Part 27-BND

1.1K 69 8
                                    

"Hyung.hyung x rasa ke kita patut bagtitahu jerr diorang sekarang ni?" "Kenapa Hoseok?'

"entahlah rasa tak sedap hatilah.." Jin berfikir sejenak."hmm..baiklah malam ni okay?"

"Okay"

"Unnie unnie!dapat mesej dari BamBam!Woohoo!"Eunji menjerit-jerit di ruang tamu."Mesej jerr..."kata Chorong."tapi bukan mesej cinta.dia suruh kita semua datang ke alamat ni"Eunji menunjukkan IPhonenya kepada memebr APINK yang lain."hmm...malam ni?okay..nanti kita bersiap ehh?" "OKAY!!"

Pukul 7 malam."hyung,kita kena bagitahu diorang sekarang jugak nih!!" "kenapa?" "tengok ni,,J-Hope dapat mesej.." Jin melihat telefon bimbit Hoseok.

Nak selamatkanAPINK?Datang ke alamat tertera di bawah ni pukul 8 malam.Semoga berjaya BtS!!"=Unknown number

"hmm!"

"Leader,kami berdua ada something nk bagitahu korang semua!"kata Jin.

"gelapnya bangunan ni unnie..."kata Hayoung."Dah jom masuk"kata Chorong."Unnie x takut ke?"kata Eunji."diorang yang suruh datang ka?dh jom..'

APINK masuk ke dalam bangunan gelap yang nampaknya seperti dh lama kosong.Mereka naik ke tingkat dua.Tiba-tiba ,muka Bomi ditekup dengan sapu tangan diikuti yang lain.Semuanya pengsan."Bagus!"

"Apa korang cakap ni??sejak bila korang tahu?kenapa x bagitahu awal -awal??"kata Namjoon dengan marah.Jin dan J-hope diam."dah kita takder masa ,jom gerak!"

15minit kemudian

Cahaya masuk ke dalam mata.Pandangan menjadi jelas.Chorong sedar dia diikat dengan kerusi .Di sebeahnya,ahli-ahli lain juga diikat dan sudah sedar."Unnie.."Eunji menangis."Siapa yang buat ni hah?Keluar cepatlah pengecut!"jerit Chorong.Kedengarang bunyi tapak kaki masuk ke kawasan itu."well done,Chorong..Nampaknya tenaga sayang aq ni banyak jugak!" "..Mark?"


"yup...but not Mark GOT7,tapi Mark Tuan.Gangster SEOUL ARTS &PERFORMANCE SCHOOL!!"

"X...X  mungkin..korang..."

"korang dah tak berguna bagi kitorang.kitorang nak cinta korang tapi korang xnak kitorang.sekarang lagi ramai yang nak kitorang..korang ni..just a waste..so aq fikir nak habsikan jer korang..."kata Jaebum dan mengeluarkan pistol diikuti yang lain."best kan bunuh org yg dh x guna ni.."kata Bambam dan menghalakan pistol ke kepala Eunji."last word?"tanya JR.
"mereka akam datang selamakan kitoranglah!"kata Naeun"saper?your ex-bf yang kau tinggalkan sebab benda merepek tu?ohh btw korang x tahukn dioranglah bts ..Bts ialah ex-bf APINK yang sekarang datng cari korang!!jangan risau diorang akan datang tapi mati jugak dengan korang!"kata Youngjae.aq dh agak!

"berhenti!!"

"ooh hi BANGTAN SONYEONDAN!lama x jumpa kan!Mari kita bunuh diorang ni dulu!"kata JB.BTS terus menuju ke arah APINK dan berdiri dengan mereka."nak lari ke mana?sebelah sana xder jalan bodoh!oh nak mati sama -sama?ok !"kata Mark.

"Sekarang!"jerit Namjoon.Tiba-tiba tempat itu dikepung polis.GOT7 diserbu dari belakang dan pistol dirampas.Mereka cuba larikan diri tapi ditangkap polis.GOT7  menyerah.BTS menolong Apink meleraikan ikatan.

Sebelum beredar,JB berjumpa dengan Chorong dengan tangan yang digari."Cerita dulu lupakan jerlah..Semua tu kitroang yang rancang.Korang boleh hidup bahagia.Aq tahu aq salah"Selepas itu JB beredar pergi.APINK yang mendengar pernyataan itu terkejut.Benci terus hilang.Rasa rindu dan kasih sayang terasa didahagakan.

Beberapa bulan selepas itu,

BTS dan APINK disahkan berkhawin secara rahsia dan hidup bahagian dengan pasangan masing-masing.GOT7pula yang kemudian dibebaskan dri penjara meneruskan karier sebagai penyanyi kerana peristiwa yang berlaku sebelum ni dirahsiakan kerana status mereka.

                                                                         -the end-

BANGTAN NEXTDOOR ✔Where stories live. Discover now