuni tu...memekik pagi pagi.."kata Eunji."tahu."kata Namjoo."Do you remember?~~~"handphone Naeun berbunyi."Yeobosayo?..owh ok"Naeun mematikan telefonnya dan memandang Apink."PD.dia ckp harini
rancangan cancelled.so kita boleh keluar!!!"Apink bersorak keriangan kecuali Chorong."Leader,x gembira ke?"tanya Yoo Kyung."gembira.tapi asal pd bagi tahu ko?"Chorong pandang Naeun."lah..salah ke?"tanya Naeun dan minum kopi."salahlah.saya kan leader.kenalah bagitahu sy"kata Chorong."Apa apalh..jom shopping nk?sy belanja"kata Yoo Kyung dan tunjuk kunci keretanya."yeah..ni yg syg lebih ni"kata Eunji dan peluk Yoo Kyung."sayang sebab tu jer?"tanya Yoo Kyung.Eunji menggaru lehernya dan tunjuk gigi.
Selepas sarapan,mereka terus menaiki kereta Yoo Kyung.Kereta meluncur laju ke shopping complex.Eunji sempat memandang rumah jirannya.Xder sapa yg keluar.Peliknya ada kereta mahal mahal depan rumah diorang sampai 7!!wohh..kaya..Tapi dia x ambik kesah sgt.Dia x sabar nak beli belah..
Beberapa minit kemudian,sampailah APINK ke shopping complex yg besar.Bersinar-sinar mata Apink melihat shopping complex itu kecuali Yoo Kyung."mesti mahalkan brg kat sini"kata Namjoo."xper sy yg belanja"kata Yoo Kyung dan meletakkan tangannya pd bahu Namjoo.."wah!!!Kedai Gucci"Eunji berlari ank ke kedai itu.Tiba-tiba,pukk!!Eunji terjatuh terlanggar seorang namja.Dia berdiri tegak dan bow."mianhae"katanya."eh tgklah depan dulu masa jln!mata letak kt lutut ke?!!!"marah namja itu.Dia berlalu pergi sambil mendengus kasar.
"E...kasarnya ....tapi..asal dia pakai mask dan cermin mata mcm kita?dia idol ke?aish...abaikan"Eunji menuju ke kedai Gucci."hah..Mana ko hilang?"tanya Chorong bercekak pinggang."eer..mianhae.saya pergi tandas."tipu Eunji.gila apa dia nk ckp yg dia jatuh terlanggar namja.x pasal pasal kena marah sebab cuai..
Hi readers..author hrp korang suka ff ni ..sapa eh namja tu?asal dia pakai mask jugak?wait eh...maybe author akan update slow slow..^^
YOU ARE READING
BANGTAN NEXTDOOR ✔
FanfictionWATAK UTAMA BANGTAN BOYS #JIMIN #V #JUNGKOOK #SUGA #J-HOPE #RAP MONSTER #JIN APINK SONG EUNJI PARK CHORONG NAMJOO NAEUN HAYOUNG BOMI YOO KYUNG Nak tahu apa yg berlaku bacalah..author malas buat sinopsis..hehe..^^