"Jungkook!!ko gi mana?"Tanya Jimin."jln jlnlah"kt Jungkook dan ingin naik tangga tapi ditahan Jimin."apa ni hyung?"Members lain semua tido kecuali Jin.dia tgh masak."ko gi dating dgn Eunji eh?"tanya Jimin sambil mengangkat keningnya.(author pun x tahu knp dia suka angkat kening xD)"Ma..mana...a..ada..tepilah!!"Jungkook tolak hyungnya ke tepi dn naik tangga.Jimin tersenyum sinis..
Di rumah Apink,
"Eunji!!bukalah pintu!!"Dgn langkah longlai,Eunji membuka pintu."Ada apa ni?org nk tidolh"kt Eunji sambil menggaru-garu kepalanya."siang siang tido!ko ni....mesti mimpi boyfriend ni..."Hayoung berkata."Pak!!"Eunji memukul peha Hayoung."sakitlah!!""pdn muka basal air!!"Eunji gelak terbahak-bahak.Hayoung mula menarik rambut Eunji."eyh korang ni!!!sudah sudahlah!!ni Eunji,kitorang nk gi tgk rumah lama kawan kita ...nk ikut x?"tanya Bomi yg baru sampai di muka pintu bilik Eunji."Buat apa kita gi rumah tu?diorang dh xder!!"Bomi segera menutup mulut Eunji."ko ni.diamlah!memang diorang xder kt umah tu.tapi kita kena tgk rumah tu sebab tu rumah kita.ada org nk ambik sewa..fhm x?"Eunji angguk sambil membetulkan rambutnya..
Dia.menjelirkan lidah pada Hayoung dan menghempas pintu biliknya.Dibuka almari untuk pilih pakaian.Dia mengenakan T-shirt lengan pendek warna biru lembut with jeans.Disikat rambutnya dan disepit penyepit rambut warna biru bercorak rama-rama.Dicapai beg tgn guccinya,diletak phone ke dlm begnya itu.oops!lupa..mukanya disapu sedikit bedak dan bibirnya bergincu pink.
Beberapa minit kenudian,semua dh siap...Semua berpakaian biru."tukar nama jadi ABLUELAH"kt Yoo Kyung.yg lain hanya tergelak kecil kecuali Namjoon.yer...Sejak Namjoon sakit,Namjoo diam..dia x tahu knp dia rasa risau melihat Namjoon.Flashback telah mengilau kembali ke otaknya tapi dipaksa otaknya untuk delete perkara itu..
Rumah BTS
"Uhuk uhuk!!korang.."Semua menumpukan perhatian pada Namjoon."rumah yg kita duduk dulu tu...uhuk uhuk!!ada org beli..jom gi tgk nk?uhuk!uhuk!"Namjoon terbatuk-batuk.J-hope menghulurkan air dn ubat kpd Namjoon."Mana bole..leader pun tgh sakit...lagipun rumah tu kita tinggal jer..bukannya rumah kita...nanti mesti diorang pun ada kan"kt Jin.yg lain hanya angguk..Perjalanan mengambil 30minit.Semua membuat kerja masing-masing."dh sampai!"kt Chorong.Yg lain terus keluar dari kereta.Dipandang rumah yg beberapa bulan xder org.Perisitiwa lama terbayang-bayang dlm otak semua.
Mereka membuka kasut.Ada rak kasut di luar.Byk juga kasut.."idol jugak ke?"tanya Bomi.Namjoo mengangkat bahu."Annyeong"Mereka masuk ke dlm rumah itu..Bersih,kemas,barang tersusun."yeoja ke penyewanya?rumah kitapun teruk"kt Hayoung sambil lihat setiap sudut rumah tu.."namjalah yg call.semalam"kt Chorong..."biar betul"....kt Eunji..
"Hyee..."Apink memandang pemilik suara itu.Seorang namja yang pendek,kurus ,berambut blonde menyapa mereka."Comelnyer"kt Eunji dgn perlahan."jgn menggatallah!"Hayoung menyiku Eunji."Hi ..Apink imnida.."kt mereka.
"Wah.A pink...kenal sy x?"tanya namja comel tu.Apink menggerutkan dahi.."eh jap..kamu ni..Bambam!!btl x?"kt Eunji.Bambam angguk."yeah!!betul"kt Eunji terlompat-lompat.Chorong terus mengetuk kepala Eunji."aduih!!"Bambam tergelak.
"Jap sy panggil yg lain.."6namja lagi dtg menghampiri Bambam."Annyeongsayo...Got 7imnida!!woo~~*tepuk tgn"Kerana mereka memang kenal,so xderlh sesi perkenalan ke icebreak ke.."So,korang tinggal rumah ni...ok ke?"tanya Yoo Kyung."ok!!"kt Jaebum.."so bayaran dia blablablabla..arasseo?""Ara...""k kami gerak dulu..bye..."kt Apink dan melambai tgn pd Got7.Got7membalas lambaian sambil tersenyum menunjukkan gigi..
Yeah!!!Got7muncul!!!korang suka got7?kalau ada idea,author buat psl got7plk nanti...tapi lepas citerni habsilah..k hope u enjoy the part...vote and comment..ill update minggu depan....bye...besok sekolah..huhu...
YOU ARE READING
BANGTAN NEXTDOOR ✔
أدب الهواةWATAK UTAMA BANGTAN BOYS #JIMIN #V #JUNGKOOK #SUGA #J-HOPE #RAP MONSTER #JIN APINK SONG EUNJI PARK CHORONG NAMJOO NAEUN HAYOUNG BOMI YOO KYUNG Nak tahu apa yg berlaku bacalah..author malas buat sinopsis..hehe..^^