Part 26-BND

805 55 1
                                    

Yoo Kyung,Chorong.Bomi dan yan lain dapati ada sehelai kertas di bawah meja mereka.Mereka tersenyum melihat kertas tu kerana menyangka kertas tu dari kekasih hati mereka.Memang betul.

DEAR CHORONG,

MEET ME AT THE LIBRARY.WAIT FOR ME THERE BEFORE GOING TO HOME

FROM>KIM TAEHYUNG

DEAR BOMI

TUNGGU SAYA DI KANTIN  SEBELUM BALIK

FROM>KIM SEOK JIN

DEAR YOO KYUNG

JOM JUMPA KAT KAFE SEKOLAH SEBELUM BALIK

FROM HOSEOK

DEAR NAEUN

KAT DEPAN PAGAR SEKOLAH SEBELUM BALIK CHAGI

FROM CHIM CHIM

LOVELY HAYOUNG

JUMPA KAT KELAS LEPAS SEMUA BALIK

FROM YOONGI

DEAR NAMJOO

MEET ME AT THE SCHOOL HALL.

FROM KIM NAMJOON

LOVE EUNJI,

TUNGGU OPPA KAT KELAS 5-1 SEBELUM BALIK

FROM KOOKIE

Mereka semua tersenyum memandang kekasih hati bila mereka masuk kelas.Nakjoon dan yang lain membalas senyuman tu macam biasa.

Selepas waktu sekolah,loceng berbunyi.Chorong dan kawan-kawannya letak barang-barang dalam loker dan beredar ke tempat yang ditetapkan namjachingu mereka.

Chorong masuk ke dalam pusat sumber dan nampak Taehyung berada di meja paling hujung dalam pusat sumber itu.Tetapi,dia tak jadi pergi berjumpa taehyung serta-merta bila nampak ada seorang yeoja yang duduk dengan Taehyung.Chorong dudk di meja paling hadapan agar Taehyung tak perasan kehadirannya di sana.Dia juga memegang buku seperti membaca buku tetapi hanya ingin menutup mukanya.Dia kenal yeoja itu.Itu murid sekelas mereka .Tak silap Chorong dia ada dengar yeoja itu minat Taehyung tapi tk pula bagi Taehyung.Taehyung melayan murid bernama Sana itu seperti chingunya yang lain sahaja.Entah kenapa pada saat itu Chorong nampak Taehyung seperti rapat semacam dengan Sana.Berborak mesra padahal dah janji dengan Chorong nak jumpa.Chorong hanya memerhati."oklah Sana.Saya nak balik..Chorong mesti tunggu.." "ohh baiklah.."Mereka berdiri dn ingin keluar dari pusat sumber itu.Semasa meletakkan buku di rak yang sama,entah macam mana tiba-tiba kaki Sana tergelincir dan dia jatuh ke arah Taehyung.Taehyung yang menangkapnya membantunya untuk berdiri."Kamsahamida ntuk harini.Mesti Chorong tunggu ehh mianhae.." 'yer takper takper saya balik dulu yerr""ahh Taehyung" "Yer?" "Awak pasti ke Chorong tunggu awak?" "Mestilah." "Xperke kalau dia tunggu?" "ahh~~xper ok annyeong" Jawapan Taehyung telah menyebabkan hati Chorong terkesan.Tapi,dia tunggu Sana keluar dulu.Selepas itu,barulah dia keluar dan berjalan perlahan-lahan ke pintu pagar sekolah.

"ChimChim,saya peninglah tolong,tolong saya.." "Hyuna.."Jimin menangkap Hyuna yang pening  itu."ChimChim...aq sayang kau.."Hyuna memeluk Jimin dengan erat."Cepat ChimChim bawa saya balik..Saya pening.." Chim Chim tak tahu nk buat apa.Tiba-tiba Hyuna datang menyapanya dan pening di situ.Dia mengangkat Hyuna dan ingin ke bilik kecemasan.Naeun yang baru ingin ke pintu pagar sekolah menyapa Jimin tapi dia.."Sorry Naeun,takder masa.Hyuna pening.."Naeun memandang JImin yang bergegas ke bilik rawatan.Naeun mengekorinya.

"Kenapa dengan Hyuna ,cikgu?" "takder ppe..Dia pening sebab musim panas sekarang ni rasanya..Saya dah nak balik ni.Kamu tungu dia sedar boleh Jimin?Cikgu ada kerja" "Baik cikgu.." Jimin duduk di sebelah Hyuna dan memandangnya.Dia teringat tadi dia berkasar sedikit dengan Naeun.Baik aq mintak maaf nanti..

Sedang dia dalam lamunannya,tangannya dipegang."Hyuna dah sedar?""ahh yerr..sa...saya okey  Jimin.."Hyuna meletakkan tangannya pada pipi Jimin pula."Terima kasih untuk segala-galanya.Jimin hanya senyum.

Di kantin pula,Bomi terjumpa Jin bersuap-suap makanan dengan seorang junior bernama Hiyori.Jin ternampak Bomi dan ingin mengejarnya tapi dihalang Hiyori.

Hoseok pula hanya diperhati Yoo Kyung apabila dia mencium tangan pelayan di situ kerana permintaan pelayan itu dan menikmati kopi sambil berpegangangan tangan dengan seorang musuh ketat Yoo Kyung ,Kaori.

Namjoon pula telah dilihat Namjoo mengusap-usap rambut Seol apabila Seol pula memakaikan butang baju Namjoon.Namjoo juga  menyangka ada perkara buruk lain yang berlaku sebelum dia berada di situ,Dia menangis dan terus berlari sampai pintu pagar sekolah.


Hayoung jumpa Yoongi yang hampir-hampir ingin mencium seorang murid kelas sebelah yang bernama Kuronoma yang terbaring di lantai kelas.Dia tidak sanggup melihat apa akan berlaku selepas itu dan beredar dari situ.

Eunji pula berlari dari kelas 5-1 bila nampak Jungkook berpelukan dengan Keina.

Selepas hari itu,semuanya tidak berbual langsung.Jin memberitahu apa yang berlaku kepadanya dengan kawan-kawannya tapi kenapa yang lain juga tidak mahu berbual dengan mereka selain Bomi?Jimin juga tahu Naeun tidak berbicara dengannya kerana Hyuna."mest ada apa apa yang berlaku.kita kena tanya diorang"kata Namjoon.Yang lain angguk.

"Korang!" "Namjoo?" "apa dia?"Namjoo tak menoleh tapi berdiri di situ.Sama juga bagi kawan-kawannya."Korang semua dah kenapa?kenapa xnak cakap ni?apa kitorang dh buat??"tanya Namjoon bertubi-tubi.Namjoo pergi ke arah Namjoon dan PANG!!!

Satu tamparan hinggap di pipi Namjoon menyebabkannya jatuh."Semuanya sebab korang!Korang dh khianati kitorang!Cinta kitorang tak bernilai kn?Habis kenapa datang cari kami?Kenapa nak bina hubungan baru bila ianya roboh macam tu jer??Kalau nak dengan pompuan lain.pergi jerlha!Kenapa nak cinta aq lagi!kenapa pulak kita kena bercakap!""Apa kau cakap ni Namjoo?Perempuan lain?" "jangan buat tak tahulah!aq tahu apa berlaku haritu antara kau dengan Seol!korang semua sama jer!Keina.Seol,Sana,Hyuna,,Hiyori,Kuori dan Kuronoma!Kitorang tahu semuanya!"

"HAH?!?!?!?!??!!?"

Tanpa mendengar penjelasan mereka,Yoo Kyung dan yang lain telah meninggalkan mereka.Mereka berkawan rapat dengan JaeBum dan rakan-raknnya.Jimin dan rakan-rakannya telah pergi untuk berlawan dengan geng JaeBUm tapi mereka telrlalu kuat.Mereka bergaduh dengannya kerana tahu mesti mereka dalang di sebalik semuanya.

Selepas kejadian itu,Yoo Kyung juga telah menghalau Hoseok dan kawan-kawannya dari rumh sewanya dan berkata pada appa bahawa mereka berpindah dengan suka rela.Hoseok dan yang lain tinggal di sebuah rumah sewa yang perlu dibayar harga tinggi.Mereka mula bekerja sambilan juga.

Setahun kemudian,Jin dan rakan-rakannya tidak kelihatan di sekolah.Bila ditanyakan,guru berkata mereka berhenti sekolah tanpa sbab.Walaupun benci terhadap mereka belum hilang,cinta yang telah lama ada menunjukkan kerisauan.Sedang mereka risau tentang bekas kawan istimewa,Jaebum dan yang lain memaksa Bomi dan chingunya menjadi yeoja chingu mereka tetapi mereka enggan.Mereka juga cuba pergi ke rumah Yoo Kyung tatapi Naeun bertindak memanggil polis .Selepas itu,mereka telah berhenti sekolah dan berpindah ke rumah lain di Seoul juga.Selepas 6bulan,mereka telah menyertai audition untuk menjadi idola dan mereka semua menjadi trainee di CUBE ENT .Siapa sangka ada lagi yang mengikuti jejak mereka dengan menjadi trainee di JYP ENT dan BIGHIT ENT.

BANGTAN NEXTDOOR ✔Where stories live. Discover now